Vraagje heb een DY3 blok in de wagen zitten, zou volgens de papieren een Weber 28/36 DM1 W42-01 carburateur op moeten zitten, nu zit er een Weber 28/36 DLEA1 W20-00 kan ik daar ook een Weber 28/36 DM A3 43-01 opzetten ? of ga ik voor de Weber 28/36 DM1 W 42-01.
en hoe gaat dat samen met het LPG mondstuk ? er zit er nu een op met 3 extra gaten vanwege het stationaire gedeelte.
Je hebt dus een 98 PK 1985 motor: Daar hoort afhankkelijk van het jaar een DM1 ( vroege modellen) of een DM A3 op ( late modellen).
Je DM A3 komt van een 104 PK “21” motor.
Loopt de auto niet goed ? Welke problemen heb je ?
Als je er ook nog gas in hebt zitten , met een mengstuk dan zou ik eerst naar de problemen kijken en dan pas de carburateur verwisselen.
To err is human, not to err is divine.
Herman Jansen geeft op mijn DY3 van ‘72 een FMA3 gezet.
Dsuper ‘73
Eerder DS 23IE Pallas ‘73 18-29-XK
Voor de DY-DYF-DL-DLF-DT types heb ik dit lijstje in de manual gevonden;
tot 10/68 vanaf 10/68 vanaf 9/72
hydro-bak 28-36 DDE2 28-36 DLE2 28-36 DM1
schakel-bak 28-36 DDEA2 28-36 DLEA2 28-36 DMA3
Als voorbeeld op mijn Dsuper/DY3 ‘72 108pk met 5v schakelbak zit een 28-36 DLEA2.
DSuper 1972 5v, vorige Citroëns; Xantia 2.0I SX / GS / Dyane
ansarin schreef:Herman Jansen geeft op mijn DY3 van ‘72 een FMA3 gezet.
Sorry maar moet DMA3 zijn.
Dsuper ‘73
Eerder DS 23IE Pallas ‘73 18-29-XK
Haha, dacht ik al wel (d en f zitten naast elkaar)
Volgens het lijstje zou je de juiste carb. hebben voor een DY3 met een schakelbak.
DSuper 1972 5v, vorige Citroëns; Xantia 2.0I SX / GS / Dyane
Dat ging ff mis
Dsuper ‘73
Eerder DS 23IE Pallas ‘73 18-29-XK
Er zat een DLEA1 op. En liep niet echt lekker.
Maar tegelijkertijd een 123 ontsteking gemonteerd. Wereld van verschil. Maar ik heb geen lpg dus minder variabelen wat storingen betreft.
Dsuper ‘73
Eerder DS 23IE Pallas ‘73 18-29-XK
Edward schreef:Haha, dacht ik al wel (d en f zitten naast elkaar)
Volgens het lijstje zou je de juiste carb. hebben voor een DY3 met een schakelbak.
dan laat ik die erop zitten maar eerdaags er wel even af om de tweede trap juist aftestellen i.v.m. stationaire afstellen.
JobWolf schreef:Edward schreef:Haha, dacht ik al wel (d en f zitten naast elkaar)
Volgens het lijstje zou je de juiste carb. hebben voor een DY3 met een schakelbak.dan laat ik die erop zitten maar eerdaags er wel even af om de tweede trap juist aftestellen i.v.m. stationaire afstellen.
Sorry misschien niet helemaal duidelijk van mij (had de “quote” moeten gebruiken) maar dat berichtje was voor @ansarin bedoeld.
Een 28/36 DLEA1 hoort volgens mij op de DS21 (DX-DJ-DJF) types te zitten.
DSuper 1972 5v, vorige Citroëns; Xantia 2.0I SX / GS / Dyane
Dat er bij mijn DY3 een DLEA1 opzat klopte dus niet. Maar nu met de DMA3 wel.
@Jobwolf, al de test met remmenreiniger geprobeerd?
Ik ben al eens een draadje over “welke carburateur waarin hoort” begonnen maar ik weet niet hoe ik dat linkje hier in de tekst kan zetten.
Dsuper ‘73
Eerder DS 23IE Pallas ‘73 18-29-XK