Ik ( we) doe dit project ook primair om van te leren.
We beginnen nu de BVH echt te doorgronden.
Jan Hulshof wat onze BVH specialist en die is helaas 1 jaar geleden overleden. Gelukkig kunnen we op deze manier de lacune in kennis weer opvullen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
wat ziet dat er allemaal soepel uit ! je zou bijna denken dat je dat zelf ook wel kunt. maar dat is vaker als je een professional ziet werken, en als je het dan zelf probeert ....
mooi filmpje !
Bakrevisie komt ooit een instructie film van.
Samen met Eric ben ik ook de bak aan het reviseren van zijn DS en daar maken we uitgebreidere opnamen van, zodat we daar een instructie film van kunnen maken.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@Rogier23, inderdaad. Als je bijvoorbeeld Wibi Soerjadi zie spelen denk je: “dat kan ik ook”. Maar als je het dan probeert blijkt het toch (heel veel) moeilijker te zijn dan dat het eruitziet
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
De vergelijking met Wibi Soerjadi maakt mij wel wat verlegen hoor
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Egbert schreef:De vergelijking met Wibi Soerjadi maakt mij wel wat verlegen hoor
Maar hij is denk ik wel terecht
Du pain, du vin et… du Citroën
Deel 3 gaat over het testen van de hydraulische componenten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Egbert, dit ziet er weer goed uit. Ik kijk nu al weer uit naar de volgende episode!
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Wederom zeer interessant!
Du pain, du vin et… du Citroën
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Ik volg het weer met belangstelling, echt weer prachtig om te volgen
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Man, man, man wat een werk….Prachtig om te zien en te volgen.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Mooie aflevering weer - fantastisch hoe je alles stap voor stap uitlegt en test! Complimenten voor je werk Egbert.
Ben overigens meer een fan van carburateurvoet vlakken op een glasplaatje. Gaat ook vlot, is nauwkeurig genoeg en wat minder mechanisch belastend dan in de draaibank. Heb je die carburateur compleet uit elkaar gehaald?
Groeten, Matthijs
Om de voet te vlakken op de draaibank laat ik de gaskleppen met assen zitten. Verder had ik de carb toch al helemaal uit elkaar om alles mooi te reinigen.
Garage Herman Jansen heeft een cylinder die netjes in de deksel past en spant hem zo op in de draaiban ( dus dan hoeft het deksel er niet eens af. Hij haalt dan alleen dat palletje er af dat naar onderen steekt en zet de gaskleppen vast met een tie-wrap. Dan vlakt hij ze ook netjes in de draaibank
Maar uiteraard op een glasplaat met schuurpapier gaat ook prima, moet meestal wel veel materiaal af
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Zomaar een idee, maar: de carburateurvoet raakt krom doordat hij met de bouten iets te hard op de zachte pakking tegen het spruitstuk werd getrokken. Als je de voet nu vlakt verwijder je (best veel) materiaal, waardoor de voet in principe nog zwakker wordt en een volgende keer nog iets makkelijker kromgetrokken kan worden. Is het niet mogelijk en beter om de voet “gewoon” weer recht te trekken/duwen/forceren?
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé