Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
PHoskam schreef:zoals al gezegd, zeer belangrijk om het chassis, de regengoten, dakranden, onderzijden van alle stijlen, hoeken onder voorruit, ed. goed op roest te inspecteren.
2300 motor kan ook wel tegen een stootje, weinig kilometers, dus nog aardig vers.
hebben ze eraan geplaatwerkt of motorrevisie oid, of is ze verder origineel ?
Probeer bij bezichtigen een ‘kenner’ mee te nemen.
motor is verbouwd om op loodvrij te kunnen rijden
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
de foto’s inmiddels bekeken van de colonne haha? je moet het zien als de moeder die de oma op sleeptouw neemt en het kind dat erachteraan hobbelt ........
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
charlesdegaulle21 schreef:de foto’s inmiddels bekeken van de colonne haha? je moet het zien als de moeder die de oma op sleeptouw neemt en het kind dat erachteraan hobbelt ........
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik kan niet geloven dat die ramen origineel electrisch zijn, volgens mijn ds kennis is dit nooit geleverd.
Misschien via een accesoire boer of carroseriebouwer achteraf,
ik moet zeggen dat het er wel zeer profi uitziet en het zit ook niet op de plaats van de oude slingergaten, het leder ziet er ook niet vernieuwd uit, dus misschein toch een zeldzaam accesoire ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
PHoskam schreef:ik kan niet geloven dat die ramen origineel electrisch zijn, volgens mijn ds kennis is dit nooit geleverd.
Misschien via een accesoire boer of carroseriebouwer achteraf,
ik moet zeggen dat het er wel zeer profi uitziet, je ziet niets van het evt. oude slingergat.
volgens de verkoper origineel maar uiterst zeldzaam!!! de eerste eigenaar in frankrijk was een kasteelbewoner en heeft hem zo laten voorzien hebben ze mij gezegt!!!
versta je frans dan is hier de originele link:
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ziet er iig naar uit dat het proffesioneel ingebouwd is, zou graag eens de duerbekleding demonteren
Ik heb je toegevoegd op msn, maar je bent niet online.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
adv gecheckt,
idd staat erbij dat het origineel zou moeten zijn, uiterst zeldzaam dus en waarschijnlijk idd echt op bestelling gedaan.
Een prachtige DS iig :thumbsup
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
de huidige eigenaar ,aja, want ik heb er al een paar mails mee uitgewisseld,zegt mij dat hij hem voor mij wil op de brug zetten en alle hoeken en kanten er wil laten van zien!!! en hij zei als je één plekje roest vind krijg je hem!!!! dus hoop ik op één zeer klein roestplekje!! neen ff serieus nu, hij heeft er ook veel zelf aan gedaan en onderhouden ,want hij is zelf ook een citroen freek!!!
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
het is veel geld maar als ze echt in superstaat is…...., is het ver van je vandaan, want kijken kost niets.
Op de foto’s is het een beauty en er is volgens de avd, aardig wat geld en tijd ingestoken
offtopic, waarom ben je niet op msn ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
PHoskam schreef:het is veel geld maar als ze echt in superstaat is…...., is het ver van je vandaan, want kijken kost niets.
Op de foto’s is het een beauty en er is volgens de avd, aardig wat geld en tijd ingestoken
offtopic, waarom ben je niet op msn ?
neen is niet ver van bij mij een goei 15 km!! is een randgemeente van brussel!! ga morgen als ik ga werken eens zien of ik geen ommetje kan maken langs daar!!!
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik zal proberen ook mijn mening te ventilleren:
de 23 IE is niet alleen de laatste evolutievorm (en dus het summum) van de DS,helaas is ze ook de meest storingsgevoelige…
Tuurlijk; 145 pk rijdt fantastisch,ik hoop alleen dat je na een aantal (dure) reparaties het nog steeds een fantastische wagen zult blijven vinden…
Zéker als je zelf nul-komma-nix geen verstand van de DS-techniek hebt,maar goed; het blijft jouw keuze.
Electrische ramen was inderdaad een optie voor ‘73-‘75, maar was niet goedkoop…er zijn er slechts weinigen van deze optie voorzien.
Persoonlijk vind ik 11-en-een-halve mille een behoorlijke poep geld,waar je dus ook een andere (misschien iets onderhoudsvriendelijker?) model voor kunt krijgen.
Desalniettemin wens ik je veel succes bij de aankoop,probeer niet teveel door de roze bril te kijken en neem in ‘shemelsnaam iemand mee die verstand van zaken heeft…
Zie dit slechts als goedbedoeld advies.
‘Spirit of avant-garde’
Omgebouwd naar loodvrij? Mijn DS liep zelfs al op loodvrij en die was uit ‘69. Ik heb verder ook geen verstand van DS’en hoor, ik wist ook niet dat er DS’en geleverd zijn met electrische ramen.. Succes
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Mooie auto hoor. Ze is echter niet geschikt voor mensen met een zwak hart en een dunne portemonnaie.
Neem alsjeblieft iemand mee die ervaring heeft met DS-en.
Bij zulke auto’s vraag ik me vaak af wat de reden zou zijn om zo’n auto te verkopen. Ik bedoel: er is eerst een boel geld ingepompt om haar daarna voor relatief weinig geld weg te doen…
Verder vind ik dat de ultieme DS een halfautomatische gangwissel heeft. Maar da’s persoonlijk natuurlijk.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Op de foto’s ziet ze er echt prachtig uit. Een mooie kleur heeft ze en schitterend origineel leer zo te zien. Oogt echt fantstisch! Maar, net zoals anderen al opmerkten: laat deze Godin je niet verblinden: blijf nuchter, ga niet over 1 nacht ijs en neem iemand mee die een DS van haver tot gort kent. Je droom mag immers geen nachtmerrie worden… En als ie echt zo goed en mooi is als op de foto, dan vind ik de prijs best meevallen. En afschrijven doe je er niet meer op….