Wij zijn als DS-TT gelijk de eigenaar gaan opsporen met het aanbod de auto droog te maken en snel alle vloeistoffen af te tappen etc.
Vanuit de gedachte dat als je snel genoeg bent de schade te overzien is. We hadden zelfs met 3 man maandag vrij genomen.
MAAR: de eigenaar had geen behoefte aan ons aanbod, “de auto is goed verzekerd”, het leek er in ons contact met hem op dat hij er niet veel pijn van had.
Hij was erg tevreden over het bergingsbedrijf.
Overigens is de auto met draaiende motor in de sloot gereden, wat wel forse motorschade zal geven.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Een erg mooi gebaar Egbert en de eigenaar verbaast me zeer.
Dat met draaiende motor, heb je dat van de eigenaar? In het krantenbericht staat namelijk het volgende:
De oude auto was net volledig gerestaureerd en de eigenaar wilde een rondje maken. Toen de auto niet startte ging hij startkabels halen en vergat daarbij de handrem. Zo zag hij zijn werk het water inrijden.
Draaiende motor hebben we van de eigenaar.
Wij waren ook nogal verbaasd van de reactie
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Kejje nagaan dat de pers tegenwoordig ook van alles zelf bedenkt en kennelijk is een spectaculair verhaal belangrijker dan de objectieve waarheid.
En wie zegt dat de eigenaar Egbert de waarheid heeft verteld?
Misschien was het wel een doelbewuste actie om te cashen. Wie zal het zeggen?
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Ik wou het niet zeggen, maar ik dacht het wel…
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Egbert schreef:
Wij waren ook nogal verbaasd van de reactie
Dit snap ik niet helemaal. Wat bedoel je?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Persoonlijk (aangenomen dat ik de wagen wil behouden) zou ik toch echt heel blij zijn met het aanbod van DS-TT, zeer mooi gebaar!
De eigenaar is goed verzekerd en kiest dus in dit geval voor deze optie waar ik me zeker iets bij voor kan stellen (wagen geheel ondergedompeld met draaiende motor incl. de beschadigingen).
Er natuurlijk kunnen er ook andere motieven aanwezig zijn…., maar goed die beoordeling is voor de verzekeringsmaatschappij.
DSuper 1972 5v, vorige Citroëns; Xantia 2.0I SX / GS / Dyane
wimb schreef:En wie zegt dat de eigenaar Egbert de waarheid heeft verteld?
Misschien was het wel een doelbewuste actie om te cashen. Wie zal het zeggen?
Je gaan me toch niet vertellen dat iemand een DS restaureert en hem vervolgens laat zwemmen om verzekeringsgeld te cashen?
Dan had hij hem beter kunnen verkopen. Ik ken een ex forumlid die zijn gerestaureerde 1958 DS verkocht voor € 67.500.
waterman schreef:Egbert schreef:
Wij waren ook nogal verbaasd van de reactie
Dit snap ik niet helemaal. Wat bedoel je?
Gerbert heeft met hem gebeld, de eigenaar was er vrij laconiek onder en leek niet te zitten met dit incident. Daar waren wij over verbaasd, zelf zou ik er behoorlijk kapot van zijn.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Motor, plaatwerk, draadbundel, etc lijkt me allemaal relatief eenvoudig te vervangen of op te knappen.
Grootste zorg lijkt me het chassis dat vol modder loopt.
Wellicht krijg je het water eruit, maar echt 100%? Dan zit je nog met zooi die achterblijft.
Straks heb je weer een opgeknapte auto waar de gaten weer na enkele jaren inschieten.
@Han: wat ik wil zeggen is dat een aantal hier aan het gissen is en de keuzes die de eigenaar maakt beoordeelt door hun eigen (Citroën-) gekleurde bril.
Ik vind het, met de toelichting van Egbert een raar verhaal. Maar wat de eigenaar van de auto denkt en wat zijn beweegredenen zijn dat weet ik niet.
Wim,
Disciplus Simplex
De auto staat inmiddels op de brug bij auto Renaissance, er is nog niets gedemonteerd. Mogelijk wachtend op de verzekering expert. Ik heb een paar foto’s gezien. De optische schade beperkt zich zo te zien tot de voor en achterschermen, die zo te zien net meer te herstellen zijn.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Het is idd een raar verhaal. Als het mij overkomen was, was ik het hele rouwproces van Freud wel doorlopen….
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Stuurlui, rouwprocessen, verzekeringen of niet: ik denk dat ‘t het beste is om eventuele verdere toelichting aan de eigenaar van de auto over te laten. Ik denk ook, o.a. gezien de reactie richting DS-TT, dat die er niet zo bijster veel behoefte aan heeft om zijn auto en de tewaterlating daarvan hier nog veel meer in het licht te zetten. En daar heeft die man dan gewoon recht op.
Kortom, we hangen er maar eens een slotje op om verder gesteggel over die auto in ieder geval in het openbare deel van het forum in te dammen.
We hopen natuurlijk wel op een goede afloop, daar niet van. Zodra er (liefst goed) nieuws te melden is over die Snoek-met-zwemles, waar de eigenaar ook mee instemt dat dat met de meelevende en meelezende menigte gedeeld wordt, horen we dat graag. En natuurlijk mag de eigenaar desgewenst zelf ook een topic over z’n DS openen!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!