Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
MiGS schreef:
Ik ben het met Wim eens dat het economische systeem van alleen maar groei een deel van het probleem is.
Dat is helemaal waar. Wat zo irritant is, is dat er maar 1 mening in de media verkondigt wordt namelijk dat de mens schuldig is aan de klimaat verandering en dat wij dat onder ENORM hoge kosten moeten beteugelen.
Sinds de jaren 70 gaan we al over 2 tot 5 jaar naar de kloten als we niks doen…
Uiteindelijk wordt het geld steeds minder eerlijk verdeeld.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Het vervelende is dat de onzekerheid in de voorspellingen steeds als reden wordt opgevoerd om dan maar helemaal niets te doen.
Wat ik probeerde te zeggen is dat iedereen het liefste blijft leven zoals het ‘m het beste uitkomt, maar dat we nu eenmaal samen op dit ruimteschip zitten, en dat de rand van de bandbreedte waar we als mensheid in kan overleven echt wel opgezocht wordt.
Ik begrijp nooit zo goed waarom wetenschappelijk onderzoek wordt weggezet als een mening als het een onwelgevallig inzicht geeft. Iedereen is blij als we weer een ziekte kunnen genezen, maar als het niet in het straatje past dan is het niet waar.
Die wetenschappers hebben geen exclusief belang bij de uitkomst, niet anders dan iedere aardklootbewoner, iets wat de sterktste ontkenners vaak wel hebben (oliebedrijven e.d.). Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, dus die laatsten beschuldigen de eersten dan van het hebben van een financieel belang.
De club van Rome zat er echt niet heel ver naast, laten we er met z’n allen de schouders onder zetten om te zorgen dat de kleinkinderen ook nog wat hebben om mee te spelen.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
MiGS schreef:
Die wetenschappers hebben geen exclusief belang bij de uitkomst, .
Wel als het onderzoeksbureau gefinancierd wordt door de zittende overheid (RIVM KNMI) !!
De objectieve wetenschap heeft allang bewezen dat waterstof volkomen kansloos is als energiedrager maar toch MOET shell nu veranderen. Gedwongen door een activistische rechter die urgenda gelijk geeft. Het zelfde urgenda dat gesubsisieerd wordt door…............????
die zelfde overheid…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Als er geen vertrouwen is komen we er niet. “De overheid” bestaat ook gewoon uit mensen met kinderen en toekomstplannen/wensen.
Het gaat echt niet allemaal goed, niet iedere beslissing heeft achteraf gezien positief uitgepakt, maar ik ben toch blij dat men is gestopt met bepaalde drijfgassen, CFK-achtigen, asbest e.d.
Het laatste wat we moeten willen is ten prooi vallen aan een verdeel-en-heers spelletje ingezet door mensen zonder geweten en grote belangen (zie UK). Zodra het water komt zijn wel allemaal het bokje, het gepeupel het meest.
...maar we dwalen af, mileuzones gaan over lokale uitstoot om de lokale luchtkwaliteit te verbeteren, niet zozeer om mondiaal iets op te schieten
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
milieuzones ok. uitstoot NIMBY. Maar dan niet de nooit rijdende oldtimer uit rotterdam weren en tegelijkertijd op stookolie draaiende cruiseschepen in de haven 500m verderop toestaan.. Dat is symboolpolitiek en levert niks op.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
helemaal mee eens
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die stookolie is zulke troep dat hij verwarmd moet worden om te kunnen verpompen.
Maar gelukkig zijn er ook mensen die in oplossingen denken en niet in problemen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/18/een-afzuigkap-voor-vieze-stookolie-om-de-scheepvaart-verduurzamen-a4066005?fbclid=IwAR3bezf5wK_EhxP0YGBuvazdEZZejKhcQ0mWMw5UI66kJKDP-PVNvb9IVuY
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
bogaard77 schreef:.......
De objectieve wetenschap heeft allang bewezen dat waterstof volkomen kansloos is als energiedrager ...........
Ik volg de ontwikkelingen rond H2 al jaren, maar ben dát “objectieve wetenschappelijke onderzoek” nog niet tegengekomen.
Oftewel, heb je links?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Voor cruiseschepen zijn voorzieningen getroffen om op LNG te draaien tijdens hun verblijf in Rotterdam dus de stad probeert er wel degelijk iets aan te doen.
pieterc schreef:dus de stad probeert er wel degelijk iets aan te doen.
Ook dat neem ik met een korrel zout. Steden zijn hotspots, letterlijk. Als ik b.v. vanuit het Gooi naar de regio Amsterdam rij dan stijgt de buitentemperatuur 2 tot 3 graden, zowel in de zomer als in de winter. Steden nemen wereldwijd in omvang én in inwoneraantal toe en leveren daardoor een steeds groter aandeel in de mondiale opwarming.
Verder ben ik als voormalig meet- en regeltechnicus van mening dat de voorgestelde draconische maatregelen niet leiden tot de beoogde situatie. Natuurlijk zal het klimaatsysteem een nieuw evenwicht vinden, maar het is een uitermate complex systeem met zijn eigen dynamiek dat niemand kan bepalen (uitrekenen) wat het effect van o.a. CO2-reductie zal zijn.
Aan de andere kant, een jaartje thuiswerken en dientengevolge nauwelijks vliegverkeer had heel snel een merkbaar effect op het klimaat. En ik was niet de enige die hierover verbaasd was.
Hoedanook, tegen de tijd dat als de in Glasgow uitgesproken ambities ook daadwerkelijk zijn gerealiseerd, de Noordpool verdwenen is en de ijsberen zijn verzopen.
Verder is het nog maar de vraag in hoeverre we in Nederland kunnen blijven wonen. De bodem daalt steeds sneller door het gewicht van huizen en grondwateronttrekking om de polders droog te houden. Tegelijk stijgt de zeespiegel. We gaan nog spannende tijden tegemoet.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Jazeker, er zijn heel veel uitdagingen voor ons menselijk intellect. De grootste is om een vervolg te geven aan samenwerking en elkaar willen helpen in plaats van alle aandacht naar verdienmodellen om zo snel mogelijk zo rijk mogelijk te worden.
Door samenwerken kwamen onder meer de polders en dijken tot stand, de verzorgingsstaat, ziekenzorg en zelfs de DS.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
wimb schreef:
Aan de andere kant, een jaartje thuiswerken en dientengevolge nauwelijks vliegverkeer had heel snel een merkbaar effect op het klimaat. En ik was niet de enige die hierover verbaasd was.
Hoog tijd dus om te stoppen dat te subsidiëren!
Hoedanook, tegen de tijd dat als de in Glasgow uitgesproken ambities ook daadwerkelijk zijn gerealiseerd, de Noordpool verdwenen is en de ijsberen zijn verzopen.
Verder is het nog maar de vraag in hoeverre we in Nederland kunnen blijven wonen. De bodem daalt steeds sneller door het gewicht van huizen en grondwateronttrekking om de polders droog te houden. Tegelijk stijgt de zeespiegel. We gaan nog spannende tijden tegemoet.
Het gewicht van de huizen laat de bodem in het westen niet of nauwelijks dalen: die staan gefundeerd op de zandlaag onder de laag die inklinkt.
Die wateronttrekking doet het natuurlijk wel. En ook die wateronttrekking doet de zeespiegel stijgen…
Ik heb vanuit mijn werk regelmatig gesprekken gehad over dijkdoorbraadscenario’s.
Ik was altijd blij dat ik dan aan het eind van de dag weer terug naar Schubbekutterbrug mag.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hier in de buurt zijn ze een gedoemde dijk nu uitgebreid destructief aan het testen om zoveel mogelijk informatie te vergaren over de daadwerkelijke werking van ons huidige systeem van dijken bouwen en water keren. Nog goed dat er vanuit Antwerpen lekker veel PFAS langs die dijk spoelt, wie weet wordt ze daardoor net zo waterafstotend als een gore-tex jas
Bij welke dijk woon je in de buurt?
Dinsdagavond was een heel interessante uitzending over dijken en duinen op NPO2, naar aanleiding van de herdenking van de Elisabethvloed.
Daarin lieten ze onder andere zien hoe de “zandmotoren” en kerven in duinen werken, maar ook wat kwelders kunnen doen.
Met name die laatsten zijn uit het zicht geraakt, een kleine 100 jaar geleden wisten ze precies wat die konden betekenen. Pas nu wordt dat weer opgepakt.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
In Grenspark Groot Saeftinghe loopt momenteel het LivingLab Polder2C’s, waarbij de zeedijk die binnenkort moet wijken voor de ontpoldering van de Hedwige- en Prosperpolder ideaal is om de weerstand van onze huidige dijken te testen.