ronama schreef:
dit las ik in een ander draadje.
als dit zo zou zijn, kan er dan een mogelijkheid bestaan dat de vorige eigenaar van de auto van de TO deze had gechipped?
en dat dit mischien de snelle slijtage heeft veroorzaakt.
auto heeft dan idd alle beurten keurig gehad maar er is nergens melding van die chip geweest.
Zoiets is idd absoluut een risico als je het gebruik door de eerste eigenaar niet kan beoordelen. Misschien is door de transmissie specialist wel te beoordelen hoe de automaat kapot is gegaan?
Ik ben het even kwijt! Is die bak nu voor de eerste keer stuk, of voor de tweede keer?
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
René van Maren schreef:Ik ben het even kwijt! Is die bak nu voor de eerste keer stuk, of voor de tweede keer?
volgens mij is die voor de tweede maal defect… alleen hij antwoord niet op die vraag Rene….
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:... alleen hij antwoord niet op die vraag Rene….
Hij antwoord ook niet op de vraag waar de auto gekocht is
Dan stel ik voor dat hij dat vanaf nu dan even doet! en verder geen gezwam, het is haast niet meer te volgen
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Vandaag heb ik deze lieden dus weer een mail gestuurd met het dringende verzoek een passende regeling aan te bieden.De reden van dit verzoek;de transmissie functioneert niet goed en ik kan dus naar het bedrijf wat de reparatie uitgevoerd heeft.
Uiteraard ben ik eerst langs EMERPARK BREDA gegeaan toen ik de melding storing aanautomatische transmissie in het display zag staan.
gekopieerd uit deel 3…
dus weer troubles..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
L.S.
Even wat duidelijkheden;
Reparatie (de 1e) moest gedaan worden na 105.000 km , reden aandrijf/remband kaport in de transmissie.Volgens dealer zou deze band zo,n 180.00 km mee moeten kunnen gaan.Overmatige / vroegtijdife slijtage.
Dat is het verhaal waar ik een coulanceregeling voor zou willen hebben met C NL (en dus niet de dealer)en waar ik ze over aangesproken heb, reden voor coulance aanvraag , als blijkt dat iets vroegtijdig slijt wat onderkend wordt door en dealer en mensen van Autrans moet je als klant de fabrikant daar op aanspreken en hem de vraag stellen of hij mee wil denken, zeker gezien het feit dat in mijn specifieke geval ik een maand of 2 geleden ook al een behoorlijke - andere- reparatie had gehad ook in dit geval oorzaak;slijtage.
Reparatie is inmiddels uitgevoerd, en nu na 3 weken komt er in display :storing automatische bak”.Daarnaast schakelt auto niet meer als voorheen, het schakelen gaat in 1e twee versnellingen schokkend.
Conclussie de reparatie heeft het probleem niet-geheel- opgelost.
Daarvoor ben ik al wederom bij Autrans geweest, er is een deel van de kabelboom vervangen maar dat was niet de oplossing.Ben bij dealer geweest en die konden de klacht na n paar maal uitlezen van de auto ook niet wegnemen, dus zal ik op verzoek van dealer (en niet van mij) een nieuwe afsrpaak moeten maken om de auto langer te laten uitlezen / testen.
Daarnaast is het zo dat er geen 3 maanden op de reparatie is maar 12 maanden als zij zijn uitgevoerd door Citroen, althans bij Emerpark.
Daarnaast heb ik mijn 1e draadje op het CiFo gezet om te zien of leden wellicht ervaringen hadden met C NL in het kader van klachtoplossing, coulance aanvraag en of door CIFo leden daar mij konden adviseren.
Dus de coulance aanvraag betreft de 1e reparatie, die is uitgevoerd,nu weer klachten en ga ik proberen met dealer en Autrans die klachten op te lossen.
De coulance aanvraag loopt bij C NL en niet bij dealer, die heeft zich al meerder malen van zijn beste zijde laten zien( ik geloof dat ik dat al een paar keer zo heb geschreven)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
c5breaker schreef:
Volgens dealer zou deze band zo,n 180.00 km mee moeten kunnen gaan.Overmatige / vroegtijdife slijtage.
Maar…. is overmatige slijtage ook te stimuleren door overmatig gerbuik(in de zin van scheuren, zware caravans door de Alpen trekken enz…)?
De rijstijl van de vorige eigenaar is natuurlijk moeilijk te achterhalen.
