hallo,
sinds kort ( na 3maanden bezit en 8000 km ) zijn 3 lampjes gaan branden: motor management/ eurea / en service (knippert), (zie bijlage)
daarbij de melding dat na 1100 km de auto niet meer start,( inmiddels nog maar 500 km )
mijn monteur heeft geprobeerd foutcodes te wissen , maar die zijn er niet echt ... beetje vreemd ) met veel omweg toch alles gewist , motor management lampje gaat uit en blijft uit , maar service knippert nog steeds en eurea blijven branden, + iedere 30 seconde melding hoeveel km ik nog kan rijden
Zou iets met de katalysator zijn, maar de computer zegt dat deze in orde is ,
ik kan wel een nieuwe katalysator plaatsen maar wie zegt dat dan probleem opgelost is .
iemand enig idee waar te gaan zoeken?
Ik rij extreem rustig ( las dat dit vaak problemen geeft) ... nooit harder dan 90 op autoweg , veel lange afstanden , trek wel af en toe goed door ,
citroen c3 blue diesel aug. 2015 VF7SCBHY6FW612728
voorheen
2 CV
GSA
2x BX
XM 2.1 TD VSX ( verkocht met 480000 op de teller) na 8 jaar en 300.00 km rijden
C4 berline 1.6 HDif 110 pk EB6V 2006 ( verkocht met 430.000 ) na 10 jaar en 250.000 km gereden
nu C3 blue Diesel 1.6 2015
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ik neem aan dat je Adblue tank gevuld is?
Als je katalysator dichtgeroet is, is het advies vaak een tijd op de snelweg in een lagere versnelling toeren maken. Dus 30km in zijn 3 100km/h rijden.
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Waarschijnlijk is de Adblue op.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
En anders maar even goed uitlezen ?
To err is human, not to err is divine.
Jaaps schreef:Ik neem aan dat je Adblue tank gevuld is?
Als je katalysator dichtgeroet is, is het advies vaak een tijd op de snelweg in een lagere versnelling toeren maken. Dus 30km in zijn 3 100km/h rijden.
ja , die is vol ................
voorheen
2 CV
GSA
2x BX
XM 2.1 TD VSX ( verkocht met 480000 op de teller) na 8 jaar en 300.00 km rijden
C4 berline 1.6 HDif 110 pk EB6V 2006 ( verkocht met 430.000 ) na 10 jaar en 250.000 km gereden
nu C3 blue Diesel 1.6 2015
jantje1948 schreef:Waarschijnlijk is de Adblue op.
nee die is vol
voorheen
2 CV
GSA
2x BX
XM 2.1 TD VSX ( verkocht met 480000 op de teller) na 8 jaar en 300.00 km rijden
C4 berline 1.6 HDif 110 pk EB6V 2006 ( verkocht met 430.000 ) na 10 jaar en 250.000 km gereden
nu C3 blue Diesel 1.6 2015
Citroensmgz schreef:En anders maar even goed uitlezen ?
is goed uitgelezen, maar de computer geeft niet echt foutmeldingen,
Volgens de computer is roetfilter helemaal leeg,
functioneert kathalisator ook goed,
Maar krijgt de foutmelding met startblokkering niet gewist .
voorheen
2 CV
GSA
2x BX
XM 2.1 TD VSX ( verkocht met 480000 op de teller) na 8 jaar en 300.00 km rijden
C4 berline 1.6 HDif 110 pk EB6V 2006 ( verkocht met 430.000 ) na 10 jaar en 250.000 km gereden
nu C3 blue Diesel 1.6 2015
Hoe was het ook weer?
Met de eerste generatie(s) SCR zijn er problemen geweest met de sensor in het Ureum reservoir.
Dat kon alleen opgelost worden door dat reservoir te vervangen, als ik me goed herinner.
Speelt dat hier niet?
Daarbij moet er wel een foutcode te vinden zijn.
Dat zou P20F6 kunnen zijn, maar er zijn ook andere mogelijk.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je zegt “goed uitgelezen”.
Waarmee? De enige echt goede manier om een Citroen uit te lezen is met diagbox/lexia.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
JW schreef:Hoe was het ook weer?
Met de eerste generatie(s) SCR zijn er problemen geweest met de sensor in het Ureum reservoir.
Dat kon alleen opgelost worden door dat reservoir te vervangen, als ik me goed herinner.Speelt dat hier niet?
Daarbij moet er wel een foutcode te vinden zijn.
Dat zou P20F6 kunnen zijn, maar er zijn ook andere mogelijk.Groet,
JW
bedankt, dat vertelde mijn monteur ook al , maar volgens mij krijg je dan niet deze foutcodes in combinatie,
in ieder geval bedankt !
voorheen
2 CV
GSA
2x BX
XM 2.1 TD VSX ( verkocht met 480000 op de teller) na 8 jaar en 300.00 km rijden
C4 berline 1.6 HDif 110 pk EB6V 2006 ( verkocht met 430.000 ) na 10 jaar en 250.000 km gereden
nu C3 blue Diesel 1.6 2015
jantje1948 schreef:Je zegt “goed uitgelezen”.
Waarmee? De enige echt goede manier om een Citroen uit te lezen is met diagbox/lexia.
Hij is uitgelezen met een laptop, maar volgens mij met hetzelfde programma dat Citroen gebruikt,
Hij is jarenklang hoofdmonteur geweest bij citroen en nu voor zichzelf begonnen,
Of denk je dat die lexia toch anders is?
bedankt voor je hulp !
voorheen
2 CV
GSA
2x BX
XM 2.1 TD VSX ( verkocht met 480000 op de teller) na 8 jaar en 300.00 km rijden
C4 berline 1.6 HDif 110 pk EB6V 2006 ( verkocht met 430.000 ) na 10 jaar en 250.000 km gereden
nu C3 blue Diesel 1.6 2015
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb het inderdaad ook op de laptop.
Anders wordt het zo’n gesjouw….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Als je de auto uitleest met de Diagbox ga je foutcodes tegen komen. Er zijn legio dingen die kunnen spelen waardoor je de melding krijgt, de meest voorkomende zijn inderdaad aangaande de tank of de verstuiver. Hier kom je alleen maar achter door uit te lezen met de Diagbox, je kunt dan ook diverse tests uitvoeren om het systeem op werking te controleren.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
koendekkers2002 schreef:JW schreef:Hoe was het ook weer?
Met de eerste generatie(s) SCR zijn er problemen geweest met de sensor in het Ureum reservoir.
Dat kon alleen opgelost worden door dat reservoir te vervangen, als ik me goed herinner.Speelt dat hier niet?
Daarbij moet er wel een foutcode te vinden zijn.
Dat zou P20F6 kunnen zijn, maar er zijn ook andere mogelijk.bedankt, dat vertelde mijn monteur ook al , maar volgens mij krijg je dan niet deze foutcodes in combinatie,
in ieder geval bedankt !
Welke code(s) is/zijn er dan wél waargenomen?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
2cvMaarten schreef:Als je de auto uitleest met de Diagbox ga je foutcodes tegen komen. Er zijn legio dingen die kunnen spelen waardoor je de melding krijgt, de meest voorkomende zijn inderdaad aangaande de tank of de verstuiver. Hier kom je alleen maar achter door uit te lezen met de Diagbox, je kunt dan ook diverse tests uitvoeren om het systeem op werking te controleren.
dank je wel ,
voorheen
2 CV
GSA
2x BX
XM 2.1 TD VSX ( verkocht met 480000 op de teller) na 8 jaar en 300.00 km rijden
C4 berline 1.6 HDif 110 pk EB6V 2006 ( verkocht met 430.000 ) na 10 jaar en 250.000 km gereden
nu C3 blue Diesel 1.6 2015
JW schreef:koendekkers2002 schreef:JW schreef:Hoe was het ook weer?
Met de eerste generatie(s) SCR zijn er problemen geweest met de sensor in het Ureum reservoir.
Dat kon alleen opgelost worden door dat reservoir te vervangen, als ik me goed herinner.Speelt dat hier niet?
Daarbij moet er wel een foutcode te vinden zijn.
Dat zou P20F6 kunnen zijn, maar er zijn ook andere mogelijk.bedankt, dat vertelde mijn monteur ook al , maar volgens mij krijg je dan niet deze foutcodes in combinatie,
in ieder geval bedankt !
Welke code(s) is/zijn er dan wél waargenomen?
Groet,
JW
foutcodes was een verkeerd gebruikt woord, ik bedoelde eigenlijk de combinaties van lampjes zoals in de bijlage ( 1e post) vermeld, als alleen reservoir leeg is krijg je andere meldingen, Ik zal eens vragen aan mijn monteur of er foutcodes zijn bij het uitlezen,
voorheen
2 CV
GSA
2x BX
XM 2.1 TD VSX ( verkocht met 480000 op de teller) na 8 jaar en 300.00 km rijden
C4 berline 1.6 HDif 110 pk EB6V 2006 ( verkocht met 430.000 ) na 10 jaar en 250.000 km gereden
nu C3 blue Diesel 1.6 2015