voor de aansluiting van de trekhaak module zoek ik een aansluitpunt in het dashboard ter hoogte van de zekeringen voor een 12 Volt voeding die geschakeld wordt door het contact. De module die bij de trekhaak bekabeling zit moet eigenlijk op de continue stroomdraad worden aangesloten, maar dan trekt deze de accu leeg. Wie kan mij helpen?
Van welk jaar is jouw C4? Met een Full-CAN uitgerust?
Als dat het geval is, moet de module gewoon aangesloten worden op de in de auto daarvoor aanwezige bedrading, je hoeft er geen extra draad voor te trekken.
Die geschakelde plus werkt dan via het weksysteem van de auto, zó kan er niks leeglopen.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Het gaat om een C4 Cactus van 2015
Die is voorzien van een Full-CAN systeem.
Zit er geen stekker op de plek waar je de module moet plaatsen? Die hoef je dan alleen in de module te prikken, verder hoef je niks te doen.
In de uitgaande kabel naar je stekkerdoos komen dan vanzelf de juiste spanningen, die worden in de module geëmuleerd.
Vraag derhalve: waarom denk je dat de accu ontladen wordt als je de module aansluit?
En heb je de juiste module?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor :idea:
ik heb een kabelset van Rameder gekocht (Trail Tec) zonder CAN bus ondersteuning
in de auto kom ik ook nergens een aansluitconnector tegen voor een trekhaak, die zou ik dan ook verwachten in de twee zijvakken achterin de auto (toegankelijk door wegnemen van de roosters).
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het zou kunnen dat je de bekleding van de rechter wielkast moet wegnemen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
hvolkers schreef:ik heb een kabelset van Rameder gekocht (Trail Tec) zonder CAN bus ondersteuning
........
Daar ga je dan de mist mee in, dat werkt niet
In jouw CAN-bus Cactus, mag je geen aftakkingen maken van spanningsdraden naar lampen of wat dan ook.
Dat móet via een Emulator-kastje, uit CAN-Bus informatie komen dan die spanningen.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Er zitten geen aparte stekkers achterin de auto. In het geval van de universele set dien je de bestaande bekabeling te ‘splicen’, en in het geval van de specifieke kabelset sluit je het in de zekeringskast netjes aan op de bestaande stekkers.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed dat je voor die 35 euro verschil niet een specifieke kabelset bestelt, en daarbij jezelf en de toekomstige eigenaar van het voertuig een hoop gedoe bespaart. Ik begrijp ook niet zo goed waarom ze voor een CAN-only auto nog universele sets aanbieden, overigens.
Toch moet met het volgen van de instructies dit allemaal wel te doen zijn. Ook een geschakelde plus is in de zekeringenkast vast wel te vinden. Ik zou het document van de autospecifieke kabelset eens goed bestuderen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
probleem opgelost, voedingskabel aangesloten op centrale zekeringkastje punt 40 (specifiek voor trekhaak)
bedankt voor het meedenken
PS was geen slimme beslissing om te gaan voor de standaard bekabeling, zie ook niet in waarom die wordt aangeboden
Begrijp ik hieruit dat je de aansluitingen voor rem-, knipper-, mist-, en achterlicht nu “afgetakt” hebt van de gewone bedrading?
Uit diverse postings op het C5-Forum weet ik dat dit problemen geeft.
Ik ben dan ook benieuwd naar wat er bij jou gebeurt…..
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
zoals aangegeven in de handleiding zijn die draden van het “controle kastje” aangesloten op de bedrading van verlichting achterlichten
geen problemen daarmee
het is dus zeker niet zo dat de trekhaak-steker (7 polig) is aangesloten op deze bedrading
groet
Henri
Weet jij hoe die bedrading in dat kastje “doorgelust” is?
Het feit dat men de bedrading aftakt, betekent dat de signalen niet vanuit CAN geëmuleerd worden, maar rechtstreeks van de eerder genoemde rem-, knipper-, mist- an achterlicht vandaan komen.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
het is een print met electronica zonder beschrijving
de kabelboom is door middel van een grote connector gekoppeld aan dit kastje (ze gebruiken een PC Voedingsconnector bekend van de moederborden in consumenten PC’s)
Alles werkt nu?
Dat heb je al uitgeprobeerd, met een aanhanger achter de auto, en rijdend daarmee?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Met fietsendrager
Heb je die fietsdrager aangekoppeld, en ermee gereden?
If so, was alles in orde, werkte alles normaal?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor