Hoi,
Gisteren heb ik bij Damwoude deze Smalspoor GTI gekocht.
Ik ben blij als een kind ermee. Leuk aan dit bouwjaar is dat deze de zwarte c-stijl gecombineerd met de smalspoor heeft.
Deze is recent gerestaureerd. is behoorlijk aangepakt. Chassis van body gescheiden. Alle hydrauliek leidingen zijn nieuw.
Ik heb alleen heel weinig gegevens over de restauratie behalve een paar foto’s.
Is deze CX van iemand van hier geweest die me meer kan vertellen? je kan me een PM sturen.
groeten,
Xander
Gefeliciteerd, zo heb je er géén, zo heb je er twee.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wat is een smalspoor GTI? Bestaat er ook een breedspoor GTI?
Wat zijn de verschillen en waarom?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
oh. Ik dat smalspoor een algemeen gebruikte term was
ik bedoel de serie 1 modellen tm 1981 met het ‘smallere’ voorspatbord.
Ik vind dat model mooier dan de modellen erna.
Vandaar mijn voorkeur.
@cxj
Die blauwe wordt gerestaureerd in opdracht van Auto Vlaardingen.
Had ik een eerste koop optie op, maar laat ik schieten zodat ze hem verkopen nadat die helemaal af is.
Die blauwe wordt ook perfect verwacht ik, maar het grote voordeel van die grijze is dat deze niet alleen qua plaatwerk was gedaan, maar ook technisch en dat ik weet waar ik aan toe ben voor een nette prijs.
En ik heb een sweetspot voor die 1981 GTi met die achterspoiler en die zwarte C-stijl en raamstijlen in combinatie met die smalle voorspatborden.
Echt heel mooi vind ik dat.
Totaal aantal Berichten: 9347
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooie cx.
Wie heeft restauratie gedaan…
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
daar probeer ik dus ook achter te komen.
Veel van de Hydrauliek incl leidingen zijn nieuw aangelegd.
Zal een specialist of een goeie hobbyist zijn geweest in omgeving Zeeland of zuid west Nederland.
Totaal aantal Berichten: 9347
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hoe weet je dan of body en onderstel gescheiden zijn geweest…
Of zijn hier foto’s van ...
Dan mag je ze hier wel plaatsen altijd mooi om te zien hoe iets gedaan is
Vriendelijke groet Frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
guznax schreef:
oh. Ik dat smalspoor een algemeen gebruikte term was
ik bedoel de serie 1 modellen tm 1981 met het ‘smallere’ voorspatbord.
Mooie kar! Gefeliciteerd met je aankoop.
Technisch gezien duidt de aanduiding smalspoor/ breedspoor op het onderstel, niet op de schermen. Een ‘81-er is daarin uniek: een breedspoor onderstel, met smalspoor schermen. Die kwamen pas later (of vanaf modeljaar ‘82, of iets eerder, weet dat niet zeker, dat zou ik moeten nazoeken).
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
JanSr schreef:Wat is een smalspoor GTI? Bestaat er ook een breedspoor GTI?
Wat zijn de verschillen en waarom?
Alle cx-en gingen in modeljaar ‘81 naar een breder onderstel aan de voorkant. Het concrete antwoord op je vraag is dan ook: ja. Dit was overigens níet hetzelfde moment waarop een grotere fuseekogel werd gemonteerd, dat was reeds in ‘78. Voor de wijziging zijn de onderste en bovenste draagarm verlengd. Zo uit m’n hoofd scheelt het 3 cm per kant.
Waarom? Een breedspoor ligt een stuk stabieler op de weg. Maar of een smalspoor zo vaak andersom of ondersteboven stond? Geen idee, iemand die dat weet?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nielsje schreef:Voor de wijziging zijn de onderste en bovenste draagarm verlengd.
En uiteraard ook de aandrijfassen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Yes! gevonden!
Via een mailadres op de taxatie vorige eigenaar benaderd.
Restauratie is een door een handige hobbyist gedaan, die het ook waarschijnlijk voor zijn werk ook doet.
Hier wat plaatjes.
Hij heeft het subframe vanaf de voorzijde naar achteren matzwart gespoten of laten spuiten.
Ik moet zeggen. ik heb ook goed naar het spuitwerk gekeken. Ook de overgangen waar het afgeplakt is. Dat is echt heel strak gedaan.
Je ziet het ook aan de onderzijde binnenkant van de portier waar de beneden hoeken niet de bekend omgevouwen randjes hebben, maar een iets anders eruit zien.