https://www.2ememain.be/a/autos/oldtimers-ancetres/m1758741253-voiture-de-projet-citroen-gs-club-c-matic-1978.html?previousPage=lr
.
daar staat ie dan, de klassieker die ik eigenlijk weer wil hebben, maar wat is verstandig?
.
een halve auto kopen, en verbouwen tot de wagen die je graag wilt, of een complete kopen , die klaar is,en meteen de weg op kan?
airfryer=luchtbakker.
Totaal aantal Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Als je de dame wil hebben: verstand op 0. Versieren en het risico van een scheiding voor lief nemen. Want wie niet waagt blijft maagd.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
jeroen; als je het zo omschrijft, dan wordt het een complexe relatie, ik heb al een gsa, maar die wordt dan donor.
.
ik denk er even over na, mijn gsa staat ook al te koop, als die gaat, dan komt er geen gs meer denk ik.
.
maar de verleiding blijft….
airfryer=luchtbakker.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
De kleur is natuurlijk hélemaal fantastisch
Het idee is leuk om ‘m helemaal naar je zin te maken, als het je niet deert dat het “even” gaat duren: doen! Als je deze winter een sociaal leven ambieert èn komend seizoen wil gaan rijden: even achter de oren krabben…
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Een GSA als donor voor een GS werkt beperkt. Zo heb ik een mooie GS grille maar die past niet op mijn GSA (ik weet even niet meer waarom maar ik heb het een tijd geleden geprobeerd en het paste niet lekker. Een vriend van me wilde vroeger (jaren 80) een eerste GS pallasdashboard in zijn GS met de ronde klokken monteren: het werd een elektrisch drama. Technisch zijn veel componenten van GS en GSA ook veelal anders (bijvoorbeeld aandrijfassen) en de interieur delen, bumpers en de bips natuurlijk helemaal en overduidelijk.
Nog wel even een persoonlijk reflectief vraagje als ik zo vrij mag zijn en waar je natuurlijk geen antwoord op hoeft te geven. Waarom komt er geen GS meer als de GSA gaat?? Oftewel hoe zie je in deze : “wie te vroeg stopt …etc”
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
jeroen; mijn gsa is een very low milage car, dus daar zit wel alles aan bruikbare technische parts aan.
.
vwb betreft het interieur,dat is van de gsa op de vloermatten na, best sleets.
.
ALS JE HIER NAAR LINKS KIJKT DAAR STAAT DE GSA (gsa ‘‘avatar’‘)
.
electrisch zal de gs een gs blijven. alleen de kachelmotor mag gsa worden.
.
de missende kinnebak die kan van de gsa worden gebruikt, na enig aanpaswerk, maar dat is wel te doen, met inachtneming van de originaliteit.
.
je had het over het niet passen vd grille, volgens mij zit de grille van de gs erin gestoken met 2 lipjes , aan de onderkant, en van de gsa zit ie met twee boutjes onder vast, dus zomaar passen zal ie niet, dus dat kost een uurtje werk.
.
en voor mij mag de c matic worden geswapt met de 1300 5bak , dwz het complete subframe , na een half dagje slijpen en lassen om ruimte te maken voor de 5 ! ( maar dat is ruimschoots op het forum beschreven, wij deden dat voor het eerst in 1985 of zo )
.
dus de plannen zijn er wel , maar even denken nog.
.
migs; ja de kleur is fantastificant, zonder meer ! maar dat zit een beetje in jouw genen denk ik. ik zou gaan voor ac 088 met groene vensters , schuifdak erin, webasto, of origineel dak zoeken.
.
ook zou ik een lpg injectie erin willen hebben, met de gastank in het achter subframe, en evt een kleine benzinetank ergens met 5 ltr of zo, voor nood. die plannen kriebelen al jaren bij mij.
.
en evt een electrische stuurbekrachtiging erin , gewoon lekker knutselen en iets moois maken.
.
maarja je had het over ;
.
Het idee is leuk om ‘m helemaal naar je zin te maken, als het je niet deert dat het “even” gaat duren: doen! Als je deze winter een sociaal leven ambieert èn komend seizoen wil gaan rijden: even achter de oren krabben…
.
dat sociale leven zal dan wel even moeten wachten, dank een seizoen of 2 A 3 ...........
.
wordt vervolgd.
airfryer=luchtbakker.
jeroen; je vroeg;Waarom komt er geen GS meer als de GSA gaat??
.
.
dat beantwoord ik met plezier hoor. de gsa staat te koop, en als die weg is, dan heb ik natuurlijk geen donor meer, en dan wordt een leuke gs bouwen een heel ander verhaal denk ik; onderdelen zoeken enz enz, nu heb ik ze (vooralsnog) voor het grijpen.
.
dus het een hangt eigenlijk een beetje aan het ander vast .
airfryer=luchtbakker.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Ah, de bruine GS van Erwin uit Gent. Lijkt me een leuke basis. Maar om daar nou een GSA voor op te offeren voor een paar ontbrekende onderdelen die ruim voorhanden zijn en waarvan de uitwisselbaarheid tussen GS en GSA maar beperkt is..
Bovendien heeft Erwin een enorme voorraad gebruikte onderdelen met al het plaatwerk volgens mij in 10-voud. Ik heb wel eens wat plaatwerk van hem overgenomen voor op stapel staande projecten, en alles van prima kwaliteit voor een prima prijs. Op facebook is deze auto ook al vaker gepasseerd met een uitgebreider verhaal.
nouja, het is een afweging hé, ik heb minder met een gsa, de gs heeft voorkeur.
maar onze gsa heeft toevallig alles mee, zeer goede motor met 70dkm, en perfecte voor en achterophanging, en als we die compleet overzetten, dan zijn we vlot klaar, en is het vwb het onderstel een gsa, dan hebben we met wel/niet uitwisselbaarheid geen enkel issue denk ik. nouja, de 5 bak inbouwen is een bekend verhaal, dat is prima te doen.
overigens is de c matic vd gs in dit geval geen pré voor ons, dus sja, een gsa opofferen? dat voelt voor ons niet zo.
maar ik snap het wel, wat je bedoelt hoor, maar omdat er nog plenty gsa te inden zijn, is demonteren voor hergebruik toch
niet zo erg?
we gaan het zien, de gsa staat te koop, dus we zullen zien hoe het gaat lopen.
airfryer=luchtbakker.
Totaal aantal Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Ik ben het wel eens met de zienswijze van GS1970. Ook een goede GSA is zeldzaam genoeg om niet op te offeren als je het bekijkt van behoud van (cultureel c.q. mobiel) erfgoed.
Uiteraard mag iedere eigenaar hier zelf invulling aan geven. Soms is het loop en soms is het sloop. Of iets er tussenin.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
jeroen; zeker, cultureel erfgoed, ok…..maar, ik voel me niet schuldig omdat ik de gsa wil demonteren.
maar dit is overigens absoluut geen sloper, met een dagje laswerk en enkele weekenden standaard achterstallig werk is er beslist mee te rijden.
en natuurlijk importeren en apk enz, het is nu nog van geboorte een belgisch exemplaar.
maar de beslissing is nog niet gevallen, voorlopig mag ie de winter nog staan, en daarna valt het doek, one way or another.
airfryer=luchtbakker.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bibberkip schreef:
maar onze gsa heeft toevallig alles mee, zeer goede motor met 70dkm, en perfecte voor en achterophanging, en als we die compleet overzetten, dan zijn we vlot klaar, en is het vwb het onderstel een gsa, dan hebben we met wel/niet uitwisselbaarheid geen enkel issue denk ik
bibberkip schreef:
de gsa staat te koop.
Ik snap er niets meer van
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Ik zie een lichtblauwe GSA in je profielfoto, en je hebt het over importeren van een Belgische auto. Gaat het soms om de GSA die in de Heineken-film is gebruikt? Ik weet dat deze na afloop een aantal jaren ergens bij een vaag bedrijf heeft gestaan en daarna te koop is aangeboden. Ik weet ook dat deze auto uit België afkomstig was. Daarna ben is deze bij mij een beetje uit beeld geraakt.
gs1970; nee hoor, deze komt van de 2e eigenaar in belgië , deze meneer is tot verkoop overgegaan op aandringen van zijn kinderen, de heer in kwestie zal nu inmiddels 90 jaren zijn, en heeft de gsa van ca 15dkm naar de huidige km stand van 70771 gereden. dit is niet de vermeende heineken auto. ik zal een kijken hoe ik een markt adv, kan plaatsen op cifo, dan staat ie ook hier gewoon te koop.
hij staat wel in belgië aangeboden , maar ik zal geen verwijzing hier plaatsen ivm sluikreclame? .
groet
airfryer=luchtbakker.
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is jouw SHIFT-toets soms stuk?
Even een tip, het gebruik van hoofdletters komt de leesbaarheid behoorlijk ten goede.
Daarnaast vragen de regels voor het gebruik van dit forum er gewoon ook om.
9. Gebruik van de Nederlandse taal
Probeer correct Nederlands te schrijven. Vorm volledige zinnen met hoofdletters, komma’s en punten. Berichten in louter hoofdletters zijn niet toegestaan. Gebruik alleen afkortingen die algemeen gangbaar zijn en de leesbaarheid van je bericht verbeteren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
rené;
Aangaande de hoofdletters heb je een punt, en zal ik dat ter harte nemen !
En v.w.b. de shift key: die werkt gewoon. bedankt voor je advies.
gr bibberkip
airfryer=luchtbakker.