1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Audio install Xsara Coupe
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 09 april 2006 05:52 PM

Hallo allemaal,

na de meeting van gister ben ik nogal geinspireerd voor wat betreft een wat beter geluid in de auto. Momenteel heb ik er een af fabriek philips radio in zitten met alleen voorin de standaard boxen. Het geluid is niet vreselijk slecht, maar toch zou het van mij wel wat mooier mogen…
Ik heb zelf zo goed als geen verstand van audio.
Ik heb al wat rond gekeken op internet en ben iig al tot de conclusie gekomen dat er een gigantisch aanbod is. Zowel voor boxen als voor headunits. Van huis uit hebben we hier altijd veel pioneer in de auto’s gehad en dat is altijd perfect bevallen…
Ik ben er inmiddels achter dat er voorin 17 cm speakers gaan zonder problemen en achterin 13 cm. Daar heb ik meteen een vraag bij, is het zinvol om ook een setje achterin te zetten? Of is dit echt volkomen nutteloos?
Dan de keuze 2 of 3 weg. Zelf zou ik voor 3 weg gaan, of is dit geen verstandige keuze? Mijns inziens houdt je de verschillende toongebieden beter gescheiden…
Wie heeft er ervaring/tips voor mij?
Ik had al een setje gezien van pioneer voor een voor mij redelijke prijs. Ik moet nl ivm het student zijn ook nog een beetje rekening houden met het budget:

voorin:

achterin:

Headunit:

Mijn doelstelling is dus een zuiverder geluid dat ook met een hoger volume nog netjes klinkt. Muziekstijl: redelijk divers maar toch voornamelijk rock. Ik ben absoluut niet van de hardcore of dat soort dingen…

Ik kan dit volledige setje kopen voor 325 euro kopen en dat is dan ook ongeveer mijn maximale budget.

Ik wacht af wat jullie mening is!

Zovast bedankt, Xsara_Coupe

Profiel  

beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

Gepost: 09 april 2006 07:24 PM
  [ # 1 ]

goedkoper