Het is België, wat verwacht je dan, alles is daar nét niet
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:Toch vreemd, als ik naar de keuringseisen kijk en de verhalen over de Belgische autokeuring hier soms lees. Deze kwam er doorheen met lekke uitlaat, 1 cm speling op de stuurkogel en afgetyfte draagarmbussen..
als je maar wel de origineel geleverde bandenmaat eronder hebt liggen…..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ja, dat.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jullie denken misschien dat Derk de enige is die een gevecht op leven en dood aan het leveren is met zijn “vreemde merk” (zie: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/237687/P525/#2114998 ) maar nee, dat is niet zo. Ook in huize waterman geeft Het Vreemde Merk een ontiegelijke bak gezeik.
De 164 heeft zich namelijk van z’n ALLER ALLER slechtste kant laten zien de afgelopen tijd. Zo ook gisteren weer toen het Zweedse kreng op de A4 weer eens besloot om af te slaan. Saillant detail: midden in de *&^%% schipholtunnel dus.
Ik was met buurman Marco op weg naar vriend Johan om gebruikt te maken van de hefbrug voor het monteren van een nieuwe uitlaat en dat op straat klussen met deze temperaturen, dat heb ik wel een beetje gehad. Natuurlijk haalden we het einde van de tunnel nét niet waardoor Marco de laatste 20 meter het Zweedse Secreet de tunnel uit moest duwen, een vluchthaven in. Zucht. We hadden toch nog een beetje mazzel dat de mannen van Rijkswaterstaat voor de tv hingen ofzo want de weg inspecteur bleef weg. Pffff..
Goed. Wij staan daar dus.. met 1500 kg Zweeds Kippenhok wat niet meer wil aanslaan. Ook nu weer: nadat die *&#*wagen was afgeslagen heb ik eerst gekeken of er benzine opgepompt werd. Slang op pomp uitgang los, starten: GEEN benzine. Ik trek vervolgens de slag aan de aanzuig kant los en ik hoor gewoon dat dat hele leiding onder vacuüm staat. Ergo: ergens verstopt. Effe een keer goed doorblazen en klaar, daarna gewoon weer perfect aanslaan en rijden….Wij door naar Johannes, waar we in alle comfort en met alle gemakken een glimmende uitlaat onder die pleuriswagen hebben geklust. So far, so good:
Omdat we toch op de brug stonden hebben we gelijk de benzineleiding tussen de tank en de benzinepomp goed kunnen bekijken: niets mis mee. Ook de tankvulpijp en de tankbeluchting zijn prima in orde. Soit, madam liep weer dus wij, binnendoor, terug naar huis. Met een perfect lopende Volvo.
Maar ja: goed is het niet. Ergens klopt er iets niet. Want dit was dus de 4e keer dat die perenkist er mee nokte. Dus tijd voor wat aanvullende maatregelen. Dit probleem moet worden opgelost want anders kan dat loeder een functie elders krijgen.
Dus: wagen op de pootjes, tank aftappen en samen met Marco de hele tank onder die grafkar vandaan.
Dat was natuurlijk een *#$baan want alle schroefjes waren dik meegespoten of van een prettig dikke laag kit voorzien. Zucht. Na wat wrikken, vloeken en gekut de tank er uit. Van binnen nog eens goed bekeken en tja, er zat misschien iets van vuil. Maar te verwaarlozen. Toch die tank maar eens grondig spoelen. Dan is alles er maar uit hè.. na een keer of wat spoelen de tank met perslucht uitblazen en daarna drogen. De haardroger doet het prima!
Die tank, die is gewoon helemaal 100% in orde. Zie de foto’s.
Daarnaast heb ik daarna de benzineleiding die vanaf de tank naar de benzinepomp loopt met een 5mm ontstoppingsveer grondig lopen uitbaggeren.
Kwam geen rotzooi of roest uit, conclusie: tank en leiding zijn nu schoon en vrij van meuk. De boel zit weer onder de auto en ik heb ‘m gevuld met verse benzine.
Starten ging vlot en ja, hij loopt top. Met name het nieuwe Simons Sport uitlaatsysteem maakt verschil, het ding komt gewoon vlotter op gang en klinkt echt top.
Ik ben benieuwd voor hoe lang…......
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Weet niet of deze 164 dat heeft, maar veel Volvo’s van de 100 serie hebben een aparte beluchter voor de tank. Die willen ook wel eens dicht gaan zitten waardoor de tank een onderdruk krijgt.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goeie opmerking: deze 164 is een vroege (gebouwd eind 68) en heeft de genoemde beluchter nog niet. Deze tank heeft nog een normale beluchtingsslang naar de buitenlucht toe. Die was natuurlijk zwaar verdacht maar is gewoon open en correct gemonteerd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Heb geen verstand van zo’n baksteen maar heeft zo’n ding geen ontluchting in de vuldop en zit die niet verstopt?
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, geen ontluchting via de tanktdop.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik snap er geen bal van onderhand. Laten we er eerst dan maar even vanuit gaan dat ‘t nu over is, want na zoveel schoonmaakwerk zonder opvallende vervuiling te vinden moet je er min of meer op rekenen dat er ook gewoon geen troep in zit. Maar ik vind ‘t vreemd.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dat heb ik nou ook…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben het helemaal met jullie eens.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Gelukkig is een bijpassende, Alpine Classique bestendige boottank ook niet moeilijk te vinden of duur. Sticker er even af föhnen, ander logootje erop…
Is-ie er perfect voor
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O, maar wacht… er was nog “een dingetje”... Ik bestelde een paar frisse koperkern kabels. Die kwamen zaterdag eindelijk binnen en jawel bij montage vandaag, kwam ik er achter de ze stuk voor stuk een cm of 10 te lang zijn. Zucht. Gloeiende..
Dus: inkorten. Stekkers en 10 cm kabel er af knippen, nieuwe stekkers (van het “inschroef” type) er op en monteren. Ook gelijk een nieuwe verdeelkap en rotor.
Na wat gefrunnik zat het wel helemaal mooi:
Starten en warmdraaien: loopt prachtig. Proefrit. Rijdt heerlijk. Maar…. waar is m’n radio ontvangst? Huh? Nee he.. storende kabels? wtf nu weer.
Ik zal de scheldwoorden hier niet herhalen. Ik zal de verwensingen niet herhalen. Het blijkt dat de nieuwe rotor de boosdoener was. Totaal niet ontstoort. Ouwe rotor terug, probleem opgelost.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Tja, nieuw is niet altijd beter. Ik blijf het wel een berekar vinden hoor, ondanks z’n nukken. Maar dat zal nou toch ook wel een keer over zijn? Schoner dan schoon kan niet, spontaan vacuüm trekken lijkt me erg raar, dus… Rijden met dat hok.