Ik heb een andere theorie over het krom trekken:
De donor auto die ik voor het project gebruik heeft 60k gelopen en er is nooit aan gesleuteld in zijn leven ( heel lang geleden schade gehad, toen op de sloopt terecht gekomen en daar blijven staan totdat Mark Hidding hem daar weg haalde). Toch was ook daar de carburateur voet krom. De voetpakking was duidelijk bol. Mijn hypothese is dat die wat hout achtige dikke voetpakking door vocht op zwelt ( net zo als dat bij spaanplaat gebeurt wat nat wordt) en daarom de carburateur voet krom trekt. Dus eigenlijk zou de voetpakking van ander materiaal moeten. De functie van de voetpakking is een thermische isolatie zodat de carburateur niet te heet wordt. Dus die zou je bv ook van trespa kunnen maken en dan aan 2 kanten een dunne papieren pakking voor de afdichting
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Dubbel gepost
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Okay. interessante observatie en ik ben het met je eens: een zwellende pakking zou ook kunnen.
Blijft over: is afdraaien / schuren van de voet de beste oplossing, of zou terugbuigen wellicht beter zijn?
En: ga je straks een Trespa pakking maken? Leuk dingetje om meteen een paar extra van te maken, net als parkeerremlichtschakelaaars, LHM-vlotters en toerentellerprinten. De DSSTT-catalogus wordt steeds dikker…
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Buigen zou ik niet aandurven, dat gegoten zamac kan makkelijk breken
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wij gaven gewoon een tikkie met de hamer op de hoeken van de carburateurvoet. Gaat prima als je een beetje oplet. Vele voetjes mee gericht.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Goed om te weten dat dat kan, dank
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Jullie hebben mij weer 2 nieuwe dingen geleerd over de DS! Een zwellende pakking! en een percussive oplossing!
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Wat een leuke klus Egbert, ik ga het volgen succes!
De DS cabriolet moest nog naar NL komen, de eigenaar woont in Frankrijk.
Eindelijk kan ik een proefrit maken met de DS cabriolet en een inschatting maken welke extra werkzaamheden nodig zijn.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Weer een mooie video
Du pain, du vin et… du Citroën
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Mooi klassiek taalgebruik Egbert: hij juttert een beetje
Trouwens, even onder ons. Als ik zo’n cabrio had die lekker loopt zou ik lekker bij de handbak blijven. Nieuwe koppeling erin en weer 2 ton zorgeloos rijden.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Jeroen, de eigenaar waarvoor ik het doe is gehandicapt geraakt en kan daardoor de koppeling niet bedienen
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Begrijpelijk, dan je straks met BVH toch nog blijven genieten van de cabrio.
Erg fijn dat het een solide basis is om mee te beginnen. Dan kan je de focus houden op de ombouw ipv dat het een halve restauratie wordt.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Egbert, in dit licht snap ik de ombouw. Geweldig als iemand op deze wijze van passie kan blijven genieten. En des te mooier dat er mensen zijn (zoals jij) die hier bij helpen.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Egberts uitdaging 5:
Het echte ombouw werk is begonnen aan de DS cabriolet.
In deze aflevering gaat de oude versnellingsbak eruit, worden er onderdelen gezocht en vervangen en wordt ook een start gemaakt met de ombouw.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper