Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 23-07-2021
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive vol automaat
hallo kan mij iemand vertellen wat het kost om nieuwe sensoren plus in leren kost? mij ventielen zijn weg. maar het zit er wel op bandenspanning controle, maar is uit gezet.
Citroen C4 Grand picasso 2.0 16v BJ:2007
De sensoren van de C4P 5430H1/W0 kosten ca € 150/stuk, incl BTW.
Die moeten gemonteerd worden in de wielen, daarna weer balanceren.
Vervolgens inleren.
Reken bij elkaar maar op een bedrag van rond de € 750 à € 800
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Ik weet niet hoe dat zit bij de C4 Picasso, maar bij mijn C4 Coupe uit 2005 brokkelde de stam van het ventiel om de 2 jaar af en als je dan lucht in de band wilde pompen liep er alleen maar lucht uit. 120 euro de sensor, niet omdat de sensor stuk was, maar omdat het ventiel brak was.
Bij auto’s van voor 2011 is een bandenspanning systeem niet APK verplicht, dus ik heb het systeem uit laten schakelen en als er nu weer 1 afbrokkelt laat ik er een ventiel in zetten zonder sensor voor 2 tientjes.
De enige keer dat ik namelijk daadwerkelijk een melding heb gehad over te lage bandenspanning, was de spanning te laag omdat dat ventiel kapot was en er alleen maar lucht uit kon in plaats van in.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 23-07-2021
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive vol automaat
oke! is dat 150,- per ventiel of sensor in de velg. ik heb begrepen dat mij is uit gevoerd met sensor in het ventiel.
net als bij een c5 Type I
en daar heb ik ook al imitatie in gezien van 30,-Euro, maar werkt dat ook?
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 23-07-2021
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive vol automaat
oke ik heb even naar dat nummer gekeken het is een ventiel, sorry voor mijn te snel antwoorden
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 19-06-2009
- ID/DS 21 Pallas BVH
- Overig Rover SD1 3500 Vandenplas
- Overig Jaguar XJS-C 5.3 V12 cabrio
Zo snel mogelijk uitzetten (als het mag, dus vooor 2011) en gewoon zelf in de gaten houden.
Systeem is zo mogelijk nog slechter van kwaliteit dan luchtvering:
- Toen we het nog wel werkend hadden kwam er af en toe zomaar, bv op de snelweg, een harde piep met waarchuwing “lekke band!!”. Je schrikt je dood, hetgeen erg onveilig is. Blijkt dat de communicatie naar een sensor soms wegviel
- Enige reden dat banden leeglopen was… de sensor in het ventiel. Nu bij allle banden gehad. Beter preventief ruimen die zooi. Nieuwe banden zijn goedkoper dan sensoren ?
Totaal aantal Berichten: 1375
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Tsja, die rijhulpsystemen….. ik stop soms voor niets omdat ik denk dat ik misschien een lekke band heb. Aan de koers van de auto kun je het niet voelen (Ami, GSA, DS en zelfs de C5 PH2). Meestal is het een stuk versleten of scheef wegdek gevolgd door twijfel: “voel ik nou iets? Zometeen toch maar even stoppen”.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 23-07-2021
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive vol automaat
oke ik heb zelf altijd citroen c5 exclusive type I gehad. maar nooit geen problemen gehad met mijn sensoren, werkte altijd! maar bij de c4 grand picasso is het wel een slecht systeem als ik het zo hoor van jullie. dus de twee (C5/C4) modellen hebben niet het zelfde systeem dan. jammer ik mis het wel, en ik vond het wel makkelijk.
DUS IK MOET HET LATEN RUSTEN