En…. ik geloof dat er ook al eens gevraagd was naar de verkopende partij? Waar heb je deze wagen gekocht? En (staat misschien wel ergens, ik kan het zo even niet vinden) bij welke Km-stand?
L.S.
Auto is gekocht met een KM stand van 96.000 kilometer in mei 2005.
Bouwjaar auto is 2001 september, gekocht bij niet Citroen Dealer met de gewone gangbare 6 maanden Bovag garantie.
ok dat is dan duidelijk het lijkt mij overigs niet uit temaken of hij bij een citroen dealer of andere bovag dealer gekocht is als het om ik zeg als het om een constuctie fout blijkt te gaan dus ik laat in het midden deze auto voordat iedereen weer roept
om eerlijk te zijn denk ik dat je erg weinig kans maak dat men er nu nog iets aan gaat doen
mag ik vragen hoelang de garantie van de bovag al voorbij was en of je de auto ook heb laten keuren :
citroenc2 schreef:ok dat is dan duidelijk het lijkt mij overigs niet uit temaken of hij bij een citroen dealer of andere bovag dealer gekocht is als het om ik zeg als het om een constuctie fout blijkt te gaan dus ik laat in het midden deze auto voordat iedereen weer roept
om eerlijk te zijn denk ik dat je erg weinig kans maak dat men er nu nog iets aan gaat doen
mag ik vragen hoelang de garantie van de bovag al voorbij was en of je de auto ook heb laten keuren :
..............
Vind ik niet zo Interessant !
Als je een auto koopt die pas ‘n paar jaar oud is , heb je toch ‘n bepaalt
verwachtings patroon hoelang dat die “nieuwe"auto nog mee moet kunnen.
En niet dat er maar dingen worden vernieuwd omdat ze het niet kunnen vinden. En ook omdat er niks mee wordt gedaan door de Dealer+Importeur omdat die auto toch al 3 jaar oud is.
Zou citroen sieren als er slechte componenten vernieuwd zouden kunnen worden tegen gereduceerd tarief , heeft iedereen profijt van.
En misschien word de volgende nieuwe auto dan toch weer een Citroen!!!
..........
Edit Patje74; BBCode aan gezet
Fredje schreef:citroenc2 schreef:ok dat is dan duidelijk het lijkt mij overigs niet uit temaken of hij bij een citroen dealer of andere bovag dealer gekocht is als het om ik zeg als het om een constuctie fout blijkt te gaan dus ik laat in het midden deze auto voordat iedereen weer roept
om eerlijk te zijn denk ik dat je erg weinig kans maak dat men er nu nog iets aan gaat doen
mag ik vragen hoelang de garantie van de bovag al voorbij was en of je de auto ook heb laten keuren :..............
Vind ik niet zo Interessant !
Als je een auto koopt die pas ‘n paar jaar oud is , heb je toch ‘n bepaalt
verwachtings patroon hoelang dat die “nieuwe"auto nog mee moet kunnen.
En niet dat er maar dingen worden vernieuwd omdat ze het niet kunnen vinden. En ook omdat er niks mee wordt gedaan door de Dealer+Importeur omdat die auto toch al 3 jaar oud is.Zou citroen sieren als er slechte componenten vernieuwd zouden kunnen worden tegen gereduceerd tarief , heeft iedereen profijt van.
En misschien word de volgende nieuwe auto dan toch weer een Citroen!!!
..........Edit Patje74; BBCode aan gezet
ik denk dat citroen daar niet zal instappen om die dingen tegen lleuk tarif te vervangen
en wat betreft citroen en klantvriendelijk daar weet ik alles van toen ik mijn xantia kocht heb ik ook een half jaar groote problemen met de dealer gehad en met citroen ned en daarom zal ik nooit meer een nieuwe citroen in ned kopen bij citroen nederland
Wil me toch ook nog eens mengen in de discussie, ook om Oldehage te ondersteunen als dealer.
De auto was 4 en een half jaar oud toen deze gekocht werd bij een niet Citroën dealer met 6 maanden Bovag garantie. Dus ik neem dan maar aan dat het een dealer is van een ander merk en niet zo’n onafhankelijk autobedrijf? Dan had sowieso het probleem verhaald moeten worden op de verkopende partij en niet op de Citroën dealer zoals nu gebeurt is. Ik denk dat de Citroën dealer al vrij veel gedaan heeft voor C5Breaker.
Wat heeft de verkopende partij tot nu toe gedaan om het probleem op te lossen???
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat