bij rdw 135 Euro voor verkrijgen Nederlands kenteken. gaat probleemloos. Twee maal gedaan vanuit Frankrijk. Vanuit Belgie het zelfde, maar ik weet niet hoe je hem als Nederlander op je naam kunt krijgen. Mogelijk kun je hem op naam van de dealer laten afleveren of zoiets. Voor Frankrijk heb je een verblijf/woonadres nodig. je kunt hem vanuit Frankrijk in Lille laten afleveren.
Mogen we ervan uitgaan dat alles in orde is en dat je nu aan het genieten bent?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Vorige week maar in België een proefrit gemaakt in de citroen Ami. Als je hem ziet krijg je gewoon een glimlach op je gezicht. In Nederland komt de Ami volgens de importeur zeker dit jaar niet naar Nederland en misschien volgend jaar.. Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en hem besteld via de Dealer in België. De eerste aanbetaling gedaan. De levert tijd is op dit moment tussen de 10-11 weken. Maar ik heb zelf een vermoeden dat het misschien nog wel iets eerder is. Alles gaat via de website van Citroën Belux en ik moet zeggen dat dat heel goed werkt. Als je een vraag hebt kun je bellen of mailen en je krijgt meteen antwoord of een berichtje… Als hij geleverd gaat worden gaan we hem ophalen ( karretje) en dan afspraak plannen bij de RDW voor Nl kenteken…
Ik ga de ami alleen maar gebruiken voor wat rond te rijden in mijn woonplaats en omgeving. Alleen dit is de mijn eerste brommobiel en ik krijg alleen maar maar van mensen te horen ,hé wat een leuk en gaaf karretje, en mag ik een keer mee rijden met je… En mijn vrouw zei al ik neem hem ook mee naar mijn werk….. Dus blijkbaar wil iedereen een Ami.
Saveltje73 schreef:Vorige week maar in België geweest om een proefrit te maken in de citroen Ami. Als je hem ziet krijg je gewoon een glimlach op je gezicht. In Nederland komt de Ami volgens de importeur zeker dit jaar niet naar Nederland en misschien volgend jaar.. Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en hem besteld via de Dealer in België. De eerste aanbetaling gedaan. De levert tijd is op dit moment tussen de 10-11 weken. Maar ik heb zelf een vermoeden dat het misschien nog wel iets eerder is. Alles gaat via de website van Citroën Belux en ik moet zeggen dat dat heel goed werkt. Als je een vraag hebt kun je bellen of mailen en je krijgt meteen antwoord of een berichtje… Als hij geleverd gaat worden gaan we hem ophalen ( karretje) en dan afspraak plannen bij de RDW voor Nl kenteken…
Ik ga de ami alleen maar gebruiken voor wat rond te rijden in mijn woonplaats en omgeving. Alleen dit is de mijn eerste brommobiel en ik krijg alleen maar maar van mensen te horen ,hé wat een leuk en gaaf karretje, en mag ik een keer mee rijden met je… En mijn vrouw zei al ik neem hem ook mee naar mijn werk….. Dus blijkbaar wil iedereen een Ami.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarom quote je je eigen bericht?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier.
Ik ben voor mijn vader op zoek naar een brom mobiel en kwam in de zoektocht de Ami tegen.
Op de site van Citroën staat dat hij medio 2021 leverbaar wordt in NL, echter ik heb ze een aantal keren gecontact, maar uitsluitsel of en wanneer hij leverbaar wordt heb ik niet gekregen.
Ik lees hier dat het dit jaar in ieder geval niet meer gaat gebeuren.
Een optie is om er 1 uit België te halen. Ik lees dat er hier een paar leden zijn die dat hebben gedaan.
Daar heb ik een paar vraagjes over.
- Als je hem besteld en laat afleveren bij een dealer in België, laat je hem dan op kenteken zetten of neem je hem zonder kenteken mee?
- Als hij in België op kenteken moet, hoe doe je dat dan? aangezien ik geen Belgisch adres heb.
- Krijg je hem in Nederland zonder problemen op kenteken bij het RDW
Dat zijn mijn vragen tot nu toe, hopelijk kan en wil iemand ze beantwoorden.
In ieder geval alvast bedankt.
het overschrijven op naam van de AMI gaat bij de RDW probleemloos met Europees kenteken. Ik weet niet hoe het op naam zetten in Belgie gaat. In Frankrijk moet je een woonadres hebben.
Het is enorm genieten en rijdt als een speer. Nu 3000 gereden. Beter dan de auto in binnenstad, sneller dan iedere fiets of brommer, droog en bijna alles past erin. Het blijft echter een nieuwe Citroen. Op dit moment voor vervanging van motor bij Nederlandse dealer. Dat gaat allemaal goed dit keer lijkt het er naar uit te zien. Na mooie lange tocht van 55 km plotseling de schilpad (eerder dan verwacht) en na stilstand alleen nog minder dan stapvoets verder. Na 100 meter geen beweging meer. Een noodlading van 10 km bij vriendelijk bedrijf hielp niet en rode driehoek bleef knipperen. Ook na uitnemen alle zekeringen geen beweging meer. Ik zal snel horen wat het probleem van de motor is.
Okay, bedankt. Shit dat hij nu al stuk is. Hopelijk gaat de reparatie bij de dealer soepeltjes.
Er zijn ook gespecialiseerde bedrijven die de import voor je verzorgen, tegen een vergoeding natuurlijk.
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Is een optie. Ben er wel naar aan het zoeken geweest, maar vind niet echt iets voor nieuw aanschaf, wel gebruikt. Alleen gebruikt vind ik de ami nog niet, hooguit in Frankrijk. Daarbij zijn de kosten t.o.v de aanschafprijs relatief hoog (vind ik).
Het liefst zou ik er gewoon hier één op NL kenteken kopen.
Zij rijdt weer. Mijn AMI is in Nederland door Citroengarage in Leiden gerepareerd. Alles binnen de garantie; een nieuwe motor en een nieuw aandrijfsnaar. Zij rijdt weer prima, maar er wel 4 weken op moeten wachten. Het onderdeel was blijkbaar moeilijk naar Nederland te krijgen. De snaar was er in een paar dagen.
Ik ben er weer lekker mee op pad. Wat opvalt is dat de km die je nog tegoed hebt redelijk kloppen. Dit voorkomt veel stilstandangst.
de auto in Nederland op kenteken zetten is geen probleem als je de auto met Frans of Belgisch kenteken in je bezit krijgt. In Frankrijk heb je een woonadres nodig. In Belgie weet ik het niet. Ik heb er twee uit Frankrijk gehaald.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In Frankrijk is, wat mij betreft terecht, wat discussie aan het ontstaan over de veiligheid van autootjes zoals de Ami.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
nouja, als je zo lekker achterop een hoek van een bmw X 1?-3?-5? duikt, dan valt het mij nog mee, frontpaneeltje, ruitje en een koplampje vervangen. heb ze wel erger gezien hoor, zo’n duitse achterkant is net beton ! maar de discussie is prima, daar zijn we vóór !
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Nu zijn 1/3 - 2/3 frontale aanrijdingen wel het meest voorkomend.
Niet enkel Duitsers, knal, maar eens op een SAAB.https://www.saabplanet.com/saab-driver-miraculously-survives-crashing-into-trees/
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017