Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
De grote lijkt me 1 waar een relaishouder op geklemd heeft gezeten, of de besturing van de EGR klep, de kleine weet ik niet, lijkt een geleiding voor een slang.
Ik wil morgen wel even kijken of ze ook op mijn motorblok zitten.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Nou uhhhh, ik zie ze niet als ik zo onder de motorkap kijk. Zoeken op de onderdelen site? Is dat een optie?
https://catalogs.ssg.asia/citroen/?lang=en
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ik had t in t bakje liggen waar startmotor en HD pomp bijzaten. Ergens voorzijde,bovenzijde bak denk ik. Zal alle fotos even doornemen
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Op jouw foto zie je een klem voor twee hydraulische leidingen. Die klem zit aan een steuntje vast, kan dat de andere zijn?
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Dankzij oplettende hulp, er op tijd achter gekomen dat de turbo vast zit. Dus gedemonteerd, mee naar huis, en ..nu draait tie wel. Maar hoe makkelijk moet zo’n ding draaien, n paar slagen als je hem aanslingert?
Ik denk dat ik m na laat kijken door een revisiebedrijf. Iemand een goed adres in de regio?
OVerigens liggen er nu een stapel onderdelen in de kruipolie…
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Bij mij lekte die ook, ik heb er geen nieuwe ring in gezet, ik heb hem aangedraaid, oliefilter eraf en met fingerspitzengefühl, voor zover dat wil tenminste met een sleutel 27 of was het 24, ik weet het niet meer. Op gevoel dus met in het achterhoofd, te vast is fout, te zacht merk ik vanzelf, dan lekt die en moet die nog een beetje strakker en dat kan altijd.
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ik ben iets wetenschappelijker ingesteld
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Tja, soms moet wetenschap plaats maken voor praktijk…
De praktijk heeft uitgewezen dat mijn oliekoeler gestopt is met lekken.
het oliefilter draai je toch ook grotendeels op gevoel? Totdat je voelt dat die aan zit en dan nog 3/4 of zo. En die koeler klemt ook tussen een rubber, net zo strak als je oliefilter dus. Ik denk dat er ook geen moment voorgeschreven wordt.
Ik heb werkplaatshandboeken in het engels, ik wil je ze wel mailen via wetransfer, misschien staat daar wat in.
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Het afronden nadert. Vandaag wat bedrading onder de kap weer aangesloten. Kom ik daar 1 draad tegen waar niets meer aan zit. Is daar een stekker afgetrokken? Ik heb niets gevonden.
Zit aan de motorkabelboom, bedrading die bij de brandstofpomp naar beneden verloopt.
Iemand een idee of een loze draad kan?
Jaap
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Als je nog een paar foto’s maakt, waar takt de kabel precies af, hoe lang is die vanaf dat punt, wat voor kleur…. dan wil ik morgen wel even kijken bij mij onder de kap.
Het is niet van de standverwarming?
Of loopt die naar beneden richting EGR klep?