Poll | ||
AX of Visa | ||
AX | 4 | |
Visa | 3 | |
Totaal Aantal Stemmen: 7 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Beste medeforummers,
Bij deze een vraag:
Wat is qua onderhoudskosten en belasting e.d. een betere auto om te kopen: een AX of een Visa (over het algemeen, geen specifiek type)?
Graag hoor ik van jullie.
Du pain, du vin et… du Citroën
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Even buiten beschouwing latende wat betreft het type en uitvoering van die twee zou ik toch gaan voor een AX.
De jaren gaan bij een Visa nu toch wel echt meetellen met vaak meer te verwachten onderhoud tot gevolg.
Dank voor je antwoord. Voor een Visa zou je dus hogere/meer kosten moeten incalculeren als ik het goed begrijp? Goed punt wat betreft type en uitvoering. Dat heb ik in de eerste post aangepast.
Du pain, du vin et… du Citroën
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Appels en peren, wat is het lekkerste?
Er zijn zoveel uitvoeringen en de Visa en Ax zijn zo verschillend van elkaar.
Dus, zoek je een antwoord? Dan allereerst: “Vanwaar deze vraag?”
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Het zijn allebei geen echt complexe auto’s.
Wegenbelasting en verzekering ontlopen elkaar niet zo veel.
Een Visa type 4cyl. heeft wel als nadeel dat bv. bij het vervangen van een koppakking of een nieuwe koppelingset de motor er dan in zijn geheel uit moet dus de kosten zijn in dat geval hoger dan bij een AX.
In het geval dat je de Visa en Ax allebei even leuk vind zou ik toch voor de AX gaan.
G-ikX schreef:Even buiten beschouwing latende wat betreft het type en uitvoering van die twee zou ik toch gaan voor een AX.
De jaren gaan bij een Visa nu toch wel echt meetellen met vaak meer te verwachten onderhoud tot gevolg.
Een AX is ook gewoon al een oud hok hoor, zie daar nu maar eens een echt goeie van te vinden.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb meerdere AXen in het bezit gehad en op basis van de ervaringen ermee zou ik voor niet minder dan een 1.4 gaan.
En het meest praktisch is een 5-deurs.
Maar op basis van deze 2 criteria wordt het aanbod wel heel dun.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Jeroen Simons schreef:Appels en peren, wat is het lekkerste?
Er zijn zoveel uitvoeringen en de Visa en Ax zijn zo verschillend van elkaar.Dus, zoek je een antwoord? Dan allereerst: “Vanwaar deze vraag?”
Ik heb op het moment mijn rijbewijs nog niet, maar als ik ‘m hoop te halen, is het handig om al wel vast wat kennis op te hebben gedaan over modellen die je mogelijk wil gaan rijden.
Maar in ieder geval interessante reacties, waar ik wel verder mee kan. Bedankt!
Du pain, du vin et… du Citroën
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
FastFred schreef:G-ikX schreef:Even buiten beschouwing latende wat betreft het type en uitvoering van die twee zou ik toch gaan voor een AX.
De jaren gaan bij een Visa nu toch wel echt meetellen met vaak meer te verwachten onderhoud tot gevolg.Een AX is ook gewoon al een oud hok hoor, zie daar nu maar eens een echt goeie van te vinden.
Toevallig staat er nu op MP een nette ‘95er AX 1.1First 5drs te koop met 49.000km, 1e eigenaar en dealer onderhouden.
Geen koopje, maar met een beetje geluk kan je van zo’n AX nog jarenlang plezier hebben..
En gezien de staat van het voertuig e.d. zal het in ieder geval geen kat in de zak zijn (lijkt me).
Du pain, du vin et… du Citroën
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
We hebben het over deze, toch?
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m1799099723-citroen-ax-1-1-first-1995-5-deurs-1e-eigenaar-49-000-km
Knap dat je op basis van alleen de buitenkant en het interieur kan zien dat het geen kat in de zak zou zijn.
Er is geen enkele foto van de auto met de kap open.
Hoe zijn de binnenschermen direct achter de koplampen?
Dat is de plek waar een AX zo’n beetje als eerste begint te rotten.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
AutoPower schreef:En gezien de staat van het voertuig e.d. zal het in ieder geval geen kat in de zak zijn (lijkt me).
Het is voor mij ook geen zekerheid hoor @René Jongejan, maar het is een vermoeden.
Maar als je een auto hebt voor langere tijd hebt, lijkt het mij dat je ‘m in ieder geval niet gaat verwaarlozen (maar goed, dat vind ik).
Du pain, du vin et… du Citroën