Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Los van het bezoek aan de RDW zijn er nog wat andere kleine updates te melden.
Zo heb ik het B30a blok maar eens van een nieuw oliefilter en 6 liter verse olie voorzien:
Ook heb ik alle brandstofslangen vervangen, de oudste was uit 1998..
Ook de stuurbekrachtiging heb ik van verse olie voorzien:
En ik heb een ouwe en vooral geknikte aanvoerslang naar de verwarming vervangen door een nieuwe:
Daarna gingen we naar de RDW, waar deze Belg tot Nederlander werd genaturaliseerd:
Vervolgens de jaarwisseling gevierd en na een dagje uitbrakken vandaag de klus gedaan die al een tijdje op de lijst stond, het afdichten van de voorruit. Die voorruit zit in een rubber en moet met een speciale kit worden afgedicht. Een kit die soort van zacht en flex blijft. Dus, sierlijsten er af, de boel schoonmaken en daarna voorzichtig rondom afkitten
Dat afkitten is een easy job. Wat daarna komt is dat niet: het terugplaatsen van de 1,5 mm dikke aluminium sierlijsten. De totale eindhel is dat. Een gevecht van 2 uur, aangevuld met de nodige krachttermen. Gelukkig had ik het juiste gereedschap al: een soort schroevendraaier, die hol is, waarmee je een nylon koord door het rubber kunt trekken. Hierdoor blijft de goot waar de sierlijst in moet komen een stukje open staan en dan druk je de lijst er in, hou je de lijst onder druk en spanning en trek je vervolgens het koordje er onder weg. Klinkt makkelijk, is het NIET.
na 2 uur zweten, opnieuw beginnen en vloeken zat die f****ng sierlijst er goed in
Nu is het wachten op de kentekenkaart en de kentekenplaten zodat de PM-33-19 de weg op mag!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6131
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Mooie vooruitgang.
Mooie vooruitgang, zeker.
Een collega van me had destijds ook zo’n 164, in donkerrode kleur. Vaak met ‘m meegereden, heerlijke auto
Vraag: het is een Belgische 164, schreef je. Waarom zie ik dan een oud Frans kenteken, met regio 34 > Hérault?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
waterman schreef:
Mag ik de heer waterman er op wijzen dat er naar mijn mening sprake is van een oneigenlijk gebruik van een handelaarskenteken?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Omdat de verrader nooit slaapt is dat natuurlijk keurig geregeld. Kwestie van wie de afspraak voor de keuring maakt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Aha, behoorde op papier dus even tot iemand anders “bedrijfsvoorraad”.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JW schreef:
Vraag: het is een Belgische 164, schreef je. Waarom zie ik dan een oud Frans kenteken, met regio 34 > Hérault?
Groet,
JW
Terechte vraag. Mijn auto staat op m’n oprit, duidelijk zichtbaar vanaf de weg. In het verleden was er wel eens een buurtgenoot die dan ging lopen zeiken bij oom agentje dat er mogelijk iets niet in de haak was als er eens een auto zonder kentekenplaten op de oprit stond. Dat soort kansloos geneuzel voorkom ik tegenwoordig liever. Plaatje uit het archief er op en klaar is Kees. Rijden doen we namelijk toch niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vroegah, in de tijd dat heeren van stand nog in 164s reden, was er een scheepswerf genaamd IHC Smit met een directeur die nog afstamde van het beroemde Smit-geslacht. Deze heer van stand genaamd Dick Smit reed dus ook in een mooie 164. Maar omdat hij een hekel had aan belasting betalen, wilde hij er in rijden zonder bijtelling voor privé gebruik. Dat was toen al lastig om aan te tonen (nu helemaal) maar daar had hij het volgende op gevonden. Privé schafte hij een identieke 164 aan. Volgens de geruchten kon de belasting-ambtenaar in Dord (notoir lastig) niet anders doen dan slikken.
Adri
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die lekkende voorruit had natuurlijk ook gevolgen voor het interieur van de wagen. Tapijten zeiknat… gelukkig stond ie nu al 5 dagen binnen in een verwarmde en goed geventileerde ruimte, met alle matten en tapijten er uit, dus de boel is nu goed droog.
Gelijk van de gelegenheid gebruikgemaakt om de voetenruimte en het schutbord nog eens te isoleren. Dat ging heel mooi met de ontdreuningsmatjes van de Akoestiekwinkel.NL die ik nog had liggen.
Hierover komt dan nog een dikke mat en daar op komt het tapijt dan weer. Ook het tapijt van de tunnel weer netjes vast kunnen plakken én het klokje kunnen fiksen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Garage Trottoir heeft weer mooi kluswerk geleverd.
Fijn dat het kenteken erop zit, legaal genieten. PM… niet voor de middag rijden dus.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De eerste rit naar kantoor, vanmorgen rond 7.00u, was een groot succes. NOT. Bij het opvoeren van de snelheid, na enkele kilometers snelweg, begon de Zweedse schone in te houden, te stotteren en sloeg vervolgens af. Op de linkerbaan, met 100 km/h, in de spits. Om vervolgens met sterk teruglopende snelheid van de meest linkerbaan op de vluchtstrook te komen moest ik nog eens 3 banen over en dat was best even een dingetje.
Any way, ik stond daar dus nogal link, heb 1 seconde gekeken of er nergens een slang was losgeschoten oid en heb daarna gelijk de wegenwacht gebeld, die er na 10 min waren met een grote vrachtwagen. Net toen het stuk chagrijn van RWS aankwam stond de 164 op de vrachtauto van wegenwachtster Helene. Die heeft mij én het wrak afgezet bij het servicecentrum van de anwb, die de B30a ook niet zonder hulp van een fikse stoot remmenreiniger aan de gang kregen. Daarna liep ie gelijk goed. Niets te vinden, behalve een afwezige slang van de voorverwarming van de aangezogen lucht naar het luchtfilter. Het zou kunnen zijn dat de cabru’s bevroren zijn geraakt. Het was koud vanmorgen en nat en de gevoelstemperatuur was min 230. Benzinefilter was brandschoon, maar zat wel in de aanzuigleiding tussen de tank en de pomp. Normaal gesproken werkt dat prima, wellicht nu niet. Benzinepompje zelf is nieuw… vage shit weer.
Op weg terug naar huis vanmiddag reed dat ding probleemloos natuurlijk.. zucht… toch maar een nieuwe pomp besteld ( voor de zekerheid) en de voorverwarmingsslang is nu ook in bestelling. Daarnaast het benzinefilter uit de aanzuigleiding weggehaald én een fles “dry fuel” besteld om mogelijk water in de tank te bestrijden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat was geen lekker begin…..
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 6131
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Maar wel bij Helene op de wagen. Dat is toch een soort van nationale beroemdheid aan het worden. Hebbie nog geluk dat Joggem (géén typo) er niet bij was.
Een niet geheel onbekend verschijnsel bij een 164 en het missen van de voorverwarmingsslang, het duurt (te) lang voordat de motorwarmte via geleiding de carburateur voldoende opwarmt.