Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ook zonder uitlaat gereden?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Wat je nog zou kunnen proberen is om wat toeren te laten maken en dan remreiniger of snelstart in het inlaatkanaal spuiten.
Als ie harder gaat lopen krijgt hij waarschijnlijk te weinig brandstof via de injectors.
Verder kan een slecht ontstekingssysteem, bijvoorbeeld bobine (heeft ie er zelfs 2?)of een suffe ontstekingsmodule een te zwakke vonk geven bij hoge toeren.
Kleptiming was al gecontroleerd? (distributie een tandje verschoven)
Misschien werkt de centrifugaalvervroeger niet goed? Heb je de verdeler al verwisseld?
René Jongejan schreef:Ook zonder uitlaat gereden?
Jazeker. Ik kan dan wel de turbo een beetje horen fluiten.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
H@ns schreef:Misschien werkt de centrifugaalvervroeger niet goed? Heb je de verdeler al verwisseld?
Zit er niet op.
Het is een dubbele bobine met wasted spark.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Maar jij bent toch de specialist?
Ik red me aardig maar niet altijd.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is niet gewoon de volgende stap een andere LMM proberen? Die heb je nog niet uitgesloten toch?
Uitdaging is natuurlijk wel om er 1 even te regelen…
Ik denk dat een “specialist” ook zaken zal moeten gaan uitsluiten.
Dat klopt. Daarover heb ik nog geen 100% zekerheid. Alleen dat een lmm voor een turbo 2 met kat. precies hetzelfde liep.
Mocht ik van iemand een lmm mogen uit proberen dan ben ik daarvoor zeer dankbaar.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ah dat is waar, je had die kat LMM al geprobeerd.
Je zou dan misschien geen perfect resultaat verwachten, maar als je huidige echt stuk is dan toch minimaal een verandering.
Helaas heb ik ze alleen van een CX met kat liggen, daar kan ik je helaas ook niet verder mee helpen.
Even uit het hoofd hoor…
Gechecked:
Valse lucht
Injectoren
Turbo
Uitlaat
LMM (waarschijnlijk niet)
Brandstofdruk
Nog te checken:
AEI
Injectie computer
Bobines
Bougie kabels
Ik vergeet vast nog wel iets, maar het lijstje wordt wel korter zo.
Injectie computer heb ik ook een andere aan gehad.
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Die brandstofdruk, in welke situatie heb je die gemeten? Alleen stationair draaiend of ook wanneer de volle opbrengst gevraagd wordt?
Als de brandstofpomp de vraag niet kan bijhouden stort bij een grotere flow de druk in.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Bleef precies hetzelfde. Zakte niet.
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En hoeveel druk levert die turbo dan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Wat frustrerend zo !
Met dat je al eerder CX Turbo ervaring hebt, heb je echt al veel gericht gecontroleerd…
Gebruikelijke zaken als bougies+kabels, bobine, bdp sensor heb je al gecheckt neem ik aan. Maar met de huidige klachten weet ik niet of het aan die kan liggen. Heb je een goede bdp sensor er in zitten ?
Ik weet net of storing in de Turbo dit kan verklaren…. op het gewone GTi deel moet ze wel voorruit moeten kunnen accelereren. De turbo geeft alleen wat extra’s. (Ik ben niet gehinderd door echte CX garage expert kennis niveau)
Ik heb een aantal keer ongebruikelijke storing gehad van brakke stekker verbindingen, en aansluitingen zoals de stekkerbus van een bobine. Je zal dat soort zaken al gecontroleerd hebben.
1x wilde ze ook niet voorruit, niet te vinden, maar reed ze weer prima met een andere AEI injectie modulator. (die bij het voeten bereik vd bijrijder)
Valse lucht had je al gecheckt zei je. Ook de intercooler ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
waterman schreef:En hoeveel druk levert die turbo dan?
Volgens mij te weinig. Hij doet zeker wel iets, al weet ik niet precies hoe veel.
Dit blijft vooralsnog als enige over. Temeer ik inmiddels ook vervagen heb:
Ontstekingscomputer en Bobines. Bougies en bougiekabels waren al vervangen.