Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
ik wilde net zeggen! Het zou wel eens je vlotterniveau kunnen zijn. Of sterker nog: een lekke vlotter… De huidige benzine lost namelijk de lijm op waarmee de twee helften aan elkaar geplakt zitten. Bij mijn Dyane resulteerde dat ook in deze problemen.
Weer een stapje verder: afsluiter stationairsproeier, met dat beweegbare pinnetje eruit gehaald.
Controle op werking: doet niets. Dus kapot.
Ook membraam van acceleratiepomp verwijderd. Zag er versleten uit, maar geen scheurtjes.
Weer teruggeplaatst. Op plek afsluiter een moer ingedraaid, want las ergens dat je dit onderdeel niet
echt nodig hebt. Toen starten en rijden, maar onveranderd:
Afslaan bij gas los/remmen. Zonder choke afslaan. Bij terugschakelen vsn 3 naar 2 zelf knal uit uitlaat…
Denk dat ik toch de hele carb eruit haal en ga reinigen.
Ultrasoon? Waar kan dat of wie doet dat.
We blijven proberen…
Visa Club 1983 JX-17-RV
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
knal in te uitlaat lijkt mij meer duiden op ontstekingsproblemen.
Ik had in mijn 2cv break een visa motor met originele elektronische ontsteking, de module had ik in het begin geen goed massa contact gegeven en af en toe sloeg de motor af of hield in en af en toe na inhouden gaf dat een hele harde knal in de uitlaat (zijdemper) wanneer onverbrand mengsel ineens wel werd ontstoken.
waar rook is, is…
LHM only!
Wanneer zijn de kleppen gesteld?
Gr. Wim.
Geen idee…heb de Visa sinds januari.
Las ook nog over de mogelijkheid van lekkage bij spruitstuk.
Zal verder controleren…
Visa Club 1983 JX-17-RV
Le Comte schreef:Weer een stapje verder: afsluiter stationairsproeier, met dat beweegbare pinnetje eruit gehaald.
Controle op werking: doet niets. Dus kapot.
Ook membraam van acceleratiepomp verwijderd. Zag er versleten uit, maar geen scheurtjes.
Weer teruggeplaatst. Op plek afsluiter een moer ingedraaid, want las ergens dat je dit onderdeel niet
echt nodig hebt.
Heb je in plaats van de afsluiter een moer ingedraaid? (een boutje lijkt mij logischer)
Krijgt hij dan wel brandstof via de stationairsproeier?
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Heb je de complete stationair sproeier verwijderd? Ik dacht dat in ieder geval voor de SOLEX carburateurs de afsluiter en sproeier niet demontabel waren. In dat geval heb je dus geen brandstof toevoer meer bij stationair draaien.
Er is er één te koop bij jullie Zuiderburen.
waar rook is, is…
LHM only!
Even offline geweest. Update: visa loopt nu redelijk goed. Andere computermodule erin: starte gelijk normaal en sloeg niet meer zomaar af tijden rijden. Moet nog wel wat beter afgesteld worden, maar dat gaat wel lukken. Nu verder met andere zaken, klokje repareren en benzinevlotter vervangen en velgen ontroesten en spuiten in gris rosé en bekleding stoelen en bank vervangen/ repareren. Weet iemand trouwens of de stoel en bankhoezen van de latere eenden op de visa stolen passen? Dank allen voor het meedenken.
Visa Club 1983 JX-17-RV
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Le Comte schreef:Geen idee…heb de Visa sinds januari.
Las ook nog over de mogelijkheid van lekkage bij spruitstuk.
Zal verder controleren…
In dat geval: eerst een grote beurt uitvoeren met o.a. kleppen stellen. Pas dan kijken naar allerlei andere zaken. Goed afgestelde kleppen is essentieel voor het goed lopen van een motor. En het kan ernstige schade opleveren als je dit negeert.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Heb je inmiddels een grote beurt kunnen uitvoeren en zijn de problemen verdwenen?
Ok, kogel door de kerk en 123 ignition met bluetooth laten plaatsen bij Ron van Eendimport.
Eerst erheen gesleept met bijna lege accu in de mist en op het eind geen verlichting meer.
Maar gelukt!
Nu rijd het heerlijk en kan ik eindelijk lekker rondtoeren.
Wel een vraagje of de vervroegingscurve aangepast moet worden. Is de curve die er standaard in zit ok?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Visa Club 1983 JX-17-RV