je zegt dat er nauwelijks lucht uit kwam bij ontluchten en dat de achterremmen maar weinig hoefden worden bijgesteld. ook de bol 100 ipv 200 cc.
lijkt er op dat er marginaal wat is verbeterd op dat gebied (maar wel natuurlijk ook weer wat doorgespoeld en zo), waardoor de rode lamp nu misschien net uitblijft.
zou het dan niet beter zijn de druk van remaccu en de hoofdbol toch even te (laten) controleren ? straks zit je weer met hetzelfde , en dan misschien op vakantie of zo.
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 19-06-2009
- ID/DS 21 Pallas BVH
- Overig Rover SD1 3500 Vandenplas
- Overig Jaguar XJS-C 5.3 V12 cabrio
Boldruk controleren lijkt me inderdaad een goed idee. Demonteren van remaccu zou geen probleem moeten zijn, ging 5 jaar geleden ook makelijk. Weet iemand waar ik dat in de buurt van Eindhoven kan laten doen?. Bij magazijn van verenigng zal het ook wel lukken, maar dichterbij is fijner.
Veerbol controleren is “makkelijk” met een veerboltester, maar voor de remaccu heb je het oude hydrauliek test gereedschap nodig.
Genoeg DS specialisten in de buurt van Eindhoven, kijk eens op de site van de DS/ID club?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 19-06-2009
- ID/DS 21 Pallas BVH
- Overig Rover SD1 3500 Vandenplas
- Overig Jaguar XJS-C 5.3 V12 cabrio
Specialisiten in de buurt checken bij de vereniging… Daar had ik zelf natuurlijk ook aan kunnen denken! ..
Misschien een domme opmerking, maar kan het ook nog de remslijtage indicatie zijn?
Verkeerd gemoteerd stekkertje naar het dashboard bijvoorbeeld?
Brandt de grote stoplamp ook?
Remblokjes vóór heb je natuurlijk zo gecontroleerd…
En de voorraadbol is natuurlijk ook snel gecheckt, dan hoor je de pomp elke 2 seconden aanslaan als die leeg is.
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Remblokslijtage is een ander lampje. Dat is oranje.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 19-06-2009
- ID/DS 21 Pallas BVH
- Overig Rover SD1 3500 Vandenplas
- Overig Jaguar XJS-C 5.3 V12 cabrio
Remblokslijtage had gekund als er inderdaad iets fout aangesloten was. Da’s bij mijn DS niet zo. Geel/oranje slijtagelamplje gaat zoals het hoort branden als je massa-kontakt maakt met slijtage-indicatie draad op remblokken. (dat weet ik trouwens omdat het draadje een beetje los hing, in conctact kwam met massa en daardoor af en toe het lampje ging branden : )
Probleem is dus na jullie tips opgelost, ik ga nog wel de rem-accu laten checken.