Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 06-01-2019
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
waterman schreef:O, maar wacht… er was nog “een dingetje”... Ik bestelde een paar frisse koperkern kabels. Die kwamen zaterdag eindelijk binnen en jawel bij montage vandaag, kwam ik er achter de ze stuk voor stuk een cm of 10 te lang zijn. Zucht. Gloeiende…
Beter te lang dan te kort lijkt me…
Zulk geëmmer is wel een domper op de feestvreugde. Gek probleem ook. Misschien tijdje rondrijden met een extra erop gebeunde tankontluchting?
Ik ben wel nieuwsgierig waar je een niet ontstoorde rotor opgescharreld hebt, zou eigenlijk niet moeten kunnen.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Deze rotor:
https://www.rendcarparts.nl/saab-volvo/onderdelen/043905225-11425981-1234332215-1234335215/RD243903A
Dat moet je dus vooral NIET kopen want het is echt pure meuk.
De tank heeft, zoals ik al ergens schreef, een eigen ontluchting met een slang van 6mm binnendiameter die volledig open is. Tijdens het stilvallen is de tank zelf NIET vacuüm gezogen, het is/was puur de leiding. We vermoeden daarom echt dat er iets in de tank zat of klem zat in de leiding wat af en toe voor een verstopping zorgde.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Er zit niet ergens een gaar stuk slang dat dicht gezogen wordt door de benzinepomp? Een beetje zoals remmen kunnen blijven hangen wanneer de remslangen gaar zijn zeg maar.
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Daar hadden we ook aan gedacht. Echter: tussen de tank en de pomp loopt een stalen leiding, uit 1 stuk. Tussen het einde van die stalen leiding en de benzinepomp zit dan een stukje slang van 10 cm. Dat is nieuw en heb ik voor de zekerheid zelfs nog een keer extra vernieuwd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dan is dat wel uitgesloten lijkt me
Heb je die stalen leiding helemaal kunnen volgen, vanaf de tank tot bij de benzinepomp?
Er kan dus niet ergens een stukje tussen gefrot zijn?
En toen je die “pijpenrager” er doorheen gehaald hebt, wat dat helemaal tot aan die overgang naar de pomp?
Just to be sure…..
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ha Jw, ja: we hebben de leiding helemaal kunnen bekijken. Hij is aan de buitenkant echt in prima staat en onverbeund. De ontstoppingsveer hebben we vanaf het begin van de leiding (tankzijde) tot in de motorruimte (en vise versa) helemaal kunnen doorsteken. Deze leiding is helemaal schoon en vrij.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Just sure, dus
Toch nog een vraag(teken): die benzineleiding zit niet rechtstreeks op de tank, veronderstel ik, ergens zal een brandstoffilter zitten.
Dat kan niet voor dit soort problemen zorgen?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ook weer een goede opmerking. Maar: nee, de leiding gaat echt rechtstreeks van de pomp de tank in, tot op 1 cm van de tankbodem. Ook het deel wat IN de tank zit heeft geen verder zeef of filter. Er zit dus geen zeef of filter tussen de tank en de pomp.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Verrassend, dat had ik niet verwacht….
Dan nu maar: keep fingers crossed
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JW schreef:
Dan nu maar: keep fingers crossed
Groet,
JW
Meer dan dat kunnen we niet doen. Alles is schoon, de slang is nieuw, de leiding heel en vrij, carbu’s gereviseerd, nieuwe benzinepomp (2x gedaan) en de boel ligt en is gemonteerd zoals bedoeld. Bidden nu dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is het een mechanische pomp?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jazeker Jan. De vorige eigenaar had deze kort voor verkoop vernieuwd en ik heb, voor de zekerheid, nog eens een nieuwe pomp geplaatst.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik dacht aan een vastzittend klepje, maar zie nu dat ik ergens overheen gelezen had! Mea culpa…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.