hallo,
wat zou ik van mijn citroen C6 3.0 HDI 89.000 km nog kunnen krijgen
de wagen is van 2011 dus een van de laatste die verkocht zijn geweest
wagen is goed onderhouden en ik rijd er wegens gezondheidsredenen geen 1000 km/jaar mee
buiten een herstelling aan de voorbumper ziet de wagen er nog zeer goed uit
ERic
Oostende België
Dat is een “moeilijke”:
In Duitsland is de vraagprijs van zo’n C6 al snel 20000, maar in Frankrijk zie je ze al voor een paar duizend minder aangeboden worden, met rond de 100.000 km.
Dan is het natuurlijk altijd de vraag op dat ook de verkoopprijs wordt, er zijn er ook die voor (veel) meer aangeboden worden.
Maar zo heb je in ieder geval een startpunt om je gedachten te vormen.
To err is human, not to err is divine.
hartelijk bedankt,
moest ik er 20.000-25000 euro voor krijgen zou ik wel overwegen om de te wagen verkopen
alleen hoe en waar?
zelf kan ik me niet ver meer verplaatsen
Foto’s maken en op autoscout24 zetten ? Die wordt ook internationaal bekeken. Tekstje in Nederlands/Frans/Engels, als je geen Duits kunt.
Ik België is de verkoop niet ideaal: Met een euro5 mag je nog 2-3 jaar in de Lage Emissie Zones…
In Duitsland is je C6 nog jaren “groene plakete” hoewel er al wel een paar dieselvrijer zones zijn.
In Nederland is Diesel dubbele wegenbelasting, in Frankrijk is het aanbod relatief groot.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroensmgz schreef:Dat is een “moeilijke”:
In Duitsland is de vraagprijs van zo’n C6 al snel 20000, maar in Frankrijk zie je ze al voor een paar duizend minder aangeboden worden, met rond de 100.000 km.
Dan is het natuurlijk altijd de vraag op dat ook de verkoopprijs wordt, er zijn er ook die voor (veel) meer aangeboden worden.
Maar zo heb je in ieder geval een startpunt om je gedachten te vormen.
Ik denk dat 20k of meer op de Belgische markt echt te hoog gegrepen is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Let op, als je op mobile.de gaat adverteren als buitenlander dan val je onder Duits recht. Bij een conflict met een koper kan dat echt HEEL erg vervelend zijn. En duur.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat hangt er natuurlijk vanaf onder welk recht je besluit de verkoop te sluiten, niets verplicht je om dat naar Duits recht te doen, ook al zal een Duitse koper daar wel op staan.
Het Duitse recht is nogal “krachtig” over bedrog , informatievoorziening, correctheid van gegevens: Dat zijn vaak redenen om de koop te ontbinden of om schadevergoeding te eisen, een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Daarnaast weet je niet of de koper Duits is, mobile wordt ook veel internationaal gebruikt, wat doe je dan ?
Ik denk dat je een C6 daar moet proberen te verkopen waar de markt voor grotere reislimousines nog goed is en het aanbod beperkt: Op Mobile.de staan wel veel C6’en, maar slechts 9 3.0 HDI’s.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, helaas. Adverteren op mobile.de is zakendoen volgens Duits recht. En niets anders. Een jou en mij bekende garagist is daar keihard tegenaan gelopen en hij is niet de enige.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@muzikant: overweeg verkoop in consignatie als je geen problemen wilt. Je krijgt natuurlijk zelf wel minder voor de auto maar je hebt zelf geen gezeur en minder risico.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Maar ook in het Duits recht gelden voor professionals en particuliere verkopers andere regels, een daarvan is dat je je als professional niet als particulier mag voordoen en daarnaast “kundig” wordt geacht te zijn, je kunt je dus niet beroepen op ” dat wist ik niet” want je had het moeten weten. Dat kan je inderdaad veel geld kosten. Onze Belgische verkoper is dus gewaarschuwd.
To err is human, not to err is divine.
Jeroen Simons schreef:@muzikant: overweeg verkoop in consignatie als je geen problemen wilt. Je krijgt natuurlijk zelf wel minder voor de auto maar je hebt zelf geen gezeur en minder risico.
kan ik overwegen
Deze namiddag ga ik kijken voor een bmw i3
‘k ben benieuwd naar de eventuele overnameprijs C6
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ga je in elk geval van een bijzondere auto naar een andere bijzondere auto
garage bied 10.000 euro voor overname aan
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
In Nederland staat maar één drie liter HDI te koop voor bijna 12 duizend. Meer dan 200.000 gelopen, maar met garantie en pechhulp. Tenzij je een liefhebber vindt lijkt dit (in Nederland) toch ongeveer het prijsniveau te zijn ...