Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Hm, dus eerst de valse lucht checken. Net als bij een carb bv met remmenreiniger rondspuiten?
En kan ik de lmm controleren op de een of andere manier?
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een BDP sensor zorgt echt niet voor onregelmatig lopen. Zo’n ding doet het of niet bij zo’n Cx.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Dat is dan tenminste duidelijk dus.
waterman schreef:Een BDP sensor zorgt echt niet voor onregelmatig lopen. Zo’n ding doet het of niet bij zo’n Cx.
Ik vind het ook geen logische diagnose.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Nee, zo klinkt dat inderdaad niet. Het was ook niet dat ik daarvoor bij Hydraulique was. Het kwam alleen tijdens de koffie ter sprake.
Ik hoop binnenkort even langs Leontien en Job te kunnen gaan om de wagen eens goed te laten controleren.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Denk vooral aan:
Oude bobines
Slechte bougie kabels
Bougies (of ze staan niet op 0.9 mm)
Kleppen stellen
Valse lucht, oftewel alle slangen nalopen
Slecht stekkerverbinding, alles preventief nalopen, schoon maken en invetten
Co nameten
Spuitbeeld injectoren
Luchtmassameter
Brandstoffilter
Goede RON98 tanken
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Dat is een mooi lijstje. Bobine, bougies en kabels staan al op de nominatie om te vervangen. We gaan zien af dat verbetering brengt.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
En valse lucht, daar zijn ze erg gevoelig voor. Wellicht een Turbo nog iets meer, maar die hebben ook nog meer slangen.
Ergens een scheurtje in een slang of gare slangenklem en je merkt het.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
20 oktober gaat ie naar Job en Leontien. APK en grote check. Tot die tijd ga ik lekker op het gemakje wat aan de auto doen. De meeste dingen kunnen prima in de loods of op de oprit.
Vanmiddag al even wat met remmenreiniger testen op valse lucht.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Vandaag heb ik de bobines besteld en met remmenreiniger ontdekt dat er inderdaad valse lucht aangezogen wordt bij die grote moffen tussen kunststof en alu deel.
Dat was eigenlijk ook wel te zien. Al de slangen zien er netjes uit behalve deze 4.
Morgen maar eens ergens bestellen.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan heb je in elk geval al een deel van het probleem te pakken. Ik ben benieuwd of daarna al een verbetering te merken is.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ja, ik ook. Ik wil het ook 1 voor 1 doen om het effect van iedere actie te kunnen volgen.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is idd wel interessant, alleen wel hoop extra werk om elke keer de inlaat te moeten demonteren.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Hahaha, you’ve got a point. Dus moffen vervangen en kleppen stellen iig even combineren.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat lijkt me goed plan, als de inlaat eraf ligt ben je 2 schroeven van de kleppen vandaan