V8?
FRUCTIDOR
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 19-09-2005

Gepost: 07 april 2006 10:51 PM

New V8 diesel bound for Ford group cars
07 April 2006





• Ford V8 diesel built at Dagenham
• Likely to power Jaguar and Land Rover models
• May also appear in Peugeot/Citroen cars

A powerful new Ford V8 diesel with more than 270bhp is on the way for a range of marques, including Jaguar and Land Rover.

The 3.6-litre engine began production this week at Ford’s Dagenham plant and will be fitted to an extended family of cars.

As well as powering some top-end Fords, the engine will slot models built by other Ford-owned brands. Expect it to be available in the Jaguar S-type and XJ, Land Rover Discovery, Range Rover and Range Rover Sport by the end of the year.

However, you won’t find it in any Volvo, which is also owned by Ford, but a development tie-in with PSA Peugeot Citroen means it may be available in the Peugeot 407 Coupe and Citroen C6.

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 07 april 2006 10:56 PM
  [ # 1 ]

Ik hoop het, zou cool zijn,een Citroen met V8

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 07 april 2006 11:51 PM
  [ # 2 ]

de traction avant 22cv…das toch al een Citroën met 8 cylinder!!

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 08 april 2006 01:05 AM
  [ # 3 ]

V8

Denk dat ze ook maar eerst eens werk maken van de aangekondigde 4cyl 170 pk manuele bak.

de V8 komt wel ... in 2012 of zo

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 09 april 2006 04:11 AM
  [ # 4 ]

Die vierpitter is allang klaar. Maar de introductie duurt nog even, want Citroën kan de vraag nu al niet aan.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 09 april 2006 11:48 AM
  [ # 5 ]

4 cYL

Het feit dat ze een motor hebben (beschikbaar op C5) betekent niet dat ze al een auto hebben.

Het is niet zozeer de vraag die ze niet aankunnen (maar dat klinkt vanuit commercieel standpunt natuurlijk veel interessanter) maar eerder de productie nog lang niet op peil is. Ik begrijp momenteel niet veel meer dan 20 itt de eerst geplande 200, en dan naar beneden bijgestelde 50 stuks per dag.

MAAAAAAAAR: Het moet gezegd de kwaliteit is ONBERISPELIJK en de afwerking is naar Citroën standaarden van een ongeziene kwaliteit.

Dus het product is perfect,  nu nog hopen dat ze wat meer routine in het assembleren krijgen en de productie langzaam kunnen opvoeren (zonder uiteraard afbreuk te doen aan de kwaliteitsstandaarden).

Ik begrijp van mijn dealer dat er (ook omdat de dealers pas na de zomer een eigen exemplaar krijgen) helemaal geen plannen zijn om voor September publiciteit te voeren (behalve voor heel gerichte evenement reclames, zoals deze maand in de CitroExpert getoond).

En dat vind ik nu het enige echt negatieve, het bedrijf dat ooit de eifeltoren vol reclame slogans hing is nu gedwongen (door de zeer lage productie) om lower then low key te spelen.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 09 april 2006 03:17 PM
  [ # 6 ]

Ja, dat weet ik ook wel, dat de productie niet op peil is. Maar DUS kan Citroën de vraag niet aan.

De C6 2.2 HDI is allang klaar, anders kunnen ze nu al niet beloven dat ze hem in het voorjaar van 2007 op de markt brengen. Er moet immers ook ruimschoots met zo’n auto getest worden.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 09 april 2006 04:26 PM
  [ # 7 ]

Die 2.2HDi zal wel wat fijner rijden dan de 2.7HDI denk ik. Genoeg pk’s, vrijwel evenveel koppel, maar minder gewicht voorin en een handbak.
Het verbruik zal ook wel 2 liter lager liggen, de wegenbelasting 1 a 2 klassen lager. En er kan een extra man mee omdat er meer belading meemag.

De nieuwe V8 is nog zwaarder dan de V6, wat de ongunstige gewichtsverdeling in de auto nog meer benadrukt. Ik kan me niet voorstellen dat het dan leuk zal worden om anders dan in rechte lijn met de auto te rijden. Maar hij zal de C6 dan wel voortbewegen naar stand. De 2.7HDi is in vergelijking met de concurrentie simpelweg traag te noemen…de V8 zal meer acceleratie geven maar ook meer logheid. Voor het verbruik hoef je het waarschijnlijk ook niet te doen.

Ongetwijfeld zal de productie van de C6 wat meer op gang komen dit jaar. We merken het vanzelf wel…in elk geval rijden ze nu in het wild rond. Zelfs ik heb er al een gezien.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 09 april 2006 11:13 PM
  [ # 8 ]

Dat zullen ze vast doen, maar voor diegenen die het niet zo op automaten hebben (zoals ik Wink ) lijkt me een fijne 6bak wel een aardige optie. Sensodrive kan natuurlijk ook, als het maar beter schakelt dan wat er totdusver beschikbaar is aan robotbakken.

maeseelek schreef:

en toch moeten ze aan die 2.2hdi een automaat koppelen, maar ja wie ben ik Smile

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 10 april 2006 01:10 AM
  [ # 9 ]

Citroën zou eens met een efficiënte CVT moeten komen.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 april 2006 04:25 AM
  [ # 10 ]
cxfanatic schreef:

Citroën zou eens met een efficiënte CVT moeten komen.

Die op 1 of andere manier werkt op LHM Smile

Oh wacht, LDS tegenwoordig toch?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 26 mei 2006 03:01 PM
  [ # 11 ]

Meer nieuws over de V8HDi:

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4937&cache=no

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 438
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 26 mei 2006 04:54 PM
  [ # 12 ]
cxfanatic schreef:

Citroën zou eens met een efficiënte CVT moeten komen.

Een CVT is al efficiënt. Ik zit al jaren te wachten op een CVT met HP.

Als ik het kon, had ik al lang een DAF omgebouwd naar HP eigenlijk…

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 mei 2006 05:00 PM
  [ # 13 ]
Daffodil31LE schreef:
cxfanatic schreef:

Citroën zou eens met een efficiënte CVT moeten komen.

Een CVT is al efficiënt. Ik zit al jaren te wachten op een CVT met HP.

Als ik het kon, had ik al lang een DAF omgebouwd naar HP eigenlijk…

CVT? IVT!

http://www.torotrak.com/IVT/

dat moeten ze doen… V8HDI met IVT…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 26 mei 2006 07:13 PM
  [ # 14 ]
sans-pareil schreef:
Daffodil31LE schreef:
cxfanatic schreef:

Citroën zou eens met een efficiënte CVT moeten komen.

Een CVT is al efficiënt. Ik zit al jaren te wachten op een CVT met HP.

Als ik het kon, had ik al lang een DAF omgebouwd naar HP eigenlijk…

CVT? IVT!

http://www.torotrak.com/IVT/

dat moeten ze doen… V8HDI met IVT…

Wat dacht je van een Quasiturbine ipv die 19de eeuwse principes als de Otto en Dieselmotor.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook