Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 25-12-2019
- C5 Aircross 1.2 Puretech eat8 130 Feel
- C4 (2004-heden) Ë-C4 Shine
Russische skinheads en engineering
Mon espoir et en pennes
BX 1.6 Chic
ZX 16v
Saxo 1.6 VTS 16V
XM 2.0 turbo ct
XM V6 3.0I Break
Xantia activa V6
C5 Tourer 2.0I 16V Ligne Business
C4 Cactus 1.2 PureTech 130 eat6 Shine
C5 Aircross 1.2 PureTech 130 Business plus
C5 Aircross 1.2 Puretech 130 eat8 Feel
ë-C4 Shine
Mwa, vind ik niet. Hij praat echt geen onzin.
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Het is een voor ons aparte manier van presenteren, maar de man weet volgens mij wel waar hij het over heeft.
Het feit dat hij het over een olie ververs interval van 10000 km heeft zegt mij in deze genoeg. (ik ververs de olie zelf 1x per jaar, ongeacht de kilometers…)
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Ja maar er wordt toch niets nieuws verteld hier? Door het zo op te sommen en laten zien, lijkt het dramatischer dan het wellicht is.
Ik kreeg niet mee hoe oud resp. hoeveel km dat blok, en in welke omstandigheden, gedraaid heeft. Over de turbo uitvoeringen heeft hij het niet eens. Of de mechanische problemen daar meer of minder voorkomen is dus niet te herleiden.
Aircross schreef:Russische skinheads en engineering
Rare en stigmatiserende opmerking. Kerels met kaalgeschoren hoofden zijn er met alle nationaliteiten.
Dat gezegd hebbende vind ik het filmpje informatief en objectief. En voor degene die zich in het wel en wee van de Puretech motor heeft verdiept wordt er niets nieuws verteld.
Wim,
Disciplus Simplex
Ik vindt het commentaar weinig diepgaand, en er is totaal geen informatie over de staat van de motor: Leeftijd, kilometers etc.
Als zo’n blokje 3 ton heeft gelopen , of zelfs 2 , dan verbaasd me de staat niet. De eisen aan motoren voor wat betreft emissie, zuinigheid en CO zitten niet echt in lijn met een lange levensduur. Daarnaast: Als je wel eens een 900 cc blok uit een fiat 127 hebt gezien na 100.000 kilometer dan was die ook rijp voor de schroot: Maar dat is 70’er jaren werk.
Tevens: Als je hier in Nederland naar de sloper ga en je haalt 10 motoren uit elkaar dan vindt je waarschijnlijk ook bergen shit: Die auto’s zijn niet voor niks op de sloop beland, en lang niet allemaal omdat de APK te duur werd.
Instructief wel voor als je zo’n blok uit elkaar wilt halen, en om te zien hoe “minimalistisch” het gemaakt en gemonteerd is. Kun je ook goed zien dat ze toch een EP hebben genomen en er een cilinder afgehaald, en daarna nog het nodig veranderd.
To err is human, not to err is divine.
Gisterenavond heb ik die YT even afgespeeld.
In mijn herinnering werd er wél een jaartal en een leeftijd genoemd van dit blokje, welke dat precies waren weet ik niet meer.
Maar er staat me iets bij dat het geen echt oud blok was, met heel veel kilometers.
Even opnieuw afspelen?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
2016 uit een C1, 82 pk variant.
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Komt uit een 2016 C1, geen verdere info over kilometrage. Je was me voor.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
C1? ik heb altijd begrepen dat daar een van oorsprong Daihatsu maar nu Toyota 3-cylinder in lag? Dat was dit niet, of hebben ze voor Rusland een aparte modellen resp. motoren politiek vanuit PSA/Stellantis?
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Nee de nieuwe C1 heeft ook dit 82 pk 1.2 motortje in het gamma …
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 9418
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
JKER schreef:Ik heb altijd begrepen dat daar een van oorsprong Daihatsu maar nu Toyota 3-cylinder in lag?
Tot 2014.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Tot 2014 werd alleen de 1.0 motor geleverd in de C1.
Daarna kwam er ook de 1.2 EB2 PSA motor in, maar de 1.0 bleef wel in het programma. En dat is die motor uit het Verre Oosten.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Je zou wensen, dat elke dealer zijn monteurs zou verplichten naar dit filmpje te kijken.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop