Totaal aantal Berichten: 27934
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
hoe rijdt het nu eigenlijk zo’n HY patje?
komt de HY nog naar de meeting?
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
kloom00 schreef:
Ik verbaas me er wel over dat ze het hele dak ‘gewoon’ gepopnageld hebben.
Lijkt me toch niet de allerstevigste constructie. Maar ja, dat verklaard al dat gescheurde plamuur ook wel dan.
De constructie is dermate stevig, dat ik er vertrouwen in heb. Ik laat het dus zitten. Mooi is anders, maar storend zal het wel niet worden. Wellicht is het een klus voor op de “langere termijn to-do-list”.
arjan_verkade schreef:hoe rijdt het nu eigenlijk zo’n HY patje?
komt de HY nog naar de meeting?
Ik zal haar niet meenemen naar de meeting. Voorlopig heb ik haar eerst even geschorst om een beetje druk van de ketel te halen voor de APK. Zodra ik wat verder ben, en vooral nieuwe bandjes heb, dan gaat ze voor de APK.
Maar het rijden is prachtig! De toegeworpen blikken, tja, dat blijft genieten. Je hebt het al in een eend, in een GS ook wel, maar in een HY! Super!!!
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Terwijl iedereen zich aan het vergapen wat op de aanwezige auto’s op de meeting, heb ik mij maar weer gestort op mijn HY.
Vandaag heb ik de zijdeur in de jacht-primer gezet, nadat ik hem van de week al met plamuur “strak” gemaakt had.
Ook heb ik een dak-zijkant ontdaan van zijn plamuur.
De inhoud van die tas aan de trap, is de opbrengst van een meter schraap-werk. Er zit ongeveer 1 kilo plamuur in!
Het gevolg is wel dat de randen van de naderhand aangebrachte dak-verhoging nu duidelijk zichtbaar zijn, maar wil je dit onzichtbaar maken, dan zal de plamuurlaag toch weer gaan barsten.
Misschien is dit een klus om op de lange termijn-to do list te zetten. Maar ik wil hem nu eerst toonbaar en bruikbaar maken.
Morgen hoop ik de rest van het dak te kunnen doen, maar gezien ik nog geen stalling heb, moet het buiten en ben ik dus afhankelijk van het weer.
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
patje74 schreef:
Maar hoe dan ook, ook nadat ik het werk een beetje heb ingecalculeerd, barst ik nog steeds van de motivatie! Een HY is super!!!
En zo is het! Een ex-buurman van me heeft een HY, ook omgebouwd tot camper, en ik heb het genoegen gehad om daar ook in te mogen rijden. Wat een karakter.
Mocht ik er onderweg een over het hoofd zien dan helpen mijn kinderen me wel. Ze zien ze direct.
Zegt genoeg over de herkenbaarheid.
Mooi project Patrick.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hee, ik zie dit draadje nu pas. Super Patrick, die HY!!! Ik wens je veel succes met dit levensproject!
Een bekende van mij -een beetje een rondzwervend typ- rijdt (en woont) al minstens 15 jaar in een HY en is toch elke maand wel weer verzekerd van een middagje lassen en plamuren. Maar hij doet het net al jij met liefde. Sterk verhaal is wel, dat ie zo’n jaar of 8 geleden weer eens een tijdje door Europa zwierf en ergens in Frankrijk de motor in rook op zag gaan. Hij kwam stil te staan ter hoogte van een boerderij, waar -heel toevallig- een witte HY op het erf stond die dienst deed als kippehok, maar verder in goede staat was. Het einde van het verhaal is dat de kippen moesten verhuizen van een witte naar een rode woning, hun baasje een paar Franken rijker was en die jongen z’n tocht weer kon voortzetten in z’n nieuwe aanwinst.
Animal triste post coitum
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het is weer even tijd voor een update. Ik heb de linkerkant van de bak voor de eerste keer in de lak, de rechterkant alleen de donkere kleur.
Je kan nu al goed zien hoe het eindresultaat gaat worden.
Maar goh, wat een werk! Wel eens een ribbelbus proberen te rollen?
Maar het gaat goed. Na veel schuurwerk heb ik er eerst twee maal jacht-primer op gedaan. Daarna twee maal de dekkende verf, aangelengt met owatrol. Deze verf is een hoog-kwaliteit verf die ook op boten gebruikt wordt.
Voorlopig ben ik erg tevreden over het resultaat.
Ziet er idd goed uit !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Dat rollen zal zeker niet mee zijn gevallen, en dan nog “tig” van die lagen erop. Je pakt het flink aan Patrick.
Klus ze verder, keijken wij op ons gemakkie wel naar de :photo .
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hee, waar gaat die toeter heen?
ziet er al een pak frisser uit!
wat een kleurtje kan doen…
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Momenteel ben ik bezig om uit te zoeken waar, hoe snel, welk merk en voor hoeveel ik banden kan kopen. Heeft iemand tips?
Binnenkort zal ik ook nieuwe (polyester) luiken aanschaffen. Ik hoorde dat die maar ong. €60,- /stuk kosten. Daarvoor kan ik de ouden echt niet gaan opknappen.
Ik weet iemand die in het verleden (tot ca. een jaar of 2 terug) een HY bezat en die kon goedkoop aan banden komen. Zou ik jouw e-mail adres + vraag aan hem door mogen geven ?
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:Ik weet iemand die in het verleden (tot ca. een jaar of 2 terug) een HY bezat en die kon goedkoop aan banden komen. Zou ik jouw e-mail adres + vraag aan hem door mogen geven ?
Graag!
Ik kom er net achter dat ik hun e-mail adres kwijt ben ops: ops: ops:
Correctie: toch gevonden!
Lees de correctie maar eens