3 van de 19
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
wtr’s 76-er Super, weer thuis en werk aan de winkel
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 19 september 2021 07:09 PM
  [ # 31 ]

Hm, dus eerst de valse lucht checken. Net als bij een carb bv met remmenreiniger rondspuiten?
En kan ik de lmm controleren op de een of andere manier?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 september 2021 07:29 PM
  [ # 32 ]

Een BDP sensor zorgt echt niet voor onregelmatig lopen. Zo’n ding doet het of niet bij zo’n Cx.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 19 september 2021 07:37 PM
  [ # 33 ]

Dat is dan tenminste duidelijk dus.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 20 september 2021 01:46 PM
  [ # 34 ]
waterman schreef:

Een BDP sensor zorgt echt niet voor onregelmatig lopen. Zo’n ding doet het of niet bij zo’n Cx.

Ik vind het ook geen logische diagnose.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 20 september 2021 02:16 PM
  [ # 35 ]

Nee, zo klinkt dat inderdaad niet. Het was ook niet dat ik daarvoor bij Hydraulique was. Het kwam alleen tijdens de koffie ter sprake.
Ik hoop binnenkort even langs Leontien en Job te kunnen gaan om de wagen eens goed te laten controleren.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27924
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 september 2021 06:20 PM
  [ # 36 ]

Denk vooral aan:

Oude bobines
Slechte bougie kabels
Bougies (of ze staan niet op 0.9 mm)
Kleppen stellen
Valse lucht, oftewel alle slangen nalopen
Slecht stekkerverbinding, alles preventief nalopen, schoon maken en invetten
Co nameten
Spuitbeeld injectoren
Luchtmassameter
Brandstoffilter
Goede RON98 tanken

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 20 september 2021 08:00 PM
  [ # 37 ]

Dat is een mooi lijstje. Bobine, bougies en kabels staan al op de nominatie om te vervangen. We gaan zien af dat verbetering brengt.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27924
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 september 2021 09:05 PM
  [ # 38 ]

En valse lucht, daar zijn ze erg gevoelig voor. Wellicht een Turbo nog iets meer, maar die hebben ook nog meer slangen.
Ergens een scheurtje in een slang of gare slangenklem en je merkt het.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 september 2021 08:34 AM
  [ # 39 ]

20 oktober gaat ie naar Job en Leontien. APK en grote check. Tot die tijd ga ik lekker op het gemakje wat aan de auto doen. De meeste dingen kunnen prima in de loods of op de oprit.
Vanmiddag al even wat met remmenreiniger testen op valse lucht.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 september 2021 06:10 PM
  [ # 40 ]

Vandaag heb ik de bobines besteld en met remmenreiniger ontdekt dat er inderdaad valse lucht aangezogen wordt bij die grote moffen tussen kunststof en alu deel.
Dat was eigenlijk ook wel te zien. Al de slangen zien er netjes uit behalve deze 4.
Morgen maar eens ergens bestellen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27924
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 september 2021 06:26 PM
  [ # 41 ]

Dan heb je in elk geval al een deel van het probleem te pakken. Ik ben benieuwd of daarna al een verbetering te merken is.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 september 2021 06:29 PM
  [ # 42 ]

Ja, ik ook. Ik wil het ook 1 voor 1 doen om het effect van iedere actie te kunnen volgen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27924
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 september 2021 06:31 PM
  [ # 43 ]

Dat is idd wel interessant, alleen wel hoop extra werk om elke keer de inlaat te moeten demonteren.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 september 2021 06:41 PM
  [ # 44 ]

Hahaha, you’ve got a point. Dus moffen vervangen en kleppen stellen iig even combineren.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27924
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 september 2021 07:01 PM
  [ # 45 ]

Dat lijkt me goed plan, als de inlaat eraf ligt ben je 2 schroeven van de kleppen vandaan Wink

Profiel  
 
 
3 van de 19
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook