Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik snap nog steeds niet dat er mensen rondrijden zonder lidmaatschap van de wegenwacht. Die gasten zijn snel, het kost weinig en je word gewoon fijn geholpen.
Hoe dan ook, het probleem is gevonden. Er zat/zit een blokkade in de leiding van de tank naar de benzinepomp. Na dat ik gisteren goed thuis gekomen was ging ik des avonds nog even een boodschap doen en ja hoor, de 164 gaf er wederom de brui aan. Midden op de Amstelveenseweg, beter dan midden op de A9. Dus, uitlaten rollen in een parkeervak en zoeken. Wederom geen peut in de carbu’s. Slang bij de pomp los, starten, geen peut. Toen trok ik de slang los aan de aanzuigkant van de pomp. Ja hoor: die slang was zo goed als vacuum gezogen… dusssss….. slang aan de mond en eens goed krachtig in de leiding blazen. PLOP en BORREL in de tank. Da’s duidelijk. Slang terug op de pomp, even doorstarten en ja hoor, we rijden weer.
Kortom: de tank moet even leeg. Roest zit er niet in, maar we vermoeden dat de vorige eigenaar E10 heeft getankt. Dat spul heeft de nare eigenschap dat het na verloop van tijd tot een soort “snot” wordt. Vermengd met verse E5 (super 98) komen die vlokken “snot” dan in de leidingen. Verstoppingen en klaarrrr…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wat had ik nou geschreven… PM kenteken, oftewel Post Meridiam. Niet voor de middag rijden, anders krijg je dit gezeik.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
PM, LOL.
Niet om je te ontmoedigen want waarschijnlijk is het ook niet vergelijkbaar, maar… vroegah (1976) had ik een GS bj 1974, die ook elke keer snot in de benzineleidingen én de carbu had. Elke keer routineus alles doorblazen wordt je zat, dus sloopte ik de hele benzinetank er onderuit in garage “het stoepje”. Minutieus schoongemaakt en gespoeld en na montage vol vertrouwen weer gaan rijden… NIET. Het snotprobleem is nooit weggegaan tot er een splitpen in de aandrijfas brak en toen was ik van alle problemen verlost. Ik kocht voor het eerst (en voor het laatst) van mijn leven een nieuwe auto. In die GS vielen na 1,5 jaar al de gaten in de motorkap. Waarschijnlijk een partijtje AlfSud staal. (en Cit gaf ‘niet thuis’ garantie)
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
waterman schreef:Kortom: de tank moet even leeg.
Gewoon een stalen exemplaar met een aftapplug, toch?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, maar wel met 20-30 liter benzine er in. Dat wordt dus wel een puntje nog. Daarnaast is het even zien of de aftapplug, van messing, los wil komen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb voor dat soort werk een 25 l kunststof vat staan.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb zo’n vat niet omdat het altijd in de weg staat en ik het vrijwel nooit nodig heb. Ik moet daar dus even iets voor verzinnen, maar het kan zomaar zijn dat ik de auto gewoon even naar Oldenhage breng en zij het mogen oplossen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed: ik heb ‘n bidonnetje van 20L gescoord bij de vrienden in N-V, maar ook twee flessies chemicaliën meegekregen om eerst eens in de tank te gieten. Dat is spul wat het “snot” en eventuele water uit de brandstof oplost. Hiermee zou je zonder tank af te tappen het probleem kunnen oplossen. Gaan we proberen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dus eigenlijk heb je last van microbiological contamination in je tank. Zorg maar dat je alles goed eruit haalt, geen residu erin blijft, want dat spul veroorzaakt ook corrosie.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik wil de tank nog even wat leger rijden en dan aftappen, vullen met verse E5 en daar een fles ethanol killer bij gieten. Maar de tank is gewoon zo goed als half vol nu en dat aftappen is gewoon gedoe.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:
Ik zie het draadje nu pas, maar had je serieus een kenteken zzp?
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, dat is een Belgische garageplaat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Is dat standaard met zzp?
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wel altijd met een Z overigens.