Ik rijd in een C5 Aircross_Shine met o.a. TomTom traffic.
Zoals waarschijnlijk bekend geeft de navigatie de actuele benzineprijzen weer op het navigatiedisplay.
Als je dan de gewenste prijs aantikt op het display, navigeert de auto naar de betreffende pomp; dit is bijvoorbeeld makkelijk als de melding komt, dat de brandstof bijna op is.
Het heeft ruim 2 jaar prima gefunctioneerd, maar sinds een paar weken worden de prijzen niet altijd meer getoond.
Als de prijzen wel worden getoond, blijft dat ook zo tijdens de hele rit.
Als de prijzen ná een stop niet meer worden getoond, is het opnieuw starten van de auto de oplossing.
De dealer heeft géén idee wat zij zouden moeten doen…..
De laatste navigatie update is afgelopen maart uitgevoerd; dus ruim vóórdat het probleem zich ging voordoen.
Heeft iemand van dit forum een oplossing?
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Nazoeken bij TomTom ? FAQ, problemen etc?
Die prijzen komen via een “feed” van TomTom ( of een derde partij ??) op jouw systeem. Ik denk dat TomTom daar meer van weet dan je dealer of zelfs Citroen.
To err is human, not to err is divine.
Ik heb inmiddels behoorlijk gezocht bij TomTom, maar niets gevonden.
Inmiddels heb ik een mail naar de TomTom klantenservice gestuurd; afwachten maar.
Omdat de auto geleased is bij PSA, getracht het probleem bij hen neer te leggen (uiteindelijk zijn zij de eigenaar van de auto en beloven zij een probleemloze lease periode).
Helaas willen zij alleen contracten sluiten en maandelijks incasseren….het is geen probleem van PSA-lease.
Morgen maar eens naar Citroën Nederland bellen.
Wordt vervolgd.
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 31-12-2011
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
En? Al een oplossing gevonden?
Via Citroen Nederland (ging erg moeizaam) de dealer geactiveerd om “verder” te zoeken.
In verband met vakanties is dat onderzoek verleden week uitgevoerd; duurde 2 dagen.
Ná allerlei software updates lijkt het probleem opgelost, hoewel het soms lang duurt eer de benzineprijzen worden getoond.
Software updates zijn eigenlijk vreemd, omdat het een lease-auto is en de dealer altijd zegt, de software up to date te houden.
Nog even afwachten of het probleem écht is opgelost.
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 31-12-2011
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
Hey goed nieuws dus!