2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
giel z’n gs 1220 club
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 maart 2018 09:13 AM
  [ # 16 ]

Voor goede isolatie van de cabine moet je het dashboard/ventilatiesysteem en de stoelen en het tapijt er ff uitpakken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 maart 2018 09:16 AM
  [ # 17 ]
GS1970 schreef:

Een lange 5-bak gekoppeld aan een 1220 motor lijkt me ook geen goede combinatie omdat het koppel van de motor daarvoor niet voldoende is.

neah, dat rijdt best wel erg ok. Ik heb wat kilometers gemaakt met zo’n combi en dat reed vooral op de NL wegen echt prima. Later is er in die auto wel een 1300 motor gezet en toen reed ie écht heel goed. En snel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 maart 2018 09:17 AM
  [ # 18 ]
giel schreef:

dat wil ik dus. Hard en minder toeren…Ik heb deze gs speciaal gekocht voor het rally rijden..

Dan zou ik, als ik jou was, de hele combi van 1220 en 4-bak uit de auto halen, opslaan, en er een complete 1300-unit met lange 5-bak in zetten. Dan heb je echt een fijne snelle rally gs.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 26 maart 2018 09:18 AM
  [ # 19 ]

ik heb reeds een 1300 blok en een lange 5-bak liggen. Dat moet er dus in.
Originaliteit is leuk maar niet waarvoor ik hem wil gebruiken.

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 maart 2018 09:20 AM
  [ # 20 ]
giel schreef:

Originaliteit is leuk maar niet waarvoor ik hem wil gebruiken.

Wel ff opletten als je een FIVA-identity card gaat aanvragen. Als ie geschouwd wordt is het wel fijn als ze niet gaan jammeren over die 1300 en 5 bak.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 31 maart 2018 07:12 AM
  [ # 21 ]

vandaag mag hij weer even flink aan het werk tijdens le petit pressé. Auto loopt heerlijk soepel.
Afgelopen week een electrische brandstofpomp laten installeren, daar waar twee originele brandstofpompen het af lieten weten. Tevens de kachel correct aangesloten zodat we ook verlost zijn van de benzinedampen.

Gas erop

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 05 april 2018 07:37 PM
  [ # 22 ]

Ik ben op zoek naar het binnenwerk van de tank, dus de vlotter en rest er omheen.
Wie kan mij daarbij helpen of weet iemand die dat wellicht heeft?

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 april 2018 07:45 PM
  [ # 23 ]
giel schreef:

Afgelopen week een electrische brandstofpomp laten installeren

Heb je die pomp met een veiligheidsrelais aan laten sluiten of staat hij constant op een contactgeschakelde plus?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 05 april 2018 07:46 PM
  [ # 24 ]

met een veiligheidsrelais.

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 april 2018 07:52 PM
  [ # 25 ]

top. Goed bezig. Ik ben benieuwd naar je rallykanon. Mooi project!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 24 september 2021 07:34 AM
  [ # 26 ]

Goedemorgen,
 
De gs is toe een nieuwe apk, ik verwacht zijn laatste, maar er was een afkeur op ruimte op de hulp stabilisatorstangen links en rechts en zat er ruimte op de bussen van de wielophanging, ook links en rechts. Zie foto’s in de bijlage:


Nu is mijn vraag; weten jullie waar ik deze onderdelen op kort termijn kan kopen? Bij de gs club kan ik pas zaterdag 2/10 terecht en ik heb ze eerder nodig.

Afbeelding Bijlagen
bussen_wielophanging.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 24 september 2021 07:35 AM
  [ # 27 ]

hulp stabilisatorstangen links en rechts

Afbeelding Bijlagen
hulpstabilisatorstang.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 24 september 2021 10:29 AM
  [ # 28 ]

Zo…. je vraagt nogal wat. Op korte termijn ga je deze onderdelen niet vinden, denk ik.
De onderste draagarmrubbers (silentblocs) zijn sinds kort weer leverbaar in het clubmagazijn.
Wat betreft de stabilisatorstangetjes: Deze zijn zeer zeldzaam en dus moeilijk te vinden.
Als je naar het clubmagazijn komt, neem dan een oude mee ter vergelijking. Er zijn drie verschillende modellen gemonteerd geweest en deze zijn niet uitwisselbaar.
Breng wel een dikke portemonnee mee, vooral de silentbocs zijn stevig aan de prijs (PSA reproductie)

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 24 september 2021 02:48 PM
  [ # 29 ]

Zoals Dirk al zegt, de koppelstangetjes zijn zeer zeldzaam. Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ze beide tegelijk kapot zijn, ze gaan n.l. überhaupt maar zelden kapot. Dus dat ze dan beide tegelijk kapot zijn…. Een goede gebruikte zou een goede optie zijn, nieuw haast onvindbaar. Ik verwacht dat deze wel te vinden zijn in het verenigingsmagazijn

Ik zie dat je een 73er hebt, dus je hebt zowel voor de draagarmlagers als de koppelstangtjes het eerste type nodig met rechte zitting in de draagarm. Voor de ophangrubbers idem dito, dit is de uitvoering zonder silent bloc. Het voordeel hiervan is dat ze vrij eenvoudig te monteren zijn, i.t.t. tot het latere type, waarbij je de boel direct bij montage kapot maakt als je het niet goed doet. Voor de lagers kan ik je evt. aan een adres helpen waar je je draagarmen naar kunt opsturen en ze dan compleet nieuw terugkrijgt.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 24 september 2021 09:45 PM
  [ # 30 ]

Gebruikte koppelstangetjes zijn er niet in het clubmagazijn.
Het laten reviseren van de draagarmen is een goede optie, maar dat redt je niet voor 2 okt.
Wat de APK betreft heb ik nog wel een tip, speciaal voor oude auto’s en hun eigenaren.
Je kunt al 2 maanden voor de vervaldatum je auto laten keuren.
Wordt die dan goedgekeurd heb je 14 maanden APK.
Wordt de auto afgekeurd heb je 2 maanden de tijd voor het vinden van onderdelen en reparatie.
Omdat ik al 40 jaar auto’s rijdt die over een ruime ervaring beschikken, zowel in km’s als in jaren,
werk ik altijd op deze manier. En dat werkt perfect.
Ik had vandaag een GSA rijder aan de telefoon. Hij had na de vervaldatum z’n auto aangeboden voor de APK.
Afgekeurd. Toen had hij een probleem.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook