2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Waarschuwingslampje hydroliek gaat branden bij remmen : ontluchten?
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 09 februari 2022 06:08 AM
  [ # 16 ]

je zegt dat er nauwelijks lucht uit kwam bij ontluchten en dat de achterremmen maar weinig hoefden worden bijgesteld. ook de bol 100 ipv 200 cc.
lijkt er op dat er marginaal wat is verbeterd op dat gebied (maar wel natuurlijk ook weer wat doorgespoeld en zo), waardoor de rode lamp nu misschien net uitblijft.
zou het dan niet beter zijn de druk van remaccu en de hoofdbol toch even te (laten) controleren ? straks zit je weer met hetzelfde , en dan misschien op vakantie of zo.

Profiel  
 
CitroEef
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 19-06-2009

- ID/DS 21 Pallas BVH
- Overig Rover SD1 3500 Vandenplas
- Overig Jaguar XJS-C 5.3 V12 cabrio
Gepost: 09 februari 2022 09:04 AM
  [ # 17 ]

Boldruk controleren lijkt me inderdaad een goed idee. Demonteren van remaccu zou geen probleem moeten zijn, ging 5 jaar geleden ook makelijk. Weet iemand waar ik dat in de buurt van Eindhoven kan laten doen?. Bij magazijn van verenigng zal het ook wel lukken, maar dichterbij is fijner.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3698
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 09 februari 2022 09:11 AM
  [ # 18 ]

Veerbol controleren is “makkelijk” met een veerboltester, maar voor de remaccu heb je het oude hydrauliek test gereedschap nodig.

Genoeg DS specialisten in de buurt van Eindhoven, kijk eens op de site van de DS/ID club?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
CitroEef
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 19-06-2009

- ID/DS 21 Pallas BVH
- Overig Rover SD1 3500 Vandenplas
- Overig Jaguar XJS-C 5.3 V12 cabrio
Gepost: 09 februari 2022 10:15 AM
  [ # 19 ]

Specialisiten in de buurt checken bij de vereniging… Daar had ik zelf natuurlijk ook aan kunnen denken! Smile..

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 februari 2022 05:35 PM
  [ # 20 ]

Misschien een domme opmerking, maar kan het ook nog de remslijtage indicatie zijn?
Verkeerd gemoteerd stekkertje naar het dashboard bijvoorbeeld?
Brandt de grote stoplamp ook?
Remblokjes vóór heb je natuurlijk zo gecontroleerd…
En de voorraadbol is natuurlijk ook snel gecheckt, dan hoor je de pomp elke 2 seconden aanslaan als die leeg is.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 februari 2022 08:07 AM
  [ # 21 ]

Remblokslijtage is een ander lampje. Dat is oranje.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
CitroEef
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 19-06-2009

- ID/DS 21 Pallas BVH
- Overig Rover SD1 3500 Vandenplas
- Overig Jaguar XJS-C 5.3 V12 cabrio
Gepost: 10 februari 2022 09:03 AM
  [ # 22 ]

Remblokslijtage had gekund als er inderdaad iets fout aangesloten was. Da’s bij mijn DS niet zo. Geel/oranje slijtagelamplje gaat zoals het hoort branden als je massa-kontakt maakt met slijtage-indicatie draad op remblokken. (dat weet ik trouwens omdat het draadje een beetje los hing, in conctact kwam met massa en daardoor af en toe het lampje ging branden : )

Probleem is dus na jullie tips opgelost, ik ga nog wel de rem-accu laten checken.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook