2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Vervangen voorscherm
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 07 april 2006 08:32 PM
  [ # 16 ]

ja klopt, die zit vast in een plastic ding, maar wil nog wel s mee gaan draaien en dan is het moeilijk los te krijgen

Profiel  
 
Ducktarie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 13-02-2004

Gepost: 08 april 2006 03:12 AM
  [ # 17 ]

Hey jongens , bedankt voor die PDF file Very Happy ( 167MB ConfusedConfusedConfused )

Ben ‘m nog steeds aan’t downloaden om te opnenen.

@ ZX1.4i :  Uiteraard vergeet ik je aanbod niet,  ik ga morgenmiddag denk ik beginnen met sleutelen, en heb tot woensdag de tijd Wink ,

Ik ga die moer eerst eens flink inspuiten met WD40.
Zal wel de nodige foto’s nemen.

Groet,

Arie

Echte anarchisten schaken zonder koningen…..

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 april 2006 05:51 AM
  [ # 18 ]

Nog effe uitleg hoe ik het gedaan heb: (voor zover ik het me nog kan herinneren)

Demontage Bumper:

Zet de auto in de hoogste stand en zet er assteunen of blokken hout onder de opkrikpunten voor. Koppel de accu los, aangezien je vlakbij de koelfan(s) voor gaat werken, als deze plotseling gaan draaien als gevolg van een kortsluiting of het lostrekken van de verkeerde stekker (bij een Airco) dan kan dat nogal pijnlijk zijn.

- Knipperlichten eruit, vanuit de motorruimte een kunstof lipje indrukken, deze aan de koplamp “gehaakt”. Koplampunits moeten er ook uit, maar dat kan nog niet, eerst de grill eruit.

- Nu zie je links en rechts een torx schroef, waarmee de grill aan het scherm zit, beiden eruit schroeven.

- Boven de gril zie je links en rechts van het gat waar de vergrendeling van de motorkap valt plastic busjes met een kunststof pen erin. Peuter de pen eruit met een dunne platte schroevendraaier en trek dan de busjes eruit.

- Links en rechts van het logo tussen de sleuven van de grill zie je ook een torx schroef zitten, nadat je deze heb losgeschroeft, kun je de grill wegnemen. Nu kun je de koplampunits met een lang verlengstuk/ratel bij de onderste bouten los draaien en eruit halen.

De bumper zit vast aan het voorfront, welke weer vastzit aan de auto, voor een foto van het voorfront, zie link

- Draai de 2 bouten links en 2 bouten rechts boven op het voorfront vlakbij het scherms in de motorruimte los. Draai ook de bouten links en rechts van het gat tbv de vergrendeling op het voorfront los. Maak de kabel van de motorkap ontgrendeling los, dat is gewoon een haakje wat in de vergrendeling steekt, doe de motor nu niet meer dicht, anders word het lastig om deze weer open te krijgen.

- Draai de bouten onder de bumper los, volgens mij zit er bij de benzine uitvoeringen geen isolatieplaat onder de motor, dus dat scheelt. Maar waarschijnlijk zit het plastic van de wielkuipen wel vast aan de bumper, dus dat kan ook los.

- In de ruimte waar de grill zat zie je ook nog bouten, draai deze ook los.

- Verwijder het plastic in de wielkuip aan de kant waar je het scherm wil vervangen. Niet echt nodig om het aan de andere kant ook te doen, aangezien je via een ovaal gat dat afgedekt is ook bij die grote bout kan komen, maar het is wel makkelijk als je de wielkuip eruit haalt.

- Nu kun je die grote bout vanuit de wielkasten losdraaien, hierna moet de bumper op de grond vallen, doe dit bij voorkeur met 2 man.

Dit is een leuk moment om effe :photo te maken, en op zoek te gaan naar optionele stekkers Razz

Demontage scherm:

- Nu zul je een puntlasje zien van het scherm aan de auto, boor dit uit met een boortje 5 ofzo volgens mij.

- Snij de kit voorzichtig los met een lange stanley mes.

- Bouten van het scherm losdraaien in de motorruimte en bij de deurscharnieren. Nu kun je het scherm voorzichtig lostrekken als de puntlas goed doorgeboord is, eventueel kan iemand nog met een mes in de kit snijden, mocht deze nog vast zitten.

Montage tips:

- Snij de resten van de kit aan de auto voorzichtig weg, dit zit straks in de weg bij het netjes afstellen van het scherm.

- Smeer iets van hammerite een lakstif in het doorboorde gat en het blanke metaal in de motorruimte/zijkant waar de bouten van het scherm in gaan.

- Zet het scherm vast in dat gat met een: Verzinkte bout, metalenring+nylon ring aan de binnekant en buitenkant, en zet het vast met een borgmoertje. Smeer voor de zekerheid nog een likje verf op het boutje+moer.

- Draai de bouten van het scherm erin, maar zet ze nog niet vast, aangezien er hier en daar nog gesteld zal moeten worden.

LET OP Exclamation : Het voorfront zit aan de bumper vast, maak dit niet van elkaar los als dat niet nodig is. Het is een rotklus omdat goed af te stellen, omdat je dan later niet meer goed bij de bouten van de koplampunits kan komen en dat de bumper dan te laag hangt of het scherm juist omhoog drukt.

Ik heb dit wel gedaan omdat het voorfront in stukken lag na een aanrijding, het was echt een rotklus om het weer goed te krijgen.

Als alles eraf ligt, kun je de hier en daar opgehoopte troep schoonmaken, de ruimte tussen de radiator en airco condensor zit meestal vol met bladeren. Tankje van de ruitensproeier eventueel demonteren en schoonmaken, de vulbuis goed vastzetten als deze los zit, normaal gezien kom je hier slecht bij.

Gebruik een zuurvrije kit om het scherm weer vast te zetten, dus geen siliconen kit ofzo, want daar zit zuur in, de automaterialen zaak heeft vast wel het juiste spul hiervoor.

Trek voor dut klusje gerust een hele dag uit, voor de onervaren sleutelaar misschien wel 3 dagen Wink
Hou kleine kinderen uit de buurt ivm het vloeken wat af en toe nodig zal zijn Wink

Het kan zijn dat ik iets vergeten ben of iets roep dat helemaal niet los moet, ik doe het nu effe uit mijn hoofd. Mocht je er echt niet uitkomen, mijn telnr. staat in de hulptroepen lijst.

SUCCES Razz

Profiel  
 
Ducktarie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 13-02-2004

Gepost: 08 april 2006 03:15 PM
  [ # 19 ]

Hey bedankt hiervoor.

Print het gelijk uit, stuk duidelijker dan Haynes Razz

Groet,

Arie

Echte anarchisten schaken zonder koningen…..

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook