Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Ja, het is echt niet zo dat het geleidelijk af loopt. Je komt wel een eindje, maar de beschoeing staat toch echt recht op. En ook al is dat maar een stukje, dat is wel genoeg dat je hem niet “even” de kant op trekt.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han S schreef:
Dus even de achterschermen er af, krijgt een kind nog voor elkaar, jeweetwel, met een bout loshalen lukt dat. Stroppen om de achterophanging, balk onder de auto door achter de voorwielen en hijsen maar.
Yeah right. Een duiker in water van 8 graden, in het donker, gaat even naar boven haalt een sleutel 19, gaat de schermen er af halen, brengt ze terug naar boven enz enz enz. Denk je écht dat die gasten daar tijd voor krijgen? Dat ding moet er uit. En wel NU.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eemspoort schreef:
En dat is dan ook 1 van de weinige stukjes kritiek die ik wel deel. Waarom gebruiken bergers geen hijsbanden voor auto’s?
Er zijn er speciaal voor stalen velgen, die hebben haken, en die voor alu velgen zijn gewone lussen die je er doorheen trekt.
Die banden hadden in dit geval ook beide voorschermen in een deuk gedrukt, die wielen staan te ver naar binnen namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Daar ben ik mij terdege van bewust. Maar voor 95% van de andere auto’s werkt het wel.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:bogaard77 schreef:Die auto hobbelt over het gras de sloot in. Maak twee kabels aan de trekogen achteraan en trek em eruit waar ie derin gegaan is.
Die auto lag 3 meter diep. Succes….
ja dan wordt het wel pittig.
Sloot ff leegpompen?
hahahaha
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Een kennis van me werkt bij de politie:
De eigenaar kan de takelateur aansprakelijk stellen voor door hem veroorzaakte schade.
Expers zullen zich er dan over buigen of de claim realistisch is of niet. Soms is dat wel zo, soms is dat niet zo.
En hij lag wel 3 meter diep? Sjongejonge toch, al ligt hij 20 meter diep, stroppen om de achterophanging en hem met de neus naar beneden omhoog trekken, kan dat?
Met de neus naar beneden omhoog trekken zodat alle vloeistoffen eruit lopen?
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Oh ja, dan veroorzaak je geen schade, vooral niet bij het neer zetten… Nee Han, je krijgt geen gelijk, sorry kerel.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Hoezo? Het koelsysteem is gesloten, de carterontluchting zit aan de kant van het brandschot en in de LHM vuldop zit een heel klein gaatje. En tijdens de korte periode dat hij met de neus omlaag hangt zal er weinig lekken.
Eemspoort schreef:Oh ja, dan veroorzaak je geen schade, vooral niet bij het neer zetten… Nee Han, je krijgt geen gelijk, sorry kerel.
Ik zet hem neer zonder schade aan de voorkant.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Jij wel, ik vast ook wel, maar een berger niet. Die laat hem gewoon op de neus zakken. Niet omdat het niet anders kan, maar omdat het snel moet.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat een gezemel over een dertien in een dozijn DS. Natuurlijk, het is ontzettend zuur voor de eigenaar, maar wat is er verder nou zo uniek aan deze auto? Vorige week exact hetzelfde euvel met een aluminium Panhard Dyna Z1, daar is zolang niet over doorgemekkerd, terwijl er van dat specifieke aluminium model maar zo’n 25.000 gemaakt zijn gedurende het eerste modeljaar. Die kun je echt als verloren beschouwen ben ik bang, want nieuw plaatwerk zul je er niet meer voor vinden en is zeker niet zo eenvoudig te vervangen als bij een DS. We kunnen en weten het allemaal beter, maar we doen het niet, toch?
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
+1
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Ik heb de afgelopen jaren veel keienbakken onder ogen gehad die geheel of gedeeltelijk door tweeën waren gesleept. Of dat nu allemaal op bergers is af te schuiven, citroen eigenaren zijn ook niet altijd even snugger.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han S schreef:stroppen om de achterophanging en hem met de neus naar beneden omhoog trekken, kan dat?
Ook met die methode loop je grote kans op het vernaggelen van het chassis.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste