Hoi Iedereen,
2 maanden geleden heb ik een Visa diesel gekocht waar wat werk aan zit, maar in ieder geval met een hard chassis. Helaas heb ik het olieverbruik van de motor verkeerd ingeschat en de oliezender was niet aangesloten en is de motor in de soep gelopen.
Nu ben ik aan het kijken wat mijn opties zijn om een andere motor erin te lepelen. Welke zouden er zonder al teveel problemen erin te zetten zijn?
Met vriendelijke groet,
Rudy van den Dungen
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 27-07-2005
- Berlingo 1.4i 600
Hallo Rudy,
De Visa diesel heeft een XUD7 motor https://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD#XUD7
Op marktplaats staat er nog een; http://link.marktplaats.nl/m1046095250
Groet,
Age
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Mocht je de motor met bak erin hangen dan heb je soms dat je met een iets oudere/nieuwere bak te maken hebt.
De achteruit is bij de ene afgezekerd met een manchet dat je omhoog moet halen en bij andere bakken zit de achteruit onder de 5.
Het verschil zit ‘m in de koppelingskabel en de schakelstangen.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/230288/
ik heb ook nog een 1900 blok, zonder bak.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Op Marktplaats staat nu een C15D motor te koop in IJsselmuiden!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Bedankt iedereen voor het meedenken maar heb hem te koop gezet omdat ik voorlopig geen tijd heb voor een groot project.
Met vriendelijke groet
Rudy
Daarom ga ik het project afmaken.
Ik heb nog een 2,1 td liggen
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Inderdaad, zo’n C 15 die bestaat al.
Ook bij mij staat zo’n project, helaas staat de motor er
al heel lang naast.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Ik overweeg ook een zuinig TU motortje.
Kan ie mooi het kwarttarief in.
Of een Turboct als blaasijzer.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Zo, die staat thuis.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Ook van deze “lepel"actie hoop ik dat er nog iemand zijn foto’s online zet
Mijn gereviseerde motor heeft problemen (zie Post https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/232874/ ) en met (soms) 3de versnelling de berg (4tot6% is toch niks?!?) op moeten (met een 5 versnellingsbak) is toch wel luid… dus: tijd voor een turbo?
Gaat de accu dan achterin?
Sinds vandaag weer met een geldige APK.
Wel gewoon een saai 1.7 dieselmotortje ingehangen.
Daar ben ik nog niet helemaal tevreden mee.
Maar eerst maar eens even lekker rijden met dat ding.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Dat rijden doet ie overigens prima.
Van de winter gaat ie naar binnen voor een wat potenter motortje.
In de tussentijd rijd ik met een Berlingo.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Ondertussen rijd ik nog steeds met de viesel. de 1.7 krijgt er steeds meer zin in. 130 teller is 150 gps oeps…
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.