Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Met alle respect, Axel, maar als je niet het verschil kunt zien tussen een TU met carburateur of met monopointinjectie, moet je naar mijn mening niet de vingers willen branden aan een blokwissel.
Als ik vragen mag, heb je enige sleutelervaring?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Via die VIN: MOTOR >> CARBURATIE TU3
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
JW schreef:Via die VIN: MOTOR >> CARBURATIE TU3
Thx is what i needed
Groetend
Axel
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een ombouw van carburateur naar monopoint is te doen, maar dan kan je het beste een sloper hebben waar dat laatste blok in ligt.
Je moet namelijk nogal wat zaken vervangen:
. het complete motorblok met in- en uitlaatspruitstuk vanwege o.a. de katalysator
. de ECU met complete motorkabelboom
. een elektrische brandstofpomp in de tank
en ga zo maar even door.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Of je legt er een monopoint in en schroeft het inlaatspruistuk met de carb over van het oude blok. In mogelijkheden denken, niet in problemen
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Alles kan, maar gezien de aard van de vragen die Axel stelt zie ik nog even niet dat hij dat even fixt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Toen ik mijn eerste motorwissel deed wist ik ook van toeten noch blazen. Je moet eraan durven (en willen) beginnen.
Maar als je het gereedschap in de kist laat liggen zal er zeker niks verbeteren, ook je kennis niet.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Even terug naar de BX van Jeffrey, ik vind daarnaast het voordeel van de 1400 motor dat hij een bovenliggende nokkenas heeft, makkelijker te stellen dan het vulplaatjes gebeuren.