6 van de 15
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
2.5 TD break.
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 28 mei 2021 10:52 PM
  [ # 76 ]

De grote lijkt me 1 waar een relaishouder op geklemd heeft gezeten, of de besturing van de EGR klep, de kleine weet ik niet, lijkt een geleiding voor een slang.

Ik wil morgen wel even kijken of ze ook op mijn motorblok zitten.

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 29 mei 2021 09:32 AM
  [ # 77 ]

Nou uhhhh, ik zie ze niet als ik zo onder de motorkap kijk. Zoeken op de onderdelen site? Is dat een optie?
https://catalogs.ssg.asia/citroen/?lang=en

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 29 mei 2021 04:33 PM
  [ # 78 ]

Ik had t in t bakje liggen waar startmotor en HD pomp bijzaten. Ergens voorzijde,bovenzijde bak denk ik. Zal alle fotos even doornemen

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 29 mei 2021 04:39 PM
  [ # 79 ]

1e gevonden, onder de HD pomp

Afbeelding Bijlagen
3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 29 mei 2021 07:48 PM
  [ # 82 ]

Op jouw foto zie je een klem voor twee hydraulische leidingen. Die klem zit aan een steuntje vast, kan dat de andere zijn?

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 04 juli 2021 06:18 PM
  [ # 83 ]

Dankzij oplettende hulp, er op tijd achter gekomen dat de turbo vast zit. Dus gedemonteerd, mee naar huis, en ..nu draait tie wel. Maar hoe makkelijk moet zo’n ding draaien, n paar slagen als je hem aanslingert?

Ik denk dat ik m na laat kijken door een revisiebedrijf. Iemand een goed adres in de regio?

OVerigens liggen er nu een stapel onderdelen in de kruipolie…

Afbeelding Bijlagen
turbo.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 07 juli 2021 08:22 AM
  [ # 84 ]

Weet iemand hoe je deze versnellingsbakkabel aan de interieurzijde losmaakt? Vanag de onderzijde zag ik niets wat los te schroeven was.

Afbeelding Bijlagen
bakxm.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 12 november 2021 08:08 AM
  [ # 85 ]

Aanhangend plaatje van de oliekoeler. Ring 4 lekte bij mij, zit een nieuwe tussen. Maar met welk moment moet ik nu schroef 2 aandraaien? Kan t nergens vinden. Deze oliekoelers zitten ook op verschillende andere motoren.

Jaap

Afbeelding Bijlagen
oliekoeler.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 12 november 2021 08:56 AM
  [ # 86 ]

Bij mij lekte die ook, ik heb er geen nieuwe ring in gezet, ik heb hem aangedraaid, oliefilter eraf en met fingerspitzengefühl, voor zover dat wil tenminste met een sleutel 27 of was het 24, ik weet het niet meer. Op gevoel dus met in het achterhoofd, te vast is fout, te zacht merk ik vanzelf, dan lekt die en moet die nog een beetje strakker en dat kan altijd.

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 12 november 2021 09:09 AM
  [ # 87 ]

Ik ben iets wetenschappelijker ingesteld Smile

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 12 november 2021 09:12 AM
  [ # 88 ]

Tja, soms moet wetenschap plaats maken voor praktijk…

De praktijk heeft uitgewezen dat mijn oliekoeler gestopt is met lekken.

het oliefilter draai je toch ook grotendeels op gevoel? Totdat je voelt dat die aan zit en dan nog 3/4 of zo. En die koeler klemt ook tussen een rubber, net zo strak als je oliefilter dus. Ik denk dat er ook geen moment voorgeschreven wordt.

Ik heb werkplaatshandboeken in het engels, ik wil je ze wel mailen via wetransfer, misschien staat daar wat in.

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 28 december 2021 04:23 PM
  [ # 89 ]

Het afronden nadert. Vandaag wat bedrading onder de kap weer aangesloten. Kom ik daar 1 draad tegen waar niets meer aan zit. Is daar een stekker afgetrokken? Ik heb niets gevonden.
Zit aan de motorkabelboom, bedrading die bij de brandstofpomp naar beneden verloopt.
Iemand een idee of een loze draad kan?

Jaap

Afbeelding Bijlagen
draad1.jpgdraad2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 29 december 2021 09:09 PM
  [ # 90 ]

Als je nog een paar foto’s maakt, waar takt de kabel precies af, hoe lang is die vanaf dat punt, wat voor kleur…. dan wil ik morgen wel even kijken bij mij onder de kap.

Het is niet van de standverwarming?

Of loopt die naar beneden richting EGR klep?

Profiel  
 
 
6 van de 15
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook