Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Niet zuchten, blazen Even doorbijten Yuri, nog even en het is weer een auto op jouw standaard.
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inmiddels kan ik er wel een beetje om lachen. En hoppa, weer 120 euro via IDeal de deur uit, vrijdag de visco in tha house.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
We kennen dat…
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Oké: de koelfan deed het dus niet meer. Koppeling overleden. Er zit een eenvoudige visco-slipkoppeling op die niet temperatuurgeregeld is. Een nieuwe kostte mij net ff iets meer dan een meijertje dus gelijk laten komen. Vervangen is een eitje. Centrale bout los, 4 boutjes los, koppelingetje wisselen en weer in elkaar rammen.
De ouwe:
Nieuwe spulletjes:
en klaar voor montage:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hoe werkt zo’n viscokoppeling, als ‘ie niet temperatuur gestuurd is?
Wat doet hem dan “inslaan”?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou Jw:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Naast het geklus is het ook wel eens leuk om te bekijken wat zo’n projectje nou kost.
Ik heb in de afgelopen 3 maanden 1200 euro aan onderdelen in de Volvo gepropt. Dat is nog helemaal niet verkeerd als je ziet wat ik daar allemaal voor heb kunnen doen. Zo zit de complete sportuitlaat ook in die 1200 euro.
De vorige eigenaar heeft in de laatste 2 jaar voorafgaand aan de verkoop iets meer in de Volvo gestoken: een slordige 4500 euro…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Maar die zijn dan toch vooral besteed aan kijken naar de auto als ik jouw relaas zo lees…
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Heeft zo’n viscosekoppeling eigeenlijk voordelen vergeleken met een elektrische fan?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee. Elektrisch is tegenwoordig echt de betere optie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
graddus schreef:Maar die zijn dan toch vooral besteed aan kijken naar de auto als ik jouw relaas zo lees…
Er zitten een heleboel nieuwe onderdelen op. Die zijn of onterecht vervangen, of slecht gemonteerd of ze hebben er kansloos lang over gedaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En is de kwaliteit van die onderdelen dan ook nog van discutabele aard, of valt dat dan wel mee?
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De gebruikte spullen komen van de reguliere handelaren in Zweedse onderdelen en zijn wel oké. Wel oké, niet meer dan dat. Het is niet de oem kwaliteit die ik van Mercedes gewend ben bv.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De Jaguar heeft ook zo’n visco kreng en soms als je de motor stopte dan hoorde je hem gaan borrelen. Dus heb ik als problemenoplosser een elektrische fan van een Renault Laguna tegen de radiateur gebeund en die stuur ik met de thermostaat van een ouderwetse CV ketel en die thermostaat is verstelbaar.
En dat werkt perfect, veel beter dan zo’n visco geval.
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Na het vernieuwen van de koelfan koppeling en al het andere gesleutel was de Volvo ook toe aan een wasbeurtje. Omdat ik de auto ook nog wilde laten taxeren voor ik er over twee weken mee op wintersport ga heb ik besloten om niet alleen te wassen maar ook een grondige poetsbeurt uit te voeren. Dat was iets meer werk dan gedacht: uiteindelijk is er 20 uur werk in gegaan
Na het poetsen nog een rondje rijden om de motor goed warm te krijgen en daarna de ontsteking nog eens nalopen. De contact hoek was iets te krap, 36 graden, wat duidt op een te grote contactpuntafstand. Puntjes opnieuw afgesteld, 0,25mm, hierdoor was de contact hoek weer netjes 41 graden. Volvo geeft op tussen de 40 en 42 graden. Na afstellen van de puntjes de zaak nog even goed op tijd, 10 graden voor bdp met losgenomen en afgedopte vacuümslangen.
En vandaag met kwam de taxateur die al mijn werk positief beoordeelde:
De komende twee weken ga ik nog wat kilometers maken en dan ski dragers er op en naar Chamrousse.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste