Ik heb er hier nog twee nieuw in verpakking liggen.
Bij interesse stuur maar een pm
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
je hebt PM
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
marcopr69 schreef:
Ik ga rollen omdat dit bij mij mooier wordt dan met de verfspuit.
In dat geval: voeg 10% owatrol toe! Dan vloeit de lak mooier uit en krijg je ook veel minder sinaasappeleffect. Wijzonol industrielak is een goede keuze. Daar heb ik het spatbord van mijn Dyane ook mee gelakt nadat een onverlaat er een deuk ingereden had…
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Goede tip Michiel. Ik heb Owatrol staan. Voor een tuinhek of kozijnen denk ik daar altijd aan, maar bij de eend niet ....
Inmiddels heb ik van een medeforummer twee nieuwe achterlichten kunnen overnemen voor een hele sympathieke prijs. Dank Daarvoor!
De dashboard bekleding maak ik zelf. Ik koop een lap glad skai, geluiddempend schuim en een pot lijm. Dan kan ik het zo mooi maken als ik zelf wil voor een fractie van de prijs die Eendenboeren vragen voor hun product.
Maar eerst lakken.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Weet je dat Owatrol een noors produkt is?
Komt uit de scheepvaart hier.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Owatrol en WD40. Hoe kon het ooit zonder?
De nieuwe voorbumper en de oude rozetten zijn gespoten met RAL5011 Staalblauw, deze lijkt het meeste op het blauw dat op de oude verrotte bumper en velgen zit.
De rozetten hebben een nieuw rubber gekregen.
De originele grijze strook plastic is schoongemaakt en opnieuw gebruikt. Ik gebruik zoveel mogelijk de oorspronkelijke onderdelen.
AK400 Service by m blom, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Het is zover, de laatste lasklus.
Een goede vriend heeft ook veel plaatwerk hersteld, dat scheelt veel tijd en het is leuk om samen aan een project te werken.
Het spatbord rechtsvoor is vervangen door een ander spatbord, het was echt te gaar om te herstellen. Bijna 1/3 was weggerot.
Spatbord linksvoor is nog wel te redden.
Eerst schoongemaakt met de roterende staalborstel.
Een passend nieuw stuk staal maken
AK400 Service by m blom, on Flickr
Vastlassen.
AK400 Service by m blom, on Flickr
Gladslijpen
AK400 Service by m blom, on Flickr
Voorrand is tamelijk mottig
AK400 Service by m blom, on Flickr
eerst een strook ijzer erin passen. Het heeft een omgezette binnenrand voor de stevigheid. Met kloppen en buigen in de juiste vorm gekregen.
AK400 Service by m blom, on Flickr
Rot eruit slijpen en vervangen door metaal.
AK400 Service by m blom, on Flickr
Buitenkant dun plamuren om de lassen weg te werken.
Binnenkant in RX5 en twee lagen RX10
AK400 Service by m blom, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Om verder te kunnen werken moet de wagen geverfd worden.
Het is tamelijk koud om dit te doen. Primer moet kunnen dacht ik.
Op kleur laten mengen.
AK400 Service by m blom, on Flickr
Schuren met waterproef korrel 400
AK400 Service by m blom, on Flickr
AK400 Service by m blom, on Flickr
AK400 Service by m blom, on Flickr
AK400 Service by m blom, on Flickr
AK400 Service by m blom, on Flickr
AK400 Service by m blom, on Flickr
AK400 Service by m blom, on Flickr
Als ik ga aflakken maak ik een tent om de auto om te kunnen verwarmen. De garage is te tochtig om in zijn geheel op temperatuur te krijgen.
Tussen alle lagen door schuur ik met korrel 600.
Mooi, hartstikke leuk project om te volgen! Succes verder, ben benieuwd hoe het straks wordt!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Eindelijk is de auto klaar
Alle lak zit erop
Onderdelen gemonteerd
20210510_140532 by m blom, on Flickr
20210408_135657 by m blom, on Flickr
Dan naar de RDW voor her inslag VINnummer oftewel het chassisnummer
Transport met de triangel naar Zwijndrecht
Maak de afspraak op tijd, ik moet ruim 7 weken wachten
20210511_073459 by m blom, on Flickr
20210511_080342 by m blom, on Flickr
Vervolgens door naar de APK
omdat je met een chassisnummer en geldige papieren naar het APK adres mag rijden was de eerste rit van Zwijndrecht naar garage De Pee. Ik had de eend natuurlijk verzekerd
20210511_141032 by m blom, on Flickr
Met vlag en wimpel goedgekeurd.
Complimenten van de keurmeester Henk over de kwaliteit van de auto, CO goed, nauwelijks remverschil links en rechts.
De eerste ritten kunnen gemaakt worden, hij staat hier nog erg hoog voor.
Schermafbeelding 2021-08-07 om 15.00.27 by m blom, on Flickr
Op het Eendeëi in Rotterdam de hoogte afgesteld
20210605_141811 by m blom, on Flickr
20210731_125845 by m blom, on Flickr
Bloemen vervoerd
20210706_160430 by m blom, on Flickr
De eerste rit met vrienden
20210814_114943 by m blom, on Flickr
20210814_115010 by m blom, on Flickr
Zonder vrienden was dit project nooit gelukt.
Dank aan in willekeurige volgorde; José Oortwijn, Arnold Duijvestein, Erwin Wittenberg, Jan Brugman, Bram de Pee.
En leveranciers als Jatech Krimpen, Burton, Der Fransoze, behoudt 2cv , en Garage de Pee.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Ik vind het hem top - super resultaat - proficiat!!!
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Top, mooi gedaan en lekker origineel gebruikt gehouden!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Prachtig resultaat, goed gedaan. Ik denk dat je hiermee ook in Frankrijk helemaal de blits mee kunt gaan maken. Misschien meedoen aan de https://www.embouteillage-n7-lapalisse.com/edition-2021/actualites.html
En natuurlijk ook nog even naar de KvK om de Firma Blonk te restaureren. Dan is het setje compleet
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Wow, wat is ie mooi geworden!!!!
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Bij het https://letteratelier.com/ heb ik op basis van voorbeelden de stickers laten namaken die op de auto zaten voor ik eraan begon.
De dealers stickers zijn nagemaakt op basis van een totaal versleten origineel dat ik uit de auto had gesneden.
Woerden zat op de auto maar kon niet worden behouden, op marktplaats vond ik een vergelijkbare sticker met een andere plaatsnaam.
Citroën 400 zit in het standaard sortiment van het Letteratelier.
Ik ben heel tevreden met de resultaten. Echt perfect.
20210912_151412 by m blom, on Flickr
Voor;
20210912_151920 by m blom, on Flickr
En na.
Het maakt de auto echt af.
20210912_161533 by m blom, on Flickr
20210912_161522 by m blom, on Flickr