de waargenomen code is
P20EE
de monteur gaat nu kijken of hij software matig het hele blue systeem kan bypassen
ben benieuwd
voorheen
2 CV
GSA
2x BX
XM 2.1 TD VSX ( verkocht met 480000 op de teller) na 8 jaar en 300.00 km rijden
C4 berline 1.6 HDif 110 pk EB6V 2006 ( verkocht met 430.000 ) na 10 jaar en 250.000 km gereden
nu C3 blue Diesel 1.6 2015
Om het daarmee uit te schakelen?
If so, je weet dat daarmee dan de typegoedkeuring van je auto niet meer geldig is?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
maar is dat erg ? wie komt daar achter .... ik wil niet sjoemelen , maar als er geen duidelijk andere oplossing is , dan doe ik het toch.
Volgens mijn monteur heeft het vervangen van de kath, geen zin, omdat daarmee de oorzaak van het probleem niet weg is ,
Hij kan ook wel de hele “blue “voorziening gaan vervangen , maar ook dan is het de vraag alles is opgelost,
Het meest verontrustende is dat de fout niet gewist kan worden .......
ik zal jullie op de hoogte houden ...
in ieder geval bedankt voor alle hulp tot nu toe!!
voorheen
2 CV
GSA
2x BX
XM 2.1 TD VSX ( verkocht met 480000 op de teller) na 8 jaar en 300.00 km rijden
C4 berline 1.6 HDif 110 pk EB6V 2006 ( verkocht met 430.000 ) na 10 jaar en 250.000 km gereden
nu C3 blue Diesel 1.6 2015
Aan jou om dat te beslissen.
Op basis van die keuring is jouw auto toegelaten, zonder SCR systeem is hij dat niet meer.
En dus rij je dan met een illegale auto.
Er wordt gewerkt aan keuring op NOx, als die er komt val je dan door de mand bij de APK.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ik weet dat het bij Volkswagen niet mogelijk is om het softwarematig uit te schakelen.
Als je die foutcode op internet zoekt komt er een NOx sensor uit die niet goed zou zijn?
Die foutcode ( P20EE) krijg je blijkbaar als het uitgelezen signaal van de NOx sensor niet binnen een bepaalde mogelijke range valt: Dan zou de conclusie moeten zijn dat de NOx sensor defect is, maar het komt ook vaker voor dat de bekabeling naar de NOx sensor niet goed is.
Ik zou daar toch even naar laten kijken: Als die sensor kapot is of geen goede waarden afgeeft dan klopt de adblue uitgifte natuurlijk ook niet, en dan loopt de kat vol, , je geeft te veel adblue en je adblue tank is snel leeg.
Als de vorige eigenaar dat al wist en een “snelle oplossing” heeft gevonden ( kat reinigen en adblue bijvullen), dan krijg jij het probleem terug. Je hebt de auto namelijk nog maar pas ?
Met een dagbox zou je de waarde van de NOx sensor ook online kunnen uitlezen.
Als je injectoren “te veel inspuiten”, b.v. door slijtage krijg je hetzelfde effect.
Ik zou nog even verder zoeken voordat je van alles gaat proberen uit te schakelen: Dat lijkt makkelijker dan het is want het motor management meet veel dingen en kijkdan of dat een “logische” combinatie is. Er zullen vast mensen zijn die dat kunnen, maar die kunnen ook zo’n probleem dan ten gronde uitzoeken, want je moet het complete injectie systeem echt goed kennen om dat te doen.
To err is human, not to err is divine.
Heeft jouw monteur toegang tot Service.Citroën, en de TSB’s die daar te vinden zijn, gekoppeld aan jouw VIN?
Daar staan diverse documenten waarin die code P200EE genoemd wordt: 9 document(s) found containing P20EE for C3 (A51) for tab Diagnostics
Het lijkt mij verstandig die maar eens goed te bestuderen…..
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor