29 van de 70
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Het BMWerk van Penny Lane!
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 29 januari 2022 05:11 PM
  [ # 421 ]

Nou, zo kan het er wel eerst weer mee door. Het is niet alsof die deur daar niet al eens beschadigd was (vermoedelijk was de boel al eens uit de vorm getrokken geweest vanwege die kapotte deurvanger) dus het is niet 100% volgens de BMW blauwdrukken, maar het is niet meer verrot en het is niet meer echt een opvallend probleem.

Ik kan er prima mee leven zo. Het zit eigenlijk niet in het zicht en wat je wel ziet is in ieder geval geen gat en netjes de goeie kleur groen Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 januari 2022 12:50 PM
  [ # 422 ]

Dit gaat nu wel lekker vooruit. De deur hangt weer, wat nogal een geknoei was omdat je met die korte boutjes eigenlijk alleen de scharnieren wegdrukt en omdat het boutje van de deurvanger op de A-stijl niet makkelijk vast te draaien is (daar moet ik eens even twee sleuteltjes 8 voor halen bij de Action en daar de bekken van versmallen, zodat je er veel beter bij kunt) maar de deur hangt weer op z’n plek en de nieuwe folie zit erop.

Ik heb ook een stuk of wat verse nietjes in de bekleding gejast omdat er her en der een uit geroest was en een paar stukjes oude Xantia bekleding aan de achterkant over wat bevestigingsmateriaal geplakt om te voorkomen dat dat door de folie heen prikt (en dat is precies de methode die de fabriek gebruikte: willekeurige overschotjes bekleding op die manier opgebruiken). Dat ligt nu te drogen en dan kan de bekleding er weer in, samen met de rest van het deurbeslag.

Daarna komt de aandrijflijn aan de beurt. Het differentieel dus minder lek zien te krijgen, remolie verversen want dat is ook alweer twee jaar terug, klepspeling controleren & contactpuntjes nastellen want dat hoort gewoon elke 10.000 kilometer: dat soort van reguliere onderhoudsgeneuzeltjes. Zodra de auto weer een keer pekelvrij warm gedraaid kan worden komt er verse olie + filter in/aan/onder, want 20W50 tapt erg slecht af als dat steenkoud is. En dan is de rest weer gewoon lopend onderhoud eigenlijk.

Het zal dan geen concoursstaat 1602 zijn, maar hij is dan technisch wel minstens zo goed als-ie in de afgelopen 35 jaar ooit geweest is. En dat ga je merken: op een gegeven moment is zo’n BMW weer gemakkelijk en voor weinig op orde te houden en dan rijdt het ook gewoon weer écht lekker. En redelijk moeiteloos veel & prettig kunnen rijden met zo’n ding, daar doe je dit soort werk voor Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 januari 2022 02:27 PM
  [ # 423 ]

Frisse folie achter de bekleding:

Bekleding er weer in:

En voor in de A-stijl heb ik zelfs nog een periode-correct tectyldopje gevonden:

En daarmee is de hele saga van rotterij in de linkerdeur en gammele deurvangers alweer achter de rug ook Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 30 januari 2022 03:02 PM
  [ # 424 ]

Lekker man!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 januari 2022 02:51 PM
  [ # 425 ]

Differentieel ligt ernaast. 3 uurtjes werk, waarvan een half uurtje verspeeld aan tamelijk vastgeroeste en reeds vooraf vrijwel rond gedraaide inbusbouten in de aandrijfassen. En nog wat extra tijd om de einddemper netjes los te frotten van de tussendemper. De rest komt je eigenlijk zo tegemoet, het is niet echt een grote klus om dat diff onder zo’n 1602 vandaan te hengelen.

Er moeten dus minimaal drie nieuwe aandrijfas-bouten in, maar om het gewoon even netjes te doen denk ik dat ik er lekker twaalf haal. Ik heb de beschadigde bouten eruit gekregen met het kleinste model pijpentangetje van Ridgid (6”/15cm). Wereldspul voor zulke klusjes!

De lekkage opsporen wordt ingewikkelder: de voorste keerring is droger dan ik had verwacht. Wel heeft de aftapplug in ieder geval gelekt doordat daar de verkeerde afdichtring op zat (aluminium in plaats van koper). Die ring is zo rot als een mispel. Zul je zien dat ik daarvoor dat differentieel eruit gepeld heb… Mr. Green Maar mijns inziens loopt het lekspoor dan de verkeerde kant op, dus ik zal dat echt goed moeten bekijken.

In ieder geval kan de boel nu schoongemaakt en geïnspecteerd worden. Ik heb wel gezien dat de linker aandrijfas-flens eigenlijk wat veel axiale speling heeft, dus dat ga ik eerst eens vergelijken met de specificaties en dan naar bevind kijken wat daar aan te doen is. Ik weet even niet uit m’n hoofd of daar shim-setjes voor te vinden zijn, maar dat denk ik wel. Er is best veel revisiespul voor die diffs leverbaar.

Verder is het diff mooi stil en gesloten, dus dat is uitstekend nieuws.  Als je het differentieel vergelijkt met het versleten exemplaar uit m’n Compact merk je overduidelijk hoe ruim dát ding is, maar je merkt vooral dat in in het diff van die 1602 in principe nog leven zat zou moeten zitten. En wat leek op een kapotte homokineet linksbuiten bleek zelfbedrog te zijn: de kloink in de aandrijflijn kwam van een losse remtrommel. Logisch, met de wielen eraf. Met de trommel er ook af hadden we weer alle mogelijke stilte.

Het afsteunpootje dat ik afgelopen najaar heb gemaakt voor het blokkeren van de naven van de Compact blijkt 1 op 1 op de nultwee te werken, dat was ook mooie mats. Die nultwee is viersteek in plaats van vijf zoals de Compact, maar wel met dezelfde afstand tussen de draadstiften. De holling rond de naaf is voor de Compact berekend en dus meer dan ruim genoeg voor de nultwee. Kan er dus zonder moeite op!

Ik zal het differentieel eens open maken in een daarvoor geschikte bak en de boel eens verder inspecteren. Kan er meteen een nieuwe pakking onder het achterdeksel. De rest moeten we dan maar eens goed bekijken, maar alles ligt gewoon klaar voor nieuwe keerringen, dus ik denk dat ik dat maar gewoon doorzet. We zijn er nou toch bij.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 31 januari 2022 03:50 PM
  [ # 426 ]

Penny lane, doe jij keramisch vet (blauw) op de deurscharnieren?  Zo warm worden die toch niet? Of is het marine vet, wegens blootstelling aan vocht? Welk spul gebruik je?

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 januari 2022 04:09 PM
  [ # 427 ]

Ik heb gewoon de bus wiellagervet gepakt. Maar dat is inderdaad nogal knalblauw. Zonder nu meteen op het etiket te kijken: Kroon NF wiellagervet.

Dat ‘t daar niet warm wordt is een gegeven, maar dit vet werkt prima voor die deurvangers. De scharnieren zelf heb ik niet uit elkaar gehad, maar daar zou je eigenlijk prima ook een sterk vochtverdringend vet in kunnen gebruiken. Die dingen hebben de onhebbelijke neiging om te gaan roesten, waarna je ze eigenlijk elk jaar opnieuw met kruipolie te lijf moet.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 januari 2022 08:44 PM
  [ # 428 ]

Afijn. Het differentieel eerst maar eens een beetje hanteerbaar schoon gemaakt. Achterdeksel eraf, dat ook schoon gemaakt en het beluchtingspijpje open gemaakt, dat zal vast ook al wat schelen. En inmiddels zitten er van opzij ook nieuwe keerringen in.

Die zijdelingse keerringen zijn in een ommezien te vervangen. Met het achterdeksel eraf kun je met een haakje of een telefoontang of wat je maar handig vindt van elke uitgaande flens binnenin het planetensetje een C-clip weghalen. Daarna komt de flens er met uitgaande as en al uit. Om de keerring op je gemakje te wisselen pak je dan de zijdekseltjes van de behuizing af. Dat is meteen de drager van de buitenste lagerschaal, dus het is fijn om dan een klein beetje schoon te werken: dat scheelt een hoop poetsen voordat de boel weer in elkaar gaat en troep in de lagerkooien is al helemaal fout natuurlijk. Maar de keerring zit gewoon helemaal vrij in dat deksel, het lager zit niet in de weg. Op de bankschroef heb ik de oude keerringen eruit getikt en daarna gewoon op de werkbank de nieuwe er (ingevet) weer in gedrukt. Paar tikjes na met een klein plastic hamertje om ze netjes vlak te leggen met de binnenkant van de deksels en dan kan de boel er weer op. De assen gaan er met weer in met een lik vet in de keerringen en even een dun laagje op de kraag waarop de keerring loopt, C-clip er weer in (met een haakje op zijn plek houden en dan daar een tik op geven, klikt-ie er zo weer op), klaar. Lekker eenvoudig werkje!

Indien nodig kun je nieuwe O-ringen gebruiken onder die zijdeksels, maar die erin zaten waren echt keurig. Mooi intact, zonder druksporen of andere beschadigingen en keurig soepel. Voor het goeie gevoel is daar een Heel Dun laagje vloeibare pakking op gegaan, gewoon omdat dat geen kwaad kan om ze te helpen opnieuw netjes te sluiten. Je ziet er niks van omdat het te weinig is om er tussenuit te knijpen en de deksels kunnen er ook gewoon op de normale manier weer om los, dus waarom niet.

Dan is de voorste keerring nog aan de beurt en dat wordt even opletten omdat je met de bevestigingsmoer van de flens ook de speling van het pignon instelt. Let je goed op en doe je dat op de goeie manier, dan hoef je niks opnieuw in te stellen. Doe je het fout en trek je de moer te ver aan, dan moet er een nieuwe spanbus in omdat die dan te kort geworden is. Gelukkig heb ik een spanbus liggen, maar het bepalen van de juiste speling is natuurlijk weer een heel ander kunstje, dus als ik ermee weg kan komen zonder dat opnieuw te moeten doen is dat wel zo lekker.

En daarna nog een nieuwe pakking onder het achterdeksel en verse ringen op de aftap- en vulplug en dan is alles eraan gedaan om dat ding weer redelijkerwijs dicht te krijgen!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 februari 2022 09:35 AM
  [ # 429 ]

Die aandrijfasbouten, dat was even een dingetje. Dat zijn M8x55 binnenzeskant bouten met cilindrische kop, kwaliteit 12.9, DIN912. Origineel zijn ze geel gepassiveerd, als je nu nieuwe bestelt bij BMW zijn ze gebruneerd. In ieder geval zijn ‘t bouten die je niet even bij de bouwmarkt gaat halen. Ik kwam erachter dat de betere ijzerwarenspecialist hier in de regio ook door de voorraad heen is.

Origineel via de dealer of via Schmiedmann in DK ben je 46 euro kwijt voor 12 van die boutjes. Via m’n leverancier in Duitsland zelfs bijna 51 euro incl. verzenden. Maar op de site van Schmiedmann stond de specificatie van die bouten uitgespeld, dus nu worden er via INDI morgen geen 12 maar 25 stuks afgeleverd voor een totaaltje van 21 euro. Heb ik ook meteen een extra setje voor de volgende keer.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 februari 2022 11:07 AM
  [ # 430 ]

Voorste keerring was dus inderdaad lek. Niet zo erg als ik dacht, maar zeker niet dicht. Er zit een nieuwe in en het is keurig gelukt om de pignonspeling te houden zoals-ie was. Dat is veel makkelijker dan het op papier lijkt, maar het is wel behulpzaam om dat even in alle rust op te knappen.

Dan kunnen we door naar een dekselpakking en dan is het differentieel zelf bijna klaar. Nog een cardanas-steunlager en de ophangrubbers van het differentieel, een aandrijfashoes vast sjorren (en natuurlijk die homokineet navullen met vet) en dan kan het hele handeltje er weer onder. Valt me allemaal nog heel goed mee!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 februari 2022 08:46 PM
  [ # 431 ]

Diffsteun benet en er weer onder gehangen, leeggelopen homokineet met vers vet gevuld en een nieuw bandje om de hoes (die verder keurig is), tussendemper er onderuit, cardanas er onder vandaan om een nieuw steunlager te kunnen plaatsen.

Dat wordt even ingewikkeld, want daar moet een speciale sleutel voor worden gemaakt. Een heel dunnen 12-kant ringsleutel 26 of 27, dat kan ik zo in de kruiskop vooralsnog slecht meten, maar daar kom ik wel achter Dan haal ik wel een goeikope sleutel om te verbeunen en dan is dat verder ook simpel.

De lekkage van de versnellingsbak is ook boven water: de achterste keerring is lek. Oorzaak: flensmoer zat niet vast. Maar ook serieus niet vast. Als in: je schrikt je lam, want die was eerdaags door de middentunnel gestoven. Wat een groter probleem is: de splines in de flens en op de hoofdas/uitgaande as van de bak zijn volledig uitgeslagen, dus de versnellingsbak én die flens zijn onbruikbaar geworden. Dat is een probleem, want er zijn maar verrekte weinig goeie gebruikte bakken te vinden. Op Marktplaats is er precies 1 4-bak te koop, voor mij aan de andere kant van Nederland, en in onduidelijke conditie. Je zou dan de hoofdas kunnen gaan vervangen, maar dan doe je jezelf ook wat aan…

Dat wordt dus nu echt vreselijk zoeken. Ik moet me er voor nu eerst serieus even zorgen over maken of ik die kar voor het komende voorjaar weer in orde krijg, want Joost mag weten hoe ik voor een aanvaardbaar bedrag een goeie bak organiseer. Die flens, da’s niet zo’n groot probleem, die zijn wel leverbaar en ook niet eens zo heel erg duur. Een nieuwe bak zou me ook niet verbazen dat dat gewoon kan, maar dan praat je wel over een Gepeperde rekening. Kortom, dat wordt een avontuur. Ook wel een beetje om die bak er op bokjes in die nauwe cardantunnel uit, maar vooral weer ín te vechten.

Ik heb daar allemaal geen enkele zin in natuurlijk, maar het zal wel moeten. De boel is grondig verziekt, dat kost me een bak en/of een bakrevisie, en dan moet dat kreng er dus wel uit en in gebeund worden.

Wat ook een dingetje is: je hebt een heel bijzonder soort dop 30 nodig om die flensmoer aan te kunnen draaien: verdiept en heel dunwandig. Ik heb geen idee hoe ik daar aan moet komen. De verdiepte dop 30 die ik heb past onvoldoende diep in die flens en dan kun je die moer gewoon niet strak aantrekken. En als je een gebruikte bak scoort weet je vooraf dat er voor en achter nieuwe seals in moeten, dus dan heb je dat speciaalgereedschap dus gewoon echt nodig.

Nou ja. We gaan ‘t beleven. Voordat ik een andere bak heb, doe ik er maar even niks meer aan. Dat heeft gewoon geen nut zolang er geen bak aangerukt kan worden. Voor nu is het denk ik dan maar eens tijd voor een Heel Erg Stevige neut hmz

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 februari 2022 09:12 PM
  [ # 432 ]

Ik zit net eens te kijken, die hoofdas is verdomd nieuw leverbaar! Kost 470 euro, maar dan kan ik ‘m begin volgende week al in huis hebben. Komt nog een flens bij van €155,20. Nou ja, dat betekent dat de boel in ieder geval wel weer hersteld kan worden, maar als er een nette gebruikte bak te scoren is heb ik dat wel net zo lief. Ik bedoel, die €625,20 aan nieuwe onderdelen: leuk, dan heb je die as en die flens liggen. En die as moet er dan nog even in gebeund worden. Da’s me toch een partij een teringklus shut eye

Komt er nog een onvindbare, dus ongetwijfeld stervensdure speciale dop bij om zoiets in orde te krijgen, en trek zo’n bak maar eens open na zoveel jaar: wat kom je dan tegen…

Kortom, je bent zo tussen één en anderhalve rug aan spullen verder om die bak die er nu onder hangt weer op te tuigen. Dan heb ik liever een goeie gebruikte bak, maakt niet uit waar in Europa ik dat ding dan vandaan moet laten komen, want alles is beter dan voor zoveel geld aan spullen én zo’n onwijze tyfusklus. Maar vind eens een goeie bak voor een 02-serie!

Het kán met een bak van een E21 of zelfs van een E30, maar die worden evengoed ook schaars, dan heb ik een ander vliegwiel nodig, een andere koppeling en een compleet ander hydraulisch systeem voor die koppeling en dan kun je daarna nooit meer met goed fatsoen bij het nemercilindertje in die nauwe cardantunnel. Maar goed, als je wat moet huh

Nou ja. We kijken wel weer.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 02 februari 2022 04:55 AM
  [ # 433 ]

Past er eigenlijk een dogleg vijfbak in?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 februari 2022 05:37 AM
  [ # 434 ]

Die verdiepte dop kun je zelf maken van twee doppen. Ik heb dat ook gedaan. Een dop 30 12 kant van ik meen stahlwille was heel dun, daar heb ik een andere dop opgelast en het geheel ff in de draaibank een stukkie laten afdraaien en klaar.

De versnellingsbak ga ik ff achteraan voor je. Ik heb nog een contact.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 februari 2022 05:47 AM
  [ # 435 ]

@Daan: In principe 1 op 1. Maar dat is 1) niet te vinden, 2) niet te betalen en 3) je hebt er in dit geval eigenlijk te weinig aan, want dat is een close-ratio bak. En die tamme 1600 heeft een 4.10 eindoverbrenging, dat ding gilt 5.000 toeren bij 130. Dát blijft dan zo, maar je moet daar in meer en dus nog kortere stapjes naartoe. Kan best leuk zijn, maar ik ben bang dat die bak pas tot z’n recht komt in een 1600Ti of een 2002, waarbij de eindoverbrenging er beter bij past.

Nou is het wel zo dat een setje Weber DCOE’s en een ander differentieel van deze auto zomaar een goed geschikte kandidaat voor zo’n dog-leg bak maken, maar dat is weer een heel ander soort verbouwing.

Maar vooral: omdat die bak destijds een meerprijs van 30% opleverde op een standaard 2002 zijn er maar verrekte weinig van verkocht. Dus kom er maar eens aan…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
29 van de 70
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook