3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Radiateur XM 2.5TD / verlies koelvloeistof
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 12 maart 2017 12:53 PM
  [ # 31 ]

Ik heb de radiateur al een keer eerder vervangen en weet hoe weinig ruimte je hebt, dat was echter een 2e hands uit mijn vorige 2.5TD en die heeft ondertussen ook de geest gegeven…

Profiel  
 
de Rus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 19-03-2010

Gepost: 12 maart 2017 07:24 PM
  [ # 32 ]

Winb schrijft het ook al, de kunststof strips aan onderzijde en bovenzijde kan je los trekken van je oude radiateur en zo weer op je nieuwe radiateur zetten. Wel voorzichtig doen.

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 12 maart 2017 08:34 PM
  [ # 33 ]

Uhhhh, mijn bovenkant is van metaal…

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 15 maart 2017 05:45 PM
  [ # 34 ]

De oude radiateur is er uit maar ik zou echt niet weten hoe ik de randen over moet zetten. Ik heb de bovenste rand eraf gesloopt, die zit klem onder de rand die het plastic gedeelte vastklemt op het koelblok. dat is één geheel, helemaal rondom het koelblok. Op de nieuwe radiateur zie ik geen mogelijkheid het bovenste profiel te klemmen. Ik kan de rand niet van de oude radiateur afhalen zonder het hele gebeuren te slopen.

Afbeelding Bijlagen
P1030689.jpgP1030692.jpgP1030686.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 15 maart 2017 07:16 PM
  [ # 35 ]

Tegelijk maar nieuwe gloeibougies erin, aanhaalmoment 22Nm volgens de Haynes, ik durfde met mijn momentsleutel niet zo hard aan te trekken, deze is volgens mij niet nauwkeurig genoeg (momentsleutel van 2 tientjes, prima voor het aantrekken van de wielmoeren), ik heb het sleuteltje 12 er maar op gezet en aangetrokken zo hard als dat ik durfde. Ik ben als de dood dat ik de gloeibougie doldraai in het blok….

Alle oude waren trouwens nog goed, had ik niet verwacht, houden we die maar als spare voor het geval dat….

Profiel  
 
fritsvrolijk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 15 maart 2017 07:18 PM
  [ # 36 ]

Heb ook een moment sleutel van de Lidel niks mis mee kwam zeer goed uit de test

Profiel  
 
wisizu
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 08-08-2010

- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Gepost: 15 maart 2017 10:10 PM
  [ # 37 ]

Op je foto’s van 5.45 u zie ik weinig gelijkenis met de radiatorconstructie van mijn Berlingo. Ik kan je verder niet adviseren, helaas.

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 17 maart 2017 09:12 PM
  [ # 38 ]

Ze zitten er in. Zonder bovenplaat dan, want ik wist niet hoe ik die kon monteren. Misschien dat ik binnenkort een keer een steuntje ga maken die ik bevestig aan het kunststof gedeelte van het chassis zodat ik de brandstofleidingen in ieder geval kan steunen. Mijn vorige 2.5 TD heeft 3 jaar zonder deze steunen gereden dus het zal wel niet zo’n vaart lopen met problemen zonder die steunen.

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 27 april 2017 08:46 PM
  [ # 39 ]

Zo kan het dus ook, even een steun gemaakt voor de brandstofslangen.

Afbeelding Bijlagen
P1030713.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3239
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 27 april 2017 09:20 PM
  [ # 40 ]

very good

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 27 september 2021 08:38 PM
  [ # 41 ]

Ondertussen rijd ik hier al weer een tijdje mee, ik heb toch het gevoel dat de Nissens radiateur niet zo goed koelt als de originele, bij een buitentemperatuur van 20 graden en 130 op de snelweg gaat het metertje toch echt boven de 90 graden, bij 30 graden buiten en met een aanhanger met huif wil die zelfs wel boven de 100 komen en dan begin ik hem toch wat te knijpen. Tja, hij houdt het toch al 4 jaar vol…

En hij blijft koelvloeistof lekken. De dop van het expansievat is nieuw maar ik moet toch geregeld bijvullen, te veel. Ik zie geen plassen, geen witte rook, geen sludge, geen sputters als ik een vlammetje bij de peilstok houd dus het moet ergens anders lekken maar waar? Nee, ook geen natte plassen bij de bijrijdersstoel.

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 29 september 2021 07:34 AM
  [ # 42 ]

Met de radiateur die Nissens levert voor de ZPJ V6 heb ik ook heel wat gedoe gehad. Koelt veel minder, de temperatuur lag gemiddeld 15c hoger dan met de juiste van Valeo. Zeker een halfjaar mee zitten tobben voordat ik een NOS Valeo vond, daarna was alles weer prima.

Welk nummer/type radiateur heb je erin? Misschien heb ik een juiste nieuwe voor je.

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane

Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)

 

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 29 september 2021 08:56 PM
  [ # 43 ]

Er zit nu een NISSENS -  Ref: 61308 in.

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 17 november 2021 08:23 PM
  [ # 44 ]

En ik blijf maar koelvloeistof bijvullen, een liter per 1000 km. Het rare is, ik hoef alleen bij te vullen bij het wegrijden met koude motor, de rode lampjes gaan branden, peil te laag en er kan weer een liter in.

Ik kan het lek niet vinden, zou het via de overloop weg gaan? Ik vind het ook zo raar dat ik alleen een te laag niveau heb bij het starten met koude motor, nooit tijdens een rit, ook al rijd ik een stuk van 400 km.

Heeft iemand tips?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 november 2021 08:29 PM
  [ # 45 ]

Koppakking lichte lekkage wellicht?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook