Heb ik er ingeslepen met een dun doorslijpschijfje, lager in de draaibank en langzaam laten draaien.
Ik heb banden nodig, gewoon MICHELINS voor 175 €/stuk bij een webshop?
Of is er een beter alternatief ?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Er is geen alternatief in die maat en die prijs is ook wel zo’n beetje het minimum wat je ervoor zult moeten geven ben ik bang. Meestal zijn ze veel duurder.
Dan gaat de bestelling vandaag de deur uit.
Hopelijk is het nieuwe rubber van de zelfde kwaliteit als dat van de stok oude banden die er
bij de koop op zaten.
Die waren alleen maar versleten, geen droogtescheurtjes, geen vervormingen.
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
De Michelins horen enorm bij de auto.
Het uiterlijk, het profiel en niet te vergeten het weggedrag maken h=een restauratie af.
Goed rondzoeken op het net kkan wat besparing opleveren.
Het kan verleidelijk zijn om mooie, doch oude Michelins aan te schaffen.. Zijn ze niet te oud en/of versleten is het een alternatief. Als ze echt oud zijn neemt de kwaliteit af, en daarmee de kwaliteit. Ga je rijden met de auto, sic, kan je geen slechte banden onder de auto hebben.
Veiligheid voorop, helemaal mee eens, dus gebruikt gaat hem niet worden.
De michelins zijn uit voorraad leverbaar, maar auto binnenbanden zijn dun gezaaid in webshops.
Hoe nauw steekt het eigenlijk met binnenbanden, 165 x 400 is nagenoeg 165 x 16 inch en daarvan
zie ik genoeg te koop.
Een te grote diameter lijkt me zeker niet goed, maar een paar cm te klein dan ?
Ik kijk niet op een paar tientjes, maar 20 % prijsverschil bij de buiten en 50 % bij de binnen
banden is toch serieus geld.
Die 165 x 16” (=406 mm) zijn iets groter dan de 165 x 400.
De 165 x 15” is dan weer kleiner, dat is 165 x 380 zoals het vroeger aangeduid werd.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Kijk eens op de site van Traction Avant Nederland bij de advertenties. Daar zijn de banden 169 euro. Ook binnenbanden leverbaar.
De TAN,daar heb ik niet aan gedacht, nu te laat want ze zitten er al om…..
Inmiddels zit ook de motor er in en draait de startmotor.
Ontsteking moet nu afgesteld worden, daarvoor is het handig dat ik weet welke
cilinder de eerste is.
internet en handboek maken me niet wijzer vreemd genoeg, wie wel ?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Vliegwielzijde.
Zó werkt dat tegenwoordig bij Citroën.
Maar is dat dan altijd zó geweest?
Bijna elk ander merk telt namelijk vanaf de D-zijde…..
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik schat zomaar in dat die telling vanaf vliegwielzijde voor de Trax is uitgevonden: dan is cilinder 1 in ieder geval alsnog gewoon de voorste cilinder, zo met de versnellingsbak vóór de motor.
Voor mij is het eerder ‘vreemd’ dat ze dat tellen vanaf het vliegwiel na de ID/DS altijd zo gelaten hebben, maar goed: als je er vanuit gaat dat je een bepaalde logica wilt vasthouden voor de techneuten in je organisatie die ‘t zo gewend zijn is er misschien (ooit) wat voor te zeggen (geweest).
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Penny Lane schreef:Ik schat zomaar in dat die telling vanaf vliegwielzijde voor de Trax is uitgevonden: dan is cilinder 1 in ieder geval alsnog gewoon de voorste cilinder, zo met de versnellingsbak vóór de motor.
Derk
Correct.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat zou zomaar de verklaring kunnen zijn.
En bij Citroën zijn ze altijd eigenwijs genoeg geweest om dat dan zó te houden
Daarbij vraag ik me dan wel af hoe dat dan bij Peugeot gegaan is.
Die hadden eigen motoren, telden die toen ook al vanaf het vliegwiel, hoewel die niet “verkeerd om” gemonteerd waren?
Of zijn ze dat pas gaan doen toen ze Citroën overgenomen hadden, nu bijna 50 jaar geleden?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Met deze wetenschap was het afstellen van het tijdstip en de plek van de bougiekabels een makkie.
Voor het gemak merktekens op de nokkenaspoelie gezet.