Het probleem met de ventilator is nog niet opgelos en zal nog even moeten wachten.
Tijdens het rijden begin hebben we gemerkt dat we soms op 3 cilinders reden, de oorzaak bleek een niet goed functioneerde Bouvignes-sur-Meuse te zijn.
Tijdens het vervangen hebben we ook de koelvloeistof bijgevuld, echter na 2 dagen moesten wij een fles bijvullen, later bleek ook een slang te zijn geschuurd welke tevens is vervangen.
Nu merken we dat en de koelvloeistof weer bijgevuld moet worden en dat de motor onregelmatig loopt.
Als we de olie nakijken ziet dit er gewoon uit en tijdens het rijden zien we geen witte rook.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn, een koppakking!
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kimielco, Zou je je post een beetje kunnen verduidelijken? Wat is nu precies je vraag?
Wat bedoel je met Bouvignes-sur-Meuse ??
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Excuus dit moet natuurlijk bobine zijn.
De bobine en de bougies zijn vervangen. Tevens hebben we de koelvloeistof bijgevuld en een slang vervangen.
Na. 2 dagen moesten we weer koelvloeistof bijvullen waarbij ook hebben gemerkt dat de motor onregelmatig liep.
Vragen zijn
Wat kan de oorzaak zijn dat we weer koelvloeistof bij moeten vullen
Wat kan de oorzaak zijn dat de motor onregelmatig loopt.
Is er iets met de koppaking aan de hand, geen witte rook en de olie zit er schoon uit.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Koelvloeistof (KVS )kan hij op veel plaatsen lekken. als het heel weinig is zal je het moeilijk kunnen zien omdat het meteen verdampt. Verdacht zijn slangen en - aansluitingen maar vergeet de kachelradiator niet. Die gaan vaak stuk waardoor je het binnen ruikt en je een plakkerige laag binnen op je voorruit krijgt.
Als de koppakking een heel klein beetje lek is, kan je dat meten in je KVS. De motor kan daar wel onregelmatig van lopen, maar alleen stationair te merken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bedankt voor je reactie.
Verdampt koelvloeistof G 12 zo snel!
Wij hebben de slangen en aansluitingen gecontroleerd
Q is het mogelijk zelf een druktes uit te voeren!
Aan de kachel radiator hebbeb we niet naar gekeken kunnen maar je ruikt niets, de ramen voelen ook niet plakkerig aan.
Wij gaan hier na kijken
Kan je een kvs test zelf uitvoeren hen hoe doe je dit
Op welke manier betrouwbare manier een lekkende koppaking testen
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Met de juiste apparatuur kan je alles zelf. voor een druktest heb je een drukpomp nodig die je op je reservoir aansluit.
KVS test kan je laten doen bij een garagebedrijf. Die tonen aan of er CO /CO2 in je KVS zit = lekke koppakking.
Verder kan je een compressietest doen. dat geeft ook info over de staat van de motor.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Allen bedankt, de garage heeft de koppakking vervangen en de kop vlak geslepen