Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat een werk man..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 06-01-2019
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
Het ehm… houd je van de straat
‘k Maak me wel zorgen dat we binnenkort niks meer te lezen hebben.
Adri
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dit zal vast de laatste keer niet zijn dat er iets aan die auto gebeuren moet. En dan nog: komende winter heb ik nog wat kleine opfriswerkzaamheden aan de 1602 op het programma staan, dus er is vast wel weer iets te melden tegen die tijd.
Inmiddels heb ik het interieur er maar weer in gedrukt. Dat interieur eruit trekken lijkt heel ingrijpend, maar in werkelijkheid is dat misschien nog wel makkelijker te de/monteren dan het interieur van een 206 en dát is net Lego®... Kortom, dat was eigenlijk niet zo heel veel gedoe.
Ik heb ook de balans tussen beide handremmen nog wat kunnen verbeteren nu de kabels weer ongeveer gelijk zijn. Was geen afkeur of zoiets, maar beter is altijd beter. En dan had ik gisteren tijdens het leidingen trekken gespot dat de stofkapjes van de glijpennen van de linker voorrem AWOL waren. Nou had ik rechts al eens nieuwe glijpennen geplaatst omdat die door het denderen van een scheef gemonteerde schijf beschadigd waren en daar krijg je dan nieuwe dopjes bij. Ik had de oude niet gesloopt en na enig zoeken om die weer op te drijven heb ik ze er links maar weer in gedrukt. Die dingen zitten er normaal gesproken immers niet voor niks.
Dus dat betekent al met al dat het nu nog over een cardanas, een lel van een hitteschild, een uitlaatje, twee wielen, een liter of 23 benzine teruggieten en met de computer nalopen of het ding ergens storingen om heeft aangemaakt (en die dan wissen) gaat en dan zou het allemaal weer moeten functioneren. Als dat allemaal een beetje normaal wil lopen is dat morgen aan het eind van de dag wel zo’n beetje klaar, maar dinsdag zou het toch echt gezien moeten zijn met dit werk. Kan ik een nieuwe keuringsafspraak gaan maken en afwachten wat eventueel een andere keurmeester dan weer vindt
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat was de cardanas alweer, inclusief nieuw steunlager en dito hardy-schijf mét nieuwe bouten & moeren. Hitteschild hangt er weer onder. Zodadelijk de uitlaat er maar weer onderdoor leggen, plastic schermpjes er weer onder, wielen er weer onder, peut er weer in… Dat gaat eindelijk mooi vlot zo.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nou, hij zit weer in elkaar. Ik zal eens kijken oftie ‘t weer doet…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
En jawel: hij doet ‘t. Marcheert weer uitstekend. Er waren geen storingen opgeslagen, ook niet voor de airbags: de truc is dus om ervoor te zorgen dat je bij het werken aan systemen die daarmee te maken hebben het contact uit laat. In dit geval zijn de voorstoelen eruit geweest en dat zou stress kunnen veroorzaken voor de airbagmodule, maar dus niet met het contact uit.
Er is tijdelijk een melding geweest vanuit de ECU toen de auto net weer liep, maar dat was met het oog op een benzinetank die eruit geweest is niet zo vreemd: de brandstofdruk moest even weer betrouwbaar worden. Toen dat verder vanzelf voor elkaar was, verdween die melding ook vanzelf weer.
Morgen kan ik dan dus een nieuwe APK-keuring gaan afspreken. Zal het mij benieuwen waar ze ‘m dan weer op af gaan keuren
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee nee nee, ze gaan hem met vlag & wimpel goedkeuren natuurlijk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Als het aan mij ligt zou dat nou ook moeten hoor. Ik heb er nu in een goeie maand tijd genoeg onder gelegen. Nu moet-ie weer een paar dagen gewoon de weg op wat mij betreft.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het is hier wel angstvallig stil, krijg sterk de indruk dat de APK niet gehaald is en het voertuig stiekem al is opgeknepen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De APK is morgen pas. Geen een herkeuring, want dat had dan afgelopen maandag uiterlijk gemoeten, maar gewoon voor de tweede keer in twee weken een volledige APK-keuring. Dus daar is eerst het wachten op: wat vinden ze deze keer??
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Whoo, and, might I add: hoo!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Van harte met het bereikte resultaat.
Ik zou in jouw geval wel alvast beginnen met de voorbereidingen op de volgende keer.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
JOehoe!