achterramen zakken scheef
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 15 september 2004 07:57 PM

nu mijn xm weer 13 maanden lang gekeurd is , is het tijd voor wat details.

morgen weer eens aan de bak met een aanjager uitwisselen.
de huidige werkt alleen in standje 3 en de extra aanjager die ik bij de auto kreeg is het zelfde.
nu ga ik er maar even vanuit dat dit op stom toeval berust en ga morgen een 3de aanjager proberen.

ander probleem is dat de achterramen ( electrisch ) scheef wegzakken als ik ze open.
dit komt omdat door het gaatje op de foto een palletje hoort te zitten dat in een geleider loopt.
heeft er iemand tips hoe dit eenvoudig te verhelpen is of moet ik dan mijn raam eruit halen.
als dat het geval is denk ik dat ik liever nog 2 deuren ga halen op de sloop. er staat toevallig nog een ambiance in mijn kleur met elec ramen.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 15 september 2004 08:56 PM
  [ # 1 ]

Ligt het palletje niet ergens los in de deur?

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 15 september 2004 09:02 PM
  [ # 2 ]

ik vraag me af wat makkelijker is, een pinnetje terugduwen (mss bekleding loshalen???) of een complete deur mooi inhangen…..?

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 15 september 2004 09:56 PM
  [ # 3 ]
ieksEmmu schreef:

Ligt het palletje niet ergens los in de deur?

geen idee, ik heb de bekleding nog niet losgehaald.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 16 september 2004 01:08 AM
  [ # 4 ]

en wat moet ik eraan doen als ik na veel gefriemel dat ding weer terug heb gezet, om hem er niet weer af te laten vallen?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12468
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 september 2004 02:20 AM
  [ # 5 ]
ZX-Cruiser schreef:

Haal de raamstrip eraf, als je geluk hebt kan je dan al een nwe erop zetten, anders moet de raam eruit. Je moet em namelijk aan de onderkant van de stijl vanaf onder in de rail schuiven. En hij moet wel in de deur liggen denk ik Wink

Ik heb dit ook gehad met de voorruiten in mijn ZX, je hebt een raamgeleide-stift (ofzoiets) nodig. Daar zitten nokjes in die in de gaatje van de raam gaan, deze stift geleid de raam in een rail aan de binnenkant.

Wegens gebrek aan vriendelijkheid bij de Citroen dealer heb ik ze bij de Peugeot dealer gehaald, ze zitten ook in de 306. Volgens een monteur daar was het noodzakelijk om de raamrubbers er ook uit te halen en is het een bijzondere handeling om het erin te krijgen. Ik heb alleen de deurbekleding los gehaald, horizontale raamstrip eruit, raamgeleider aan de andere kant los zodat je een behoorlijke speling heb om het raam heen er weer te kantelen/schuiven. Raam naar beneden en het stiftje een beetje met een platte schroevendraaien het raam rubber in helpen.

Dus helemaal niets lastig en een bijzondere handeling, heeft me iets van 30 min. gekost, incl demontage/montage van deurbekleding. Als ik zo naar het raam van je XM kijk, dan heb je hetzelfde stifje nodig, misschien ligt het wel ergens aan de binnenkant van die deur, de werkwijze van montage zal wel niet heel erg verschillen denk ik Confused:

Bij mij was die stift gaar, dus heb ik voor het schrikbarende bedrag van € 1,75 (zegge: één euro vijfenzeventig cent) een nieuwe gekocht.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 16 september 2004 01:13 PM
  [ # 6 ]

ik heb zojuist op de sloop toch maar een aanjager gehaald. ( 20 E)
ik heb meteen even gekeken hoe dat nu zat met die b-stijl ruit geleiders.
het demonteren ging erg makkenlijk. het raam een stkje naar beneden draaien en een flinke duw naar beneden geven
op de kant van het raam waar de geleider niet zit. plopte hij er zo uit…  score : 3 ramen = 2 goede geleiders.
iets in mij zegt dat het op deze manier ook weer erin moet kunnen. Twisted Evil
helaas is de vrouw weg met de xm en kan ik het nu niet proberen.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 16 september 2004 01:28 PM
  [ # 7 ]
erik wijngaarden schreef:

ik heb zojuist op de sloop toch maar een aanjager gehaald. ( 20 E)
ik heb meteen even gekeken hoe dat nu zat met die b-stijl ruit geleiders.
het demonteren ging erg makkenlijk. het raam een stkje naar beneden draaien en een flinke duw naar beneden geven
op de kant van het raam waar de geleider niet zit. plopte hij er zo uit…  score : 3 ramen = 2 goede geleiders.
iets in mij zegt dat het op deze manier ook weer erin moet kunnen. Twisted Evil
helaas is de vrouw weg met de xm en kan ik het nu niet proberen.

Laat eens een foto zien van zo’n geleider…

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 16 september 2004 11:02 PM
  [ # 8 ]

tsja heb ik toch nog weer geen foto gemaakt van die geleider. sorry

anyways, de aanjager uitgewisseld en dat werkt nu weer zoals het moet Cool

toen maar een van de achterdeuren het raam geprobeerd.
zo terug rammen gaat dus echt niet Surprisedops:  dus toch maar gewoon de bekleding eraf gehaald raam laten zakken, raammechanisme onderste schroef eruit, nog ietsje raam laten zakken met mechanisme en al en hij flopt zo weer in de rail. alles weer op zijn plek knoppie drukken en hoop gereutel bij dichtgaan.  Mad   blijkt dat het onderste witte plastieke ding waar de kabels aan zitten een stuk afgebroken is. dus hij blijft niet goed in de onderste geleider zitten.
dan maar andere kant gedaan, die was wel heel en operatie geslaagd.  Laughing

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook