Hoi,
ik heb het afgelopen weekend met behulp van Haynes de kachelradiator vervangen.
(daarbij heb ik niet het stuur gedemonteerd, alleen de kolom losgehaald zodat ik die kon laten zakken.)
nadat ik alles (op de middenconsole en ventilatierooster na) weer had gemonteerd wilde ik de auto starten.. en dat ging niet.
de startmotor slaat wel aan, verlichting werkt.
ik heb de boel weer gedemonteerd om de stekkers na te lopen maar alles wat aangesloten moet zijn, is dat ook.
Enig idee waar ik naar moet kijken?
Met vriendelijke groet,
Sebastiaan
Hoe werkt de startblokkering bij deze ZX?
Is dat nog met een pincode, of via een transponderring bij het contactslot?
Als dat laatste het geval is, zit die ring nog wel goed op z’n plaats?
En heb je ook geprobeerd met de tweede sleutel te starten?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
volgens mij zit er niet eens een transponder in deze sleutels, tenminste, ik meen dat de sleutelmaker dat zei.
ik zal de reservesleutel straks even ophalen bij m’n vader en het daarmee proberen.
vwb. de ring: ik zal straks even een foto maken van de omgeving van het slot
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hij start dus wel, alleen slaat de motor niet aan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Ja, inderdaad. En brandstof zit er ook in
Ik dacht in eerste instantie dat de accu te leeg was geraakt omdat misschien de - pool van de auto ergens tegenaan hing (weet niet of dat kan) en heb met de auto van m’n zus starthulp gegeven (methode zoals op de site van ANWB), maar dat was het dus niet.
Totaal aantal Berichten: 15698
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dan zal het echt wel iets met de startblokkering te maken hebben, maar hoe die werkt (of zou moeten werken), geen idee.
Zo ziet het er nu uit, ik zie niet zo snel waar er een transponder uitgelezen zou kunnen worden.
https://prnt.sc/1xanz12
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
die ring zou weleens in het omhulsel van de stuurkolom kunnen zitten, rond het gat van het contactslot. Die zie ik niet op je foto, heb je daar iets electronisch en was dat gemonteerd toen je het probeerde?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Op Service.Citroen kan ik geen transponder vinden bij het stuurslot.
Wel dat de ZX uitgerust geweest is met een code toetsenbordje, gemonteerd vóór de versnellingspook.
En dus de vraag aan TS: heb jij dat erin zitten?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
MiGS schreef:die ring zou weleens in het omhulsel van de stuurkolom kunnen zitten, rond het gat van het contactslot. Die zie ik niet op je foto, heb je daar iets electronisch en was dat gemonteerd toen je het probeerde?
ik ga zo nog eens kijken, maar volgens mij heb ik dagen zonder die omhulsels van het stuur gereden want ik verwachtte de radiator een paar dagen eerder.
JW schreef:Op Service.Citroen kan ik geen transponder vinden bij het stuurslot.
Wel dat de ZX uitgerust geweest is met een code toetsenbordje, gemonteerd vóór de versnellingspook.
En dus de vraag aan TS: heb jij dat erin zitten?Groet,
JW
nee, dat zat er bij mij niet in.
Wat zit er wél op die plek? Zie het plaatje hierboven.
Ik weet dat het bij de Xantia T1 mogelijk was dat codebordje weg te halen, na eerst op een bepaalde manier die vergrendeling onklaar gemaakt te hebben.
Zou dat bij deze ZX ook het geval kunnen zijn, en dat het daarom niet meer werkt omdat er inmiddels ook andere dingen losgehaald zijn?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
een middenconsole met van achter/onder naar voor/boven: pook, bakje op het vlak daarvoor, daarboven asbak, daarboven regelknoppen van verwarming/ventilatie (die is nu aangesloten), daarboven radiovak met “brievenbus"klep, daarboven de midden ventilatie.
*edit* dat was er trouwens ook al dagen uit voordat ik het dashboard eruit haalde, heb dus zonder kunnen rijden.
alles wat nog aangesloten was: instrumentenpaneel en knoppen voor ML, MLV, Alarm licht en achterruitverwarming.
dat was overigens ook allemaal aangesloten toen ik probeerde te starten.
heb nu ook de reservesleutel geprobeerd, maar da’s geen originele. morgen of overmorgen is de 2e originele sleutel binnen bereik.
Als ik het zo bekijk op Service.Citroen, was de ZX uitgerust met dat codepaneeltje.
Met uitzondering van een paar goedkope Reflex versies hadden ze dat.
Heb je de (laatste 8 cijfers/letters van de) VIN voor me, dan kan ik kijken of het via die weg terug te vinden is.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Hoi JW,
volgens mij is dat: 00M16944
@mod: excuses voor de gequote berichten, ik zal voortaan stukken kopiëren en daar apart op reageren
Die VIN komt inderdaad uit bij een ZX, met een TU3JP 1.4i 75 motor.
Volgens dat overzicht zit er geen codepaneel in:
CODECONTACT (WERKING) >> ZONDER CONTACT CODE
Dáár kan het dus niet aan liggen.
En als eerder geschreven, iets van een transponderring heb ik niet gevonden…....
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor