Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
je vliegwiel wel nog even balanceren! liefst inclusief krukas en koppeling.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012
- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
krukas plus vliegwiel en drukgroep beslist balanceren. en verwijder ook eens de doppen met zeskantgat in de krukas, je zult verbaasd zijn van de hoeveelheid vuil dat in die kamers zit. De vooroorlogse tractions hadden een dun vliegwiel, ddardoor stond de motor snel in stationairtoestand,maar was wel nerveuser. Later koos men voor een dikker vliegwiel waardoor de motor wat rustiger rondloopt.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat gaan we zeker allemaal meenemen.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Beetje jammer, maar de cilinderbussen zijn toch teveel gepit voor hergebruik, de hoonsteen krijgt ze niet zuiver genoeg. Dat wordt dus even door de zure appel heen bijten en een setje nieuwe laten aanrukken. Gelijk ook maar nieuwe lagerschaaltjes en stoterbussen, want die blijken de Total Quartz toch niet zo lekker te hebben gevonden. We komen er wel. Kan ik in de tussentijd nog even nadenken over een extern oliefilter om mijn aangeboren neiging tot overcomplicatie een beetje te verwennen…
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Extern oliefilter? Zoiets als een extern filterkitje van Frantz?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Toch handiger dan die wc-rol onder in carter leggen.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat is zeker waar, ja. Vanwege dat gewurm met zo’n filter onderin de carterpan is daar geen bestaande oplossing voor zeker?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat ding heeft in het geheel geen filter…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Precies, alleen een rudimentaire zeef in de aanzuigbuis. Je blijft olie verversen met zo’n hok en dan nog zie je na 30.000 km behoorlijke sporen in de lagerschalen van alle zut die er meedraait.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ow ja, natuurlijk. Langeslag motor. Elke 2500km verse olie
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat klinkt haast als de laatste generatie EW10 zoals in het bussie lag…
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Bijvullen en verversen zijn toch twee verschillende dingen, EW.
Interessant om je motorrevisie ervaringen te lezen. Je komt min of meer dezelfde zaken tegen als ik tegenkwam bij het CX blok. Is natuurlijk ook familie van elkaar. Bij het meten van m’n cilinderbussen kwam ik ook een ovaliteit tegen, iets dat niet wordt vermeld in de wph’s. Maar mijn bussen waren algeheel nog wel prima, dus na een klein hoontje en poetsbeurt is het met nieuwe zuigerveren weer in elkaar gegaan. Overigens kwam ik erachter dat de voetpakkingen voor de bussen die tegenwoordig verkocht worden eigenlijk te laag waren voor mijn blok (bussen moet een stukje boven het blok uitsteken).
waterman schreef:Ik gebruik nu dit:
Ja, staat hier ook op de plank tegenwoordig. Ik zie dat de levertijd op dit moment 2 tot 3 weken is? Hmm..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
JKER schreef:Bijvullen en verversen zijn toch twee verschillende dingen, EW.
Ligt aan de hoeveelheden…