Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 25-08-2019
- Evasion 2.0i 16V EW10J4 (RFN)
Ben bezig de draagarm linksvoor van mijn Evasion te vervangen, alsmede een gescheurde ABS sensorring op de linker vooras.
Wanneer ik straks alles weer in elkaar schroef, zou ik dat netje volgens de juiste aanhaalmomenten willen doen.
Ben dus zoekende naar de volgende aanhaalmomenten:
- wielhub aan schokdempervoet
- fuseekogel draagarm/wielhub
- Torsiestang op draagarm
- Bouten draagarm aan subframe
- Wielasnaaf—> 100Nm + 60graden : nieuwe moer gebruiken
- Stuurstang—> 40Nm
Iemand een idee waar ik deze getallen kan vinden of die het kan opzoeken voor mij?
Wat ik zelf al gevonden heb, heb ik even in dikke letters gezet
When it is difficult, I’m interested, when it is impossible, I’m in, when everybody gives up, I’ll be unstoppable
Aantrekkoppels:
Aandrijfasmoer : 100Nm + 1 x 60 graden
Spoorstangeindkogel 40Nm
Klembout veerpoot/fuseelichaam 90Nm
Wielbouten 100Nm
Klembout fuseekogel 70Nm
Koppelstang aan veerpoot 55Nm
Koppelstang aan bochtenstabilisator 55Nm
Draagarm bevestiging voor en achterkant 70Nm
Veerpoot aan carrosserie 35Nm
Veerpootstang aan carrosserie 35Nm
Remtang aan veerpoot 120Nm
Geleidebout remtang 30Nm
ABS sensor 10Nm
Succes !
Aanvulling: wielophangdelen vastzetten met de vering in rijstand !
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 25-08-2019
- Evasion 2.0i 16V EW10J4 (RFN)
Heel erg bedankt klever33, hier kan ik mee verder.
Is het een idee om met behulp van een krik onder de draagarm het geheel zover op te krikken tot de auto de neiging heeft om van de assteun te komen?
Anders moet ik een andere manier zien te vinden om bij de bouten te raken terwijl de auto met alle wielen op de grond staat, heb namelijk geen hefbrug of smeerkuil, wel een oprijbrug.
When it is difficult, I’m interested, when it is impossible, I’m in, when everybody gives up, I’ll be unstoppable
Ja met een crick gaat. Wel hout gebruiken zodat er geen puntbelasting op de draagarm staat.