Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
In de praktijk is dat wellicht zo dat de motor er binnen 3 uur uit kan. De dealer hanteert alleen de vaste facturatietijden die in het systeem staan. Blijft staan dat het veel geld voor een reparatie die waarschijnlijk niet afdoende is om het probleem te verhelpen.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
@2cvMaarten
Helemaal fout!!
Want ik had inmiddels gisterenavond nog gekeken op Citroën Service voor het vervangen van de oliepomp bij een C4 Cactus met 3 cilinder zonder turbo en manuele versnellingsbak..
7,20 uur schrijven ze voor… dus, trek je conclusies maar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat is toch precies wat ik zeg ….. Die 7 uur worden door PSA voorgeschreven, in de praktijk kan het waarschijnlijk sneller…..
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Ja hallo, amai zeg.. nog sneller?? Dat zou ik wel eens willen zien…
Heb jij dit volledige topic gelezen? De dealer smeert de TS 20 werkuren aan hiervoor!! Dat is bijna maal 3… Schandalig!!!!!
2cvMaarten: U bent blijkbaar niet werkzaam als automonteur, dan had U dit nooit geschreven.
De fabrieksuren zijn zelden te halen , ook als je je zelf helemaal uit de naad werkt!!
En dat is niet iets van heden, maar bestond 50 jaar geleden ook al. Waarvan acte.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mwa, dat vind ik wel meevallen. Ik heb lang in de garage gewerkt en als je je werk goed kent, de modellen en de trucs doorhebt dan kun je de flat rate tijden aardig verslaan en dus lekker geld verdienen. Voorbeeldje: koppeling bx 14 deed ik op het laatst in een uur, diesel in 3 uur. Ruim onder de voorgeschreven tijden uit het grote factureertijdenboek van Citroën.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Groove schreef:Ja hallo, amai zeg.. nog sneller?? Dat zou ik wel eens willen zien…
Heb jij dit volledige topic gelezen? De dealer smeert de TS 20 werkuren aan hiervoor!! Dat is bijna maal 3… Schandalig!!!!!
Eens. De TS wordt in deze zaak op een nare manier verschrikkelijk gepakt door de garage in kwestie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat is natuurlijk geen vrijbrief van deze dealer om veeeel meer uren te calculeren, past wel in de strategie dik betaalde werkplaatsuren.
waterman: ik ben het wel eens met je als het gaat over veel voorkomende werkzaamheden.En wie verdient er dan geld: jij of het autobedrijf ?
Ik schat maar in, deze reparatie is niet veel voorkomend en dan zijn deze tijden ontoereikend.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Groove schreef:Ja hallo, amai zeg.. nog sneller?? Dat zou ik wel eens willen zien…
Heb jij dit volledige topic gelezen? De dealer smeert de TS 20 werkuren aan hiervoor!! Dat is bijna maal 3… Schandalig!!!!!
Ja, heb ik zeker gelezen en ja ik vind het ook schandalig dat ze er zoveel voor tellen, dat geef ik in een eerdere posting ook aan.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
klever33 schreef:
2cvMaarten: U bent blijkbaar niet werkzaam als automonteur, dan had U dit nooit geschreven.
De fabrieksuren zijn zelden te halen , ook als je je zelf helemaal uit de naad werkt!!
En dat is niet iets van heden, maar bestond 50 jaar geleden ook al. Waarvan acte.
Dat ben ik dan weer wel geweest, en de tijden zijn inderdaad vaak (te) krap bemeten. Wat ik probeer te vermelden is dat er vaker snellere manieren zijn om iets te doen waarmee je tijd kunt besparen met sleutelen. Dit wordt vaker niet aan de klant vermeld door de dealer, maar wel de volledige kosten doorberekend! Ik snap de ophef verder niet want ik ben het, zoals eerder gepost, volledig eens dat de TS in het nadeel is. Deze overschrijding moet verantwoord kunnen worden.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
De auto word as we speak weer in elkaar gezet, hij zou dan hopelijk weer goed moeten zijn, er is natuurlijk veel aan vernieuwd nu. Wachten op het DIK factuur, betalen, afhalen, en de verkoop of inruil in, één van de twee, ik heb namelijk echt schrik gekregen van deze auto, en ik wil niet weten wat me nog te wachten staat, vertrouwen in PSA en hun stealers is ook compleet weg, jammer, aangezien ik vroeger wel succesvol en tevreden een 308 1.6 HDI gereden heb, maar dat was toch een veel degelijkere auto heb ik de indruk.
Dank aan iedereen voor het meedenken en het reageren,
Citroën C4 Cactus VTI 82 2017
Skoda Superb 1.6 TDI 2014
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat is inderdaad zuur. Ik heb zelf ook een 308 sw 1.6 hdi. De motorisering kun je eigenlijk niet vergelijken met de 1.2 Puretech. Maar persoonlijk vind ik diesel sowieso veel rustiger rijden dan benzine.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
2cvMaarten schreef:Dat is inderdaad zuur. Ik heb zelf ook een 308 sw 1.6 hdi. De motorisering kun je eigenlijk niet vergelijken met de 1.2 Puretech. Maar persoonlijk vind ik diesel sowieso veel rustiger rijden dan benzine.
Zowiezo, Diesel geniet altijd mijn voorkeur, rijd nu zelf een Skoda TDI en dat is telkens genieten. De vervanger van de Cactus zal wellicht ook een TDI worden, die rijd ik beiden dan wel helemaal op.
Citroën C4 Cactus VTI 82 2017
Skoda Superb 1.6 TDI 2014
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ik moet zeggen dat de aversie die er momenteel tegen diesel heerst mij ook vreemd